• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Σταθερές παρέμειναν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 18-22 Ιουνίου 2018.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, στην κατηγορία των Post-Panamaxes και συγκεκριμένα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία η αγορά ήταν σχετικά δραστήρια με λίγα πλοία να αναμένονται διαθέσιμα στο άμεσο προσεχές διάστημα ενώ η αντίστοιχη ζήτηση κινήθηκε σε διαχειρίσιμα, για τους πλοιοκτήτες, επίπεδα προκειμένου οι ναύλοι να παραμείνουν στα παρόντα εδραιωμένα επίπεδα.

    Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν για πιθανή συμφωνία σε πλοίο τύπου Hyundai 8000 για απασχόληση μικρής διάρκειας στα επίπεδα των $18Κ ημερησίως. Παράλληλα στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία αναφέρθηκε συμφωνία στην Άπω Ανατολή σε πλοίο χωρητικότητας 6500 TEU για περίοδο 6-8 μηνών στα $19Κ ημερησίως.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η κατηγορία των Panamaxes, καθώς η αγορά ήταν αρκετά δραστήρια κυρίως σε επεκτάσεις υπαρχόντων συμφωνιών και με τους ναύλους στην Άπω Ανατολή να έχουν εδραιωθεί στα μεσαία επίπεδα των $13Κ ημερησίως ενώ στον Ατλαντικό υπήρξαν ενθαρρυντικές πληροφορίες για δυο συμφωνίες σε υψηλών προδιαγραφών πλοία πάνω από τα $14Κ ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Η αγορά στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU που παραδοσιακά παρουσιάζει και τις λιγότερες διακυμάνσεις σε σχέση με άλλες κατηγορίες, παρέμεινε σταθεροποιημένη με τους ναύλους να κινούνται στα επίπεδα των $13Κ ημερησίως και με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να δείχνει περιορισμένη καθώς το προσεχές διάστημα λίγα μόνο πλοία αναμένονται να ολοκληρώσουν υπάρχουσες συμφωνίες.

    Επιπροσθέτως, οι αναλυτές προβλέπουν οι παραπάνω σταθερές τάσεις της αγοράς να συνεχιστούν και κατά την διάρκεια του καλοκαιριού.

    Από την άλλη, στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU, οι ναύλοι κυμάνθηκαν κοντά στα επίπεδα των $12Κ ενώ η πλειονότητα των συμφωνιών ήταν επεκτάσεις υπαρχόντων ναυλώσεων καθώς η απροθυμία των ναυλωτών να ελευθερώσουν πλοία ήταν εμφανής.

    Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί ότι η ζήτηση δείχνει ικανοποιητική προκειμένου οι ναύλοι να διατηρηθούν στα υπάρχοντα επίπεδα, ενώ δεν προβλέπεται περαιτέρω πτώση τους κατά την διάρκεια του καλοκαιριού λόγω της ισορροπίας που παρατηρείται σε σχέση με την προσφορά/ζήτηση σε αυτή την κατηγορία.

    Παράλληλα, στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν κινήθηκαν οριακά υψηλότερα ακόμη και από τις αντίστοιχες των πρότυπου τύπου πλοίων χωρητικότητας 2800 TEU (τύπου Mipo) και διατηρήθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $12Κ ημερησίως με την αγορά της Άπω Ανατολής να παρουσιάζει την μεγαλύτερη κινητικότητα .

    Στην Ασία οι ναύλοι στα νεώτερης χρονολογίας/eco τύπου πλοία χωρητικότητας 1700 TEU κινήθηκαν με διακυμάνσεις μεταξύ μεσαία επίπεδα των $13Κ με $14Κ ημερησίως ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του πλοίου.

    Επίσης, στον Ατλαντικό αναφέρθηκε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας σε πλοίο τύπου Wenchong 1700 στα $10,700 ημερησίως, επίπεδα παρόμοια με εκείνα προηγούμενων τελευταίων ναυλώσεων της περιοχής αυτής.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU, οι ναύλοι στην αγορά της Ασίας σε πρότυπου τύπου πλοία διαπραγματεύονταν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα των τελευταίων εβδομάδων δηλαδή $8Κ ημερησίως ενώ από την άλλη μεριά σε eco τύπου πλοία οι διαπραγματεύσεις για απασχόληση περιόδου στόχευαν τα επίπεδα κοντά στα $9Κ ημερησίως.

    Παρόλα αυτά, παρατηρήθηκε μικρός αριθμός πλοίων σε θέσεις spot που ακόμη αναζητεί νέα απασχόληση.

    Επίσης, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU οι ναύλοι στης Ασίας διατηρήθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $5Κ ημερησίως με την προσφορά και ζήτηση να δείχνει ισορροπημένη ενώ αντίθετα η κινητικότητα της αγοράς στην περιοχή της Μεσογείου κινήθηκε οριακά χαμηλότερα.

    Διώρυγα του Σουέζ

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σπ. Πολέμης: Νέα εταιρία και νέες παραγγελίες στα σχέδια του εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Παππάς: Οι πέντε συμφωνίες της Star Bulk με τους πιστωτές της

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης: Γιατί η Ivy Shipping πουλά τώρα δύο από τα πλοία της



    ΣΧΟΛΙΑ