• Ναυτιλία

    Π. Παππάς: Γιατί οι συνθήκες στο ξηρό φορτίο ευνοούν την Star Bulk Carriers

    Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers

    Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers


    Προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης πέρα από κάθε προσδοκία στην αγορά του σιδηρομεταλλεύματος προβλέπουν οι αναλυτές, φέρνοντας χαμόγελα σε εταιρείες με ισχυρή δραστηριότητα στο ξηρό φορτίο, όπως η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά.

    Σύμφωνα με την Deutsche Bank, οι τιμές spot στην αγορά των capsizes έχουν υπερτριπλασιαστεί από τον Απρίλιο, φτάνοντας τα 14.000 δολάρια ημερησίως και ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών.

    Ο αναλυτής της Deutsche Bank, Amit Mehrotra, επεσήμανε σε σημείωμά του προς τους πελάτες ότι οι μετοχές των εταιρειών του ξηρού φορτίου κινούνται κατά 40% χαμηλότερα συγκριτικά με την καθαρή αξία των assets τους, και υπάρχουν σημαντικές προοπτικές ανόδου τους.

    “H Star Bulk παραμένει η κορυφαία μας επιλογή στο ξηρό φορτίο, δεδομένης της σύγχρονης βάσης περιουσιακών στοιχείων της, της κατάλληλης μόχλευσης και της σημαντικής έκθεσης στα scrubbers, όπου βλέπουμε την ευκαιρία για μεγάλες αποδόσεις», εκτιμά ο Mehrotra.

    Η αγορά του ξηρού φορτίου επλήγη από την καταστροφή σε φράγμα της Vale στη Βραζιλία, στις 25 Ιανουαρίου, με αποτέλεσμα οι τιμές των capsizes να κατρακυλήσουν μέσα σε λίγους μήνες στα 3.500 δολάρια ημερησίως, πριν ανακάμψουν απότομα τον Απρίλιο και τον Μάιο και φτάσουν κοντά στα 14.000 δολάρια σήμερα.

    Ήδη τα εβδομαδιαία φορτία σιδηρομεταλλεύματος της Vale έχουν υπερδιπλασιαστεί, φτάνοντας τα 5 εκατομμύρια τόνους, και εκτιμάται πως θα σταθεροποιηθούν στα 6,5 εκατομμύρια τόνους.

    Υπενθυμίζεται ότι η Star Bulk Carriers πρόσφατα τάραξε για μία ακόμη φορά τα νερά του κλάδου του ξηρού φορτίου, καθώς προχώρησε στην εξαγορά των 11 φορτηγών πλοίων του στόλου της εταιρείας Delhpin Shipping, του πλοιοκτήτη Σοφοκλή Ζούλα.

    Πρόκειται για μία συναλλαγή ύψους 139,5 εκατ. δολαρίων, εκ των οποίων τα 80 εκατ. δολάρια θα είναι μετρητά και τα υπόλοιπα με τη διάθεση 4,503 εκατ. κοινών μετοχών της Star Bulk.

    Τα πλοία που θα αποκτήσει η ναυτιλιακή έχουν κατασκευαστεί στο κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu Hantong και θα είναι εξοπλιστούν με scrubbers. Εννέα εξ αυτών είναι supramaxes με μέση ηλικία 5 έτη, ενώ τα άλλα δύο είναι ultramaxes με μέση ηλικία 3 έτη. Μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας ο στόλος της Star Bulk θα αποτελείται από 120 πλοία χωρητικότητας 13,1 εκατομμυρίων dwt, ηλικίας 7,8 ετών.



    ΣΧΟΛΙΑ