• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά του ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    ναυλαγορά ναυτιλία


    Σε ηπιότερους τόνους κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 27-31 Μαΐου 2019. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, βελτίωση των ναύλων παρατηρήθηκε στην ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE. Συγκεκριμένα, στον Ειρηνικό η διαθέσιμη χωρητικότητα περιορίστηκε και σε συνδυασμό με την αύξηση των απαιτήσεων ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης από $ 12,243 ημερησίως που είχε διαμορφωθεί την προηγούμενη εβδομάδα ενισχύθηκε συνολικά κατά $744  στα $ 12,987.

    Παράλληλα, ο δείκτης C5 στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao της Κίνας που αρχικά διαπραγματεύονταν στα $7.036 ανά τόνο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ενισχύθηκε μέχρι περίπου τα $7.60 ανά τόνο ενώ στην συνέχεια την Παρασκευή έκλεισε στα $ 7.223 ανά τόνο.

    Αντίθετα, οι ναύλοι από την Βραζιλία παρουσίασαν ύφεση ενώ διάφορες φήμες που κυκλοφόρησαν ήθελαν οι ανθρακωρύχοι Vale να ενεργοποιούνται και πάλι στην διαδρομή Βραζιλία-Κίνα κάτι που όμως μέχρι και το τέλος της εβδομάδας δεν επιβεβαιώθηκε.

    Έτσι, ο δείκτης C3  την Παρασκευή έκλεισε με απώλειες της τάξεως των $0.309 ανά τόνο σε σχέση το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και διαμορφώθηκε στα $ 16.150 ανά τόνο.

    Η αγορά του Βόρειου Ατλαντικού παρέμεινε αδρανής και αμετάβλητη με αποτέλεσμα και ο δείκτης C9 από την Ευρώπη/Μεσόγειο προς την Άπω Ανατολή να παρουσιάσει εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των $366 και να κλείσει στα $ 24,677. Ο δείκτης BCI διαμορφώθηκε στις 1620 μονάδες με εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως των 75 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES 

    Το κλίμα της ναυλαγοράς βόρεια του Ατλαντικού αλλά και νότια και λόγω των διαφόρων αργιών στην Ευρώπη την εβδομάδα που πέρασε, κινήθηκε σε πιο ήπιους τόνους. Συγκεκριμένα, στα βόρεια παρόλο που στην αρχή της εβδομάδας παρουσιάστηκαν νέες απαιτήσεις γενικά ο όγκος ήταν μειωμένος.

    Επίσης, στην Ευρώπη, οι πλοιοκτήτες που τα πλοία τους αναμένεται να ανοίξουν σύντομα παρόλο που η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν περιορισμένη, αναγκάστηκαν να μειώσουν τις προσφορές τους προκειμένου να τα ναυλώσουν κάτω από τα επίπεδα προηγούμενων αντίστοιχων συμφωνιών.

    Παράλληλα, στην Νότιο Αμερική ύστερα από μια δραστήρια προηγούμενη εβδομάδα οι τόνοι υποχώρησαν και παρόλο που αρχικά ο αριθμός των απαιτήσεων ήταν υγιής, στην συνέχεια οι ναυλωτές άρχισαν να προσφέρουν χαμηλότερους ναύλους με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κάποιου είδους στασιμότητας με τις ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν να παρουσιάζουν αντιφατική εικόνα.

    Ενδεικτικά, στην αρχή της εβδομάδας αναφέρθηκε η ναύλωση ενός kamsarmax από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής προς την Άπω Ανατολή $16k + $600k (ballast bonus) ενώ προς το τέλος της εβδομάδας πληροφορίες ανέφεραν την συμφωνία άλλου πλοίου τύπου LME σε παρόμοιο ταξίδι $ 15.3k + $530k (ballast bonus).

    Από την άλλη, το κλίμα της ναυλαγοράς του Ειρηνικού παρέμεινε θετικό αφού ο αριθμός των νέων απαιτήσεων ειδικά σε φορτία χάλυβα ήταν υγιής ενώ οι ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν περίπου σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες αν και προς το τέλος της εβδομάδας μερικά πλοία σε θέσεις spot αναγκάστηκαν να συμφωνήσουν σε λίγο πιο χαμηλούς ναύλους.

    Καθώς η αγορά τηςΝνοτίου Αμερικής κινήθηκε ηπιότερα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, η ναυλαγορά του Ειρηνικού επηρεάστηκε ανάλογα. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε η ναύλωση ενός κινέζικου kamsarmax με παράδοση στη Δυτική Ινδία για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής προς την Άπω Ανατολή στα $ 15,250 ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 31/5/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 1335 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

    Στον Ειρηνικό οι επερχόμενες αργίες στην Ινδονησία περιόρισαν την κινητικότητα και οδήγησαν τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα. Επίσης, με την ολοκλήρωση του Ραμαζάνι στην Νοτιοανατολική Ασία ο αριθμός των φορτίων άνθρακα ειδικά μετά τις 5 Ιουνίου μειώθηκε σημαντικά με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες με αναύλωτα πλοία την περίοδο αυτή να αναγκαστούν να αναπροσαρμόσουν τις προσφορές τους.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε supramaxes διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη ή στις Φιλιππίνες σε ταξίδια προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας με φορτία άνθρακα κυμάνθηκαν μεταξύ $8.5-9k ημερησίως.

    Επίσης, στην Αυστραλία παρατηρήθηκε αύξηση των φορτίων σε σιτηρά προς την Νοτιοανατολική Ασία με αποτέλεσμα και οι ναυλώσεις σε supramaxes διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη να ολοκληρωθούν στα επίπεδα των $9k ημερησίως και σε πλοία διαθέσιμα στην Κίνα στα επίπεδα των $6k ημερησίως.

    Αντίθετα, η αγορά του Βόρειου Ειρηνικού ήταν υποτονική καθώς ο αριθμός των φορτίων ήταν περιορισμένος. Ενδεικτικά, σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού οι προσφορές των πλοιοκτητών στα supramaxes κινήθηκαν κοντά στα $8k ημερησίως όμως σε αρκετές περιπτώσεις χωρίς ανταπόκριση με αποτέλεσμα κάποια πλοία που ήταν ήδη σε θέσεις spot να ταξιδέψουν με έρμα προς τα νότια προκειμένου να ναυλωθούν.

    Στον Ατλαντικό τώρα, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής κινήθηκε υποτονικά με λίγες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις που να αφορούν είτε υπερατλαντικά είτε fronthaul ταξίδια προς την Άπω Ανατολή.

    Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση ενός ultramax σε ταξίδι προς την Ινδία με φορτίο petcoke οριακά άνω των $20k ημερησίως ενώ σε υπερατλαντικά ταξίδια προς την Δυτική Μεσόγειο οι προσφορές των ναυλωτών κυμάνθηκαν περίπου στα $14k ημερησίως.

    Την ίδια ώραμ η αγορά της Νοτίου Αμερικής διατήρησε την δυναμική της με τις ναυλώσεις όμως σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή να διαφέρουν σημαντικά ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου και την περιοχή επαναπαράδοσης.

    Ενδεικτικά, σε ultramaxes με παράδοση το Σάντος οι ναύλοι σε ταξίδια προς την Κίνα κυμάνθηκαν μέχρι και $ 15,250 ημερησίως + $525k (ballast bonus) ενώ πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 61,000 dwt σε υπερατλαντικό ταξίδι προς την περιοχή της Ευρώπης-Βαλτικής στα $17.5k ημερησίως.

    Τέλος, εν αναμονή των νέων φορτίων σε σιτηρά από την Μαύρη Θάλασσα η αγορά της Ανατολής Μεσογείου παρουσίασε μικρή ύφεση ενώ στην Ευρώπη μερικά πλοία αναγκάστηκαν να ταξιδέψουν με έρμα προς την νότιο Αμερική προς αναζήτηση καλύτερων ναύλων. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 31/5/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 752  μονάδες.

    HANDYSIZE

    Η ναυλαγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε κατάφερε να διατηρήσει παρόμοια επίπεδα κινητικότητας με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας και ενώ διάφορές πηγές ισχυρίζονταν ότι παρατηρήθηκε έλλειψη δυναμικής, αντίθετα η αγορά της Νοτίου Αμερικής συνέχισε να βελτιώνεται.

    Παράλληλα, στον Ειρηνικό η αγορά ήταν δραστήρια με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να παρουσιάσουν ανοδικές τάσεις. Στα βόρεια, παρατηρήθηκε αύξηση των φορτίων ενώ στα νότια η ζήτηση σε απαιτήσεις Αυστραλίας ήταν μεγαλύτερη σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία, δυο θετικοί παράγοντες για την βελτίωση των ναύλων.

    Ενδεικτικά, σε μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία διαθέσιμα για παράδειγμα στην Ιαπωνία, οι ναυλώσεις σε ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού με καθαρά φορτία και προορισμό την Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν από $8k μέχρι και 8.5k ημερησίως ενώ σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία κινήθηκαν στα επίπεδα των $7k ημερησίως.

    Τέλος, στον Ινδικό Ωκεανό η αγορά σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, υποχώρησε. Την μεγαλύτερη πτώση παρουσίασε συγκριτικά με τη Δυτική Ινδία, η Ανατολική Ινδία όπου για παράδειγμα οι προσφορές των πλοιοκτητών σε ταξίδια από την Ανατολική προς την Δυτική Ινδία κινήθηκαν μεταξύ $6-7k ημερησίως ενώ οι ναυλωτές προσέφεραν μέχρι και τα υψηλά επίπεδα των $5k ημερησίως. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή 31/5/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 398 μονάδες.

    bulker ναυτιλία



    ΣΧΟΛΙΑ