• Business

    Τι προβλέπουν οι αναλυτές για τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις στη ναυτιλία – Οι ελληνικές περιπτώσεις

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Με αργά αλλά σταθερά βήματα, τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές συμφωνίες συγχωνεύσεων στην ναυτιλιακή αγορά, ωστόσο οι κινήσεις αυτές είναι αμφίβολο αν θα συνεχιστούν το 2019 λόγω των συνθηκών της αγοράς, αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος της Evercore.

    O Mark Friedman, γενικός διευθυντής της επενδυτικής τράπεζας Evercore στη Νέα Υόρκη, επισημαίνει ότι “οι πιεσμένες τιμές των μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών, οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων που βρίσκονται σε discount και η έλλειψη χρηματοδότησης”, αποτελούν βασικούς παράγοντες που καθιστούν τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις λιγότερο πιθανές σε σχέση με το 2018, χρονιά με έντονη δραστηριότητα.

    “Με τις αυξημένες πωλήσεις σχεδόν όλες οι μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών διαπραγματεύονται με σημαντικό discount σε σχέση με την καθαρή αξία ενεργητικού τους, που κατά περίπτωση ξεπερνά το 50%” λέει ο Friedman.

    “Σε αυτό το περιβάλλον, οι αγοραστές είναι μάλλον απρόθυμοι να αναλάβουν το πρόβλημα χρηματοδότησης κάποιου άλλου και να συμμετάσχουν σε μια συμφωνία που απαιτεί κεφάλαια”, λέει ο Friedman.

    Σημειώνεται ότι οι δηλώσεις αυτές έγιναν από ένα στέλεχος που συμμετείχε ενεργά σε αρκετές από τις μεγάλες συμφωνίες που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι.

    Συμφωνίες με ελληνικό άρωμα

    Ο Friedman και η Evercore ήταν μεταξύ των συμβούλων της συμφωνίας της Capital Product Partners L.P. συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη με την Diamond S Shipping του Wilbur Ross, για τη συγχώνευση του στόλου της ελληνικής εταιρείας με τη δεύτερη. Μία συναλλαγή ύψους 1,65 δισ. δολαρίων που δημιουργεί μια από τις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες τάνκερ στον κόσμο.

    Είχαν προηγηθεί οι ναυτιλιακές Global Ship Lease με έδρα το Λονδίνο και η Poseidon Containers Holdings, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου που αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, συγχωνεύοντας του στόλους των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τους σε μία συναλλαγή ύψους 780 εκατ. δολ. Και σε αυτή την περίπτωση η Evercore είχε συμβουλευτικό ρόλο.

    Η επενδυτική τράπεζα είχε ενεργό ρόλο και σε μία διαφορετική υπόθεση. Ήταν σύμβουλος της Dorian LPG του Γάννη Χατζηπατέρα στην επιτυχημένη προσπάθεια της να αποφύγει την προσέγγιση επιθετικής εξαγοράς της από την BW LPG, πέρυσι τον Οκτώβριο.

    Παράλληλα, o Friedman αναφέρει και παραδείγματα εταιρειών που γιγαντώθηκαν με τις κατάλληλες κινήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Star Bulk Carriers, του Πέτρου Παππά, η οποία από μία μεσαία εταιρεία της αγοράς ξηρού φορτίου που ήταν πριν από πέντε χρόνια προχώρησε σε μπαράζ εξαγορών στόλων και εξελίχθηκε σε μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές του κλάδου.

    Αντίστοιχη περίπτωση στον κλάδο των τάνκερ αποτελεί η βέλγικη Euronav, που ισχυροποιήθηκε σημαντικά μετά την επιτυχημένη εξαγορά του στόλου των VLCC της Maersk το 2014 και της εισηγμένης στην αγορά της Νέας Υόρκης εταιρείας Gener8 Maritime το 2017.

    star polaris πετρος παππας ναυλαγορά
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “Star Polaris” της Star Bulk Carriers είναι χωρητικότητας 180.000-dwt και κατασκευής του έτους 2011

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:    Π. Παππάς: Τι συμβαίνει με πλοίο που αγόρασε η Star Bulk πριν από τέσσερις μήνες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Γ. Οικονόμου: Ο εφοπλιστής επενδύει 350 εκατ. δολάρια σε scrubbers

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Αλ. Προκοπάκης: Το φιλόδοξο project της Probunkers μπαίνει στο επόμενο στάδιο

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ