• Ναυτιλία

    Poseidon Principles: Έντεκα τράπεζες ευθυγραμμίζουν τα ναυτιλιακά δάνεια με τους κλιματικούς στόχους

    ναυτιλία


    Έντεκα μεγάλες τράπεζες που αντιπροσωπεύουν χαρτοφυλάκιο δανείων της παγκόσμια ναυτιλίας αξίας άνω των 100 δισ. δολαρίων, ανέλαβαν μία πρωτοβουλία που έχει στόχο την παροχή κινήτρων για δάνεια σε πλοιοκτήτες που επιθυμούν να αγοράσουν ή να κατασκευάσουν πλοία με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα, στο πλαίσιο της προώθησης της “πράσινης” ναυτιλίας.

    Η πρωτοποριακή πρωτοβουλία Poseidon Principles έχει στόχο να συνδέσει τη χρηματοδότηση των πλοίων με τη φιλόδοξη πρόκληση της μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία κατά 50% έως το 2050. Στο πλαίσιο αυτό θα αλλάξουν σημαντικά οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εφοπλιστών και των τραπεζών για τους τύπους πλοίων και ενεργειών που θα χρηματοδοτούνται ή ενδεχομένως δεν θα χρηματοδοτούνται από από τους δανειστές.

    Σύμφωνα με έναν από τους “αρχιτέκτονες” του νέου πλαισίου, τον επικεφαλής των μεταφορών και logistics της Citi, Michael Parker, το Poseidon Principles είναι μια περίπτωση “υπεύθυνων τραπεζών που υποστηρίζουν υπεύθυνους ιδιοκτήτες” για να κάνουν τα σωστά βήματα προς μια καθαρότερη βιομηχανία.

    “Ως τράπεζες, αναγνωρίζουμε ότι ο ρόλος μας στη ναυτιλιακή βιομηχανία μας επιτρέπει να προωθήσουμε την υπεύθυνη περιβαλλοντική διαχείριση σε ολόκληρη την παγκόσμια θαλάσσια αλυσίδα”, επισήμανε.

    “Η πρωτοβουλία είναι καινοτόμος όχι μόνο για τη ναυτιλία αλλά και για τη χρηματοπιστωτική αγορά”, δήλωσε ο James Mitchell, διευθυντής της παγκόσμιας χρηματοδότησης για το κλίμα στο Rocky Mountain Institute, μια μη κυβερνητική ομάδα που εργάζεται για ένα μέλλον με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.

    “Πρόκειται για μία θετική εξέλιξη”, δήλωσε ο Paul Taylor, παγκόσμιος επικεφαλής ναυτιλίας και ανοικτής θάλασσας στην Societe Generale. “Θα υπάρξει περισσότερη ρευστότητα για έργα που μειώνουν τις εκπομπές. Την ίδια ώρα, η ρευστότητα μπορεί να είναι πιο περιορισμένη για τους άλλους.”

    Τη νέα πρωτοβουλία υπογράφουν οι τράπεζες Citi, Société Générale, DNB, ABN Amro, Amsterdam Trade Bank, Credit Agricole CIB, Danish Bank Finance, Danske Bank, DVB, ING και Nordea, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου χρηματοδότησης πλοίων. Περισσότερες τράπεζες αναμένεται να ενταχθούν σε αυτήν στο εγγύς μέλλον, συμπεριλαμβανομένων αρκετών μεγάλων ασιατικών τραπεζών και οργανισμών εξαγωγικών πιστώσεων.

    Οι βασικές απαιτήσεις των νέων αρχών θα βοηθήσουν τις συμβαλλόμενες τράπεζες να χρησιμοποιούν μια συγκεκριμένη μεθοδολογία για τη μέτρηση της έντασης άνθρακα στα ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια τους και να υπολογίζουν πως αυτά θα ευθυγραμμιστούν με τους στόχους του ΙΜΟ για το 2050.  Οι τράπεζες θα εφαρμόσουν τις αρχές αυτές με τους πελάτες τους σε όλες τις νέες συμβάσεις και θα δημοσιεύουν τα αποτελέσματά της πορείας ευθυγράμμισης του χαρτοφυλακίου τους ετησίως.

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ