• Ναυτιλία

    Σ. Παληός: Η Diana Shipping πούλησε το έκτο panamax από τις αρχές του έτους

    Συμεών Παληός ναυτιλία

    Συμεών Παληός, εφοπλιστής Diana Shipping


    Το έκτο της πλοίο ξηρού φορτίου τύπου panamax για φέτος και το όγδοο μέσα σε ένα χρόνο πούλησε η ναυτιλιακή Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού.

    Πρόκειται για το Clio (χωρητικότητας 73.700 dwt, κατασκευής 2005), που πωλήθηκε έναντι 7,4 εκατ. δολαρίων (προ των προμηθειών) σε αγνώστων στοιχείων αγοραστή. Η τιμή αυτή είναι χαμηλότερη από την αναμενόμενη με βάση τις τιμές στην αγορά, καθώς η Maritime Strategies International αποτιμά την αξία του πλοίου μεταξύ 9,1 και 10,8 εκατ. δολαρίων, ενώ η VesselsValue στα 8,44 εκατ. δολάρια, όμως το πλοίο πρόκειται να περάσει από μία μάλλον δαπανηρή ειδική επιθεώρηση.

    Η χαμηλή αυτή τιμή υπογραμμίζει επίσης το μεγάλο χάσμα ανάμεσα στα κινεζικής (όπως το Clio) και στα ιαπωνικής κατασκευής πλοία τέτοιας παλαιότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο μήνα η ελληνική ναυτιλιακή Pavimar (συμφερόντων της Ισμήνης Παναγιωτίδου) πούλησε το πλοίο Real Happiness (χωρητικότητας 76.600 dwt, κατασκευής 2005) έναντι 10,2 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue, το πλοίο ανήκει πλέον στην Castor Maritime.

    Σημειώνεται ότι το Clio ολοκλήρωσε στις 5 Νοεμβρίου τη δωδεκάμηνη περίοδο ναύλωσής του από την Ausca Shipping, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, έναντι 10.600 δολαρίων ημερησίως. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Diana Shipping, το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στον νέο του ιδιοκτήτη το αργότερο έως τις 29 Νοεμβρίου.

    Μετά την παράδοση του Clio, ο στόλος της Diana θα περιλαμβάνει 42 πλοία ξηρού φορτίου (4 newcastlemaxes, 14 capesizes, 5 post-panamaxes, 5 kamsarmaxes και 14 panamaxes), με την εταιρεία να έχει πουλήσει συνολικά οκτώ panamaxes φέτος, όλα ηλικίας 14 ετών και πάνω. Το πιο πρόσφατο πριν το Clio ήταν το Nirefs (χωρητικότητας 74.311 dwt, κατασκευής 2001), που πωλήθηκε έναντι 6,71 εκατ. δολαρίων τον περασμένο Ιούλιο.



    ΣΧΟΛΙΑ