Ναυτιλία

Πώς θα κινηθούν τα ναύλα στην αγορά LNG: Το πτωτικό ξεκίνημα και οι προσδοκίες για το σύνολο του 2019

To Corcovado LNG της TMS Cardiff Gas


Πτωτικά κινούνται οι τιμές των ναύλων στα μοντέρνα πλοία μεταφοράς LNG στη spot αγορά και διαμορφώνονται κάτω από τα 100.000 δολάρια ημερησίως, μετά από την περιορισμένη δραστηριότητα που σημειώθηκε στη συγκεκριμένη αγορά στο τέλος του 2018 και συνεχίστηκε και κατά την πρώτη εβδομάδα του 2019.

Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι τα ημερήσια ναύλα για τα πλοία μεταφοράς αερίου διαμορφώνονται στα 90.000 δολάρια. Μάλιστα στο Baltic Exchange (Χρηματιστήριο Ναύλων του Λονδίνου), σύμφωνα με το δείκτη των LNG, BLNG1, για ένα κυκλικό ταξίδι από το Gladstone στην Ιαπωνία με πλοίο χωρητικότητας 160,000-cbm, τα ναύλα διαμορφώθηκαν σε 85.000 δολάρια ημερησίως, υποχωρώντας περίπου κατά 45.000 δολάρια σε σχέση με το Δεκέμβριο.

Παράλληλα, το ποσό αυτό αποτυπώνει μία δραματική πτώση σε σχέση με τα 205.574 δολάρια ημερησίως που διαμορφώθηκαν τα ναύλα, σύμφωνα με το δείκτη BLNG1, στις αρχές του Νοεμβρίου 2018.

Παραμένει η αισιοδοξία

Ωστόσο, παρά την υποχώρηση των τιμών, τα ναύλα σε αυτά τα επίπεδα αντανακλούν υψηλές αποδόσεις για τους πλοιοκτήτες, αναφέρουν ναυλομεσίτες. Και αυτό γιατί παρά την πτώση που σημείωσαν το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους, οι τιμές τους, το προηγούμενο διάστημα, είχαν να διαμορφωθούν σε τόσο υψηλά επίπεδα από το 2014.

Αρκετές συμφωνίες ναύλωσης έχουν ανακοινωθεί το τελευταίο διάστημα. Μεταξύ άλλων η Shell ανακοίνωσε την ναύλωση έξι πλοίων με πολυετή συμβόλαια. Πρόκειται για τέσσερα πλοία της TMS Cardiff, συμφερόντων του συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου (υιού του Γιώργου Οικονόμου) και δύο πλοία της ρωσικής Sovcomflot (SCF Group).

Πληροφορίες αναφέρουν ότι για τα πλοία της TMS Cardiff Gas τα ναύλα ανέρχονται στα 66.000 δολάρια ημερησίων, ενώ η χρονική διάρκεια της ναύλωσης είναι επτά έτη με option να επεκταθεί η μίσθωση για δύο περιόδους των τριών ετών.

Οι εφοπλιστές εκτιμούν ότι η πρόσφατα πτώση στις τιμές των ναύλων θα είναι «παροδική» αλλά δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν αν θα διαρκέσει κάποιες εβδομάδες ή μήνες.

Οι ειδικοί της συγκεκριμένης αγοράς υποστηρίζουν ότι τα ναύλα θα μπορούσαν να υποχωρήσουν περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες αλλά παραπέμπουν στην εικόνα που είχαν εμφανίσει τα προηγούμενα χρόνια, όταν κινήθηκαν έντονα ανοδικά μετά από ένα πτωτικό διάλειμμα.

Σημειώνεται ακόμη ότι για το 2019 έχουν διατυπωθεί οι προβλέψεις ότι θα είναι ένα ισχυρό έτος για τα πλοία μεταφοράς LNG, λόγω και των εισροών επιπλέον 42 εκατομμυρίων τόνων αερίου, στην αγορά.

Επιβράδυνση της ανάπτυξης του στόλου LNG

Ο παγκόσμιος στόλος LNG αριθμούσε περίπου 536 πλοία στο τέλος του 2018, σημειώνοντας ρεκόρ ανάπτυξης κατά 12% στο σύνολο της χρονιάς, κυρίως σε χωρητικότητες από 120,000 έως 199,999 cbm, σύμφωνα με την ιταλική ναυλομεσιτική εταιρεία Banchero Costa.

Περίπου 50 νέα πλοία LNG παραδόθηκαν τους πρώτους 11 μήνες του 2018 και άλλες 60 ήταν οι νέες παραγγελίες για ολόκληρο το έτος, σε σύγκριση με 31 νέες παραδόσεις και 23 νέες παραγγελίες το 2017.

Παρόλα αυτά, η ανάπτυξη του στόλου LNG αναμένεται να επιβραδυνθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια με το 2019 και το 2020 να αυξάνονται κατά 6% και 7% αντίστοιχα, σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  O ανοδικός κύκλος στα ναύλα των τάνκερ ξεκίνησε. Πού θα φτάσουν οι τιμές

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ευ. Πιστιόλης: Δυναμικό ξεκίνημα για το 2019 με νέες παραγγελίες πλοίων

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Η σπάνια κίνηση των αδελφών Λασκαρίδη στην αγορά των τάνκερ

 

 


ΣΧΟΛΙΑ