Big Story

Στα 2,5 δισ. δολ. οι εξαγορές μεταχειρισμένων πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές. Ποιοι πλήρωσαν τα περισσότερα

Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers ναυτιλία

Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers


Αυξημένη δραστηριότητα στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων δείχνουν και το 2018 οι Έλληνες εφοπλιστές, καθώς μέχρι τώρα έχουν ξοδέψει 2,5 δισ. δολ. για την ανανέωση των στόλων τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue, από τις αρχές του έτους έχουν περάσει στην ιδιοκτησία Ελλήνων εφοπλιστών 135 πλοία συνολικά, με τη ναυτιλιακή Star Bulk Carriers, του Πέτρου Παππά να βρίσκεται με διαφορά στην πρώτη θέση.

Ειδικότερα, η ναυτιλιακή μέσω των συμφωνιών που έκλεισε με τις εταιρίες Augustea Atlantica SpA και York Capital Management τον περασμένο Απρίλιο και τις Sogna Bulk και Oceanbulk Container Carriers, στα μέσα Μαΐου αύξησε τον αριθμό των πλοίων της στα 108!

Mε βάση τα στοιχεία του παρακάτω πίνακα, μέχρι στιγμής έχει καταγράψει αγορές 30 πλοίων συνολικής αξίας 730,3 εκατ. δολ., ενώ εκκρεμεί η ολοκλήρωση των συμφωνιών που προαναφέρθηκαν στο δεύτερο εξάμηνο του 2018.

Πηγή: VesselsValue

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Navios Maritime Containers, της Αγγελικής Φράγκου, η οποία την περασμένη εβδομάδα εξαγόρασε πέντε post panamax. Συνολικά η συγκεκριμένη εταιρία του ομίλου της γνωστής πλοιοκτήτριας έχει αποκτήσει από τις αρχές του έτους επτά μεταχειρισμένα πλοία, συνολικής αξίας 308 εκατ. δολ.

Aκολουθεί η ελληνική ναυτιλιακή Ionic Shipping, η οποία, όπως είχε γράψει και το mononews.gr, πλειοδότησε και απέκτησε τέσσερα τάνκερ, στην τιμή των 110 εκατ. δολ.

Πρόκειται για τα πλοία Diamond Eternity και Diamond Destiny κατασκευής 2009 και χωρητικότητας 117,500-dwt, το Diamond Bliss κατασκευής 2009 και το Diamond Faith κατασκευής 2016 και χωρητικότητας 114,000-dwt.

Σημειώνεται ότι η Ionic Shipping, με επικεφαλής το Σπύρο Βλασσόπουλο, διαθέτει στόλο με 17 πλοία, εκ των οποίων τα 15 είναι φορτηγά πλοία και τα δύο τάνκερ aframaxes.

Βαρδής Βαρδινογιάννης ναυτιλία
Βαρδής Βαρδινογιάννης, επιχειρηματίας

Η Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, που έχει εξαγοράσει, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της VesselsValue, τέσσερα πλοία αξίας 77,9 εκατ. δολ. Σημειώνεται ότι τα τρία πλοία προέρχονται από το στόλο της χρεοκοπημένης Toisa, τα οποία έχει αναλάβει να πουλήσει η Clarksons. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, το τέταρτο πλοίο είναι ένα τάνκερ VLCC που εξαγόρασε η Avin International από την  International Energy Transport, θυγατρική της ιαπωνικής MOL, έναντι 21 εκατ. δολ. 

Η πρώτη πεντάδα των ναυτιλιακών που έχουν ξοδέψει τα περισσότερα κεφάλαια για εξαγορές μεταχειρισμένων, κλείνει με την ναυτιλιακή Naftomar Shipping & Trading, συμφερόντων της γνωστής οικογένειας του Λιβάνου, Ζέιν, που έχει εξαγοράσει δύο πλοία αξίας 53,2 εκατ. δολ. Την περασμένη εβδομάδα σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρία προχώρησε στην εξαγορά ενός VLGC από την BP.

Αγγελική Φράγκου Navios ναυτιλία
Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής Navios Maritime Holdings

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σπ. Πολέμης: Νέα εταιρία και νέες παραγγελίες στα σχέδια του εφοπλιστή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Παππάς: Οι πέντε συμφωνίες της Star Bulk με τους πιστωτές της

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης: Γιατί η Ivy Shipping πουλά τώρα δύο από τα πλοία της