Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

  • Έλλη Πατέρα
ναυτιλία ναυλαγορά


Αύξηση της κινητικότητας σημειώθηκε στη ναυλαγορά των Containerships ειδικά σε πλοία χωρητικότητας άνω των 3500 TEU, την εβδομάδα 10-14 Ιουνίου 2019.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, παρατηρήθηκε αύξηση του αριθμού των νέων απαιτήσεων και της ζήτησης. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes και ειδικά σε πλοία χωρητικότητας των 8500 TEU η διαθεσιμότητα ήταν περιορισμένη με τα δυο τελευταία διαθέσιμα πλοία μέσα στον Ιούνιο να έχουν ήδη ναυλωθεί για χρονική διάρκεια δυο ετών σε επίπεδα μεταξύ $24-25k ημερησίως.

Επίσης, αυξημένη κινητικότητα συνέχισε να παρουσιάζει η αγορά στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία με τα διαθέσιμα πλοία να έχουν περιοριστεί, ενώ φήμες θέλουν η τελευταία συμφωνία να ολοκληρώθηκε σε πλοίο τύπου Hyundai 5400 WB στα $15.5k ημερησίως.

Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, η κινητικότητα της αγοράς στην Ασία κινήθηκε σε υγιή επίπεδα με αποτέλεσμα η διαθέσιμη spot/prompt χωρητικότητα να μειωθεί. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία ναύλωση που ολοκληρώθηκε ήταν στα $9k ημερησίως, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες οι τρέχουσες διαπραγματεύσεις ήδη παρουσιάζουν τάσεις ακόμη μεγαλύτερης βελτίωσης. Παράλληλα, στον Ατλαντικό αναφέρθηκαν μερικές ανανεώσεις υφιστάμενων συμφωνιών για μικρή περίοδο στα $11,750 ημερησίως.

Στην κατηγορία των 3500 TEU, η κινητικότητα της αγοράς ήταν αυξημένη με αποτέλεσμα να ολοκληρωθούν πολλές συμφωνίες όμως χωρίς να γίνουν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.

Αντίθετα, στην κατηγορία των 2800 TEU, η αγορά της Ασίας φαίνεται να παρουσίασε κάποιες διακυμάνσεις όμως τα επίπεδα των ναύλων δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες μεταβολές. Δηλαδή σε τύπους πλοίων όπως για παράδειγμα Aker/Thyssen οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $9k ημερησίως. Πάντως, στον Ατλαντικό η αγορά ήταν πιο δυνατή με την τελευταία συμφωνία να ολοκληρώνεται στα υψηλά επίπεδα των $9k ημερησίως (άνευ προμήθειας).

Επίσης, στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η αγορά της Ασίας παρέμεινε σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε η ναύλωση που πραγματοποίησαν οι operators Seacon σε πλοίο τύπου SSW 2500 με εξοπλισμό φόρτωσης για χρονική περίοδο 2-4 μηνών στα $8.5k ημερησίως.

Στην κατηγορία των 1700 TEU, στην Ασία τα επίπεδα των ναύλων σταθεροποιήθηκαν και έτσι για παράδειγμα σε πλοία τύπου Wenchong κυμάνθηκαν περίπου στα χαμηλά επίπεδα των $8k ημερησίως, ενώ σε οικονομικής κατανάλωσης πλοία τύπου bangkokmaxes δεν υπήρξαν αναφορές για σχετικές ναυλώσεις οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι οι ναύλοι παρέμειναν αμετάβλητοι στα χαμηλά επίπεδα των $11k ημερησίως.

Από την άλλη, στην κατηγορία των 1100 TEU με εξαίρεση σε κάποιες συμφωνίες ανανέωσης που βρίσκονται για την ώρα υπό διαπραγμάτευση, η αγορά γενικότερα παρέμεινε ήσυχη με τους ναύλους για παράδειγμα σε πλοία τύπου CV 1100 να παραμένουν στα επίπεδα των $6k ημερησίως και στα οικονομικής κατανάλωσης στα υψηλά επίπεδα των $7k ημερησίως.

Τέλος, στα feeders των 700 TEU,  παρατηρήθηκε αύξηση της κινητικότητας στην αγορά όμως τα επίπεδα των ναύλων διατηρήθηκαν παρόμοια με τελευταίες αντίστοιχες συμφωνίες δηλαδή στα $5k ημερησίως.