• Ναυτιλία

    Σ. Παληός: Εισέρχεται η Diana Shipping στον κλάδο των τάνκερ;

    • Εριέττα Κομνηνού
    Σ. Παληός: Αλλαγή πλεύσης για την Performance Shipping

    Συμεών Παληός, εφοπλιστής


    Στον τομέα των τάνκερ εισέρχεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η ναυτιλιακή Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού, εξέλιξη που αν επιβεβαιωθεί, θα προκαλέσει αίσθηση στην αγορά καθώς πρόκειται για μία εταιρεία που δραστηριοποιείται παραδοσιακά στην αγορά ξηρού φορτίου.

    Ναυλομεσιτικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων οι Allied Shipbroking, Advanced Shipping & Trading, Seasure Shipbroking και Lion Shipbroking επισημαίνουν ότι η Diana εξαγόρασε δύο δεξαμενόπλοια τύπου aframax από το δανέζικο ναυτιλιακό κολοσσό Maersk.

    Πρόκειται για τα πλοία Maersk Jamnagar και Maersk Jeddah, χωρητικότητας 105,000 dwt και κατασκευής 2011, ενώ το κόστος της συναλλαγής ανήλθε στα 30,3 εκατ. δολάρια για κάθε ένα. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την εταιρεία αποτίμησης VesselsValue, η αξία των πλοίων υπολογίζεται στα 26,7 εκατ. δολάρια. Αναλυτές αποδίδουν το ύψος του τιμήματος στο γεγονός ότι υπάρχει ζήτηση για πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου κατασκευής μέχρι και 10 ετών, καθώς οι πωλήσεις στο συγκεκριμένο κλάδο είναι περιορισμένες.

    Σημειώνεται ότι μετά την πρόσφατη πώληση του panamax Erato, ο στόλος της Diana Shipping αποτελείται από 45 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου (4 Newcastlemax, 14 Capesize, 5 Post-Panamax, 5 Kamsarmax και 17 Panamax). Η συνολική χωρητικότητα του στόλου κυμαίνεται στα 5,5 εκατ. dwt, με μέσο όρο ηλικίας των πλοίων τα 9,3 χρόνια.

    Η ναυτιλιακή παρουσιάζει αυξημένη κινητικότητα στις ναυλώσεις από τις αρχές του έτους, με πρόσφατη τη ναύλωση του panamax Leto, χωρητικότητας 81,297 dwt και κατασκευής 2010 στην εταιρεία Uniper Global Commodities SE, με έδρα το Ντίσελντορφ. Η Uniper θα έχει ναυλωμένο το bulker για χρονική διάρκεια 11 μήνες έως 13 μήνες, με τα ναύλα να ανέρχονται στα 13.000 δολάρια ημερησίως, μείον 5% προμήθεια υπέρ τρίτων.

    Συμεών Παληός Diana
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “Santa Barbara” της Diana Shipping είναι χωρητικότητας 179.426-dwt και κατασκευής του έτους 2015

     

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ