• Ναυτιλία

    Στο χορό των εξαγορών πλοίων και οι μικρότερες ελληνικές ναυτιλιακές

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Καθώς οι μεγάλες εισηγμένες στη Wall Street ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες «ξεφορτώνονται» τα παλιότερα πλοία τους για να ανανεώσουν τους στόλους τους, μικρότερες ελληνικές εταιρείες τα αγοράζουν για να ξεκινήσουν, να ενισχύσουν ή να επανεκκινήσουν τις δραστηριότητές τους.

    Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις δύο πλοίων ξηρού φορτίου τύπου panamax που πούλησε πριν από μερικούς μήνες η Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού.

    To ένα εξ αυτών, το Erato (χωρητικότητας 74.400 dwt, κατασκευής 2004) πωλήθηκε στα μέσα Απριλίου έναντι 7 εκατ. δολαρίων, χωρίς να αποκαλυφθεί τότε η ταυτότητα του αγοραστή. Το κινεζικής κατασκευής πλοίο εμφανίστηκε ξανά τον Ιούνιο με τη νέα του ονομασία, Kamares, και φαίνεται πως σηματοδοτεί την επιστροφή της οικογένειας Μυλωνόπουλου στη ναυτιλία.

    Η ναυτιλιακή βάση δεδομένων Equasis δείχνει ότι το πλοίο ανήκει στη Heavenly Maritime, με έδρα τη Λιβερία, και η διαχείρισή του ανήκει στην Toria Shipmanagement. Η Toria πρωτοεμφανίστηκε στις 24 Απριλίου, όταν υπέβαλε τα έγγραφα για την ίδρυσή της, με έδρα τον Πειραιά. Το Erato πωλήθηκε μία εβδομάδα αργότερα.

    Το αίτημα ίδρυσης της Toria υπέγραψε ο Σπυρίδων Μυλωνόπουλος – το ίδιο όνομα εμφανίζεται στην Athenian Shipmanagement ως ανώτερο στέλεχος. Η Toria και η Athenian Shipmanagement εμφανίζονται να έχουν την ίδια διεύθυνση στον Πειραιά, αλλά διαφορετικούς αριθμούς τηλεφώνου, σύμφωνα με το TradeWinds.

    Σημειώνεται ότι τον Σεπτέμβριο του 2018 τα δύο πλοία της Athenian, συμφερόντων του Ελευθέριου Μυλωνόπουλου, κατασχέθηκαν από την Τράπεζα Πειραιώς. Το Tina (χωρητικότητας 75.900 dwt, κατασκευής 2000) πωλήθηκε σε πλειστηριασμό στη Σιγκαπούρη τον Δεκέμβριο, έναντι περίπου 5,8 εκατ. δολαρίων, ενώ το Evangelia M παραμένει αγκυροβολημένο στην Kakinada της Ινδίας.

    Η πώληση του Thetis

    Όσον αφορά στο δεύτερο πλοίο που πούλησε η Diana, το Thetis (χωρητικότητας 73.600 dwt, κατασκευής 2004), τα πράγματα είναι λιγότερο περίπλοκα. Το πλοίο πωλήθηκε τον Ιούνιο έναντι 6,4 εκατ. δολαρίων και έχει μετονομαστεί σε Tailwinds, εμφανιζόμενο στον στόλο της Seadar Shipmanagement. Η εταιρεία ελέγχεται από συμφέροντα της οικογένειας Γκρίμπλα, που είναι πίσω από τη Webmarine, μία εταιρεία που ιδρύθηκε το 1984.

    Η Seadar εγκατέλειψε τις ναυτιλιακές δραστηριότητές της τον Νοέμβριο του 2014, όμως επέστρεψε τον Οκτώβριο του 2018, αγοράζοντας το πλοίo Angelic Grace (χωρητικότητας 74.800 dwt, κατασκευής 2001, μετονομάστηκε σε Fortune Trader). H απόκτηση του Thetis δείχνει ότι η διοίκηση της Seadar έχει αρκετή αυτοπεποίθηση για να επεκτείνει το στοίχημά της για επιστροφή στη ναυτιλία, αν και σύμφωνα με πληροφορίες του TradeWinds, η εταιρεία δεν έχει σχέδια για περαιτέρω επέκταση.



    ΣΧΟΛΙΑ