• Ναυτιλία

    Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές επηρεάζονται από τους νέους κινεζικούς περιορισμούς. Όλα τα ονόματα

    Οικονόμου ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips


    Νέους αγοραστές για τα παλιά τους πλοία ξηρού φορτίου θα πρέπει να βρουν πολλοί Έλληνες εφοπλιστές, μετά τους νέους πενταετείς περιορισμούς που επέβαλε η κινεζική κυβέρνηση ως προς τα πλοία που μπορούν να εκτελούν εσωτερικά εμπορικά δρομολόγια, τα οποία είναι απαγορευτικά για πλοία κατασκευασμένα πριν από το 2011, εκτός κι αν έχουν προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του Tier II.

    Μέχρι τώρα η Κίνα επέτρεπε εισαγωγές πλοίων ξηρού φορτίου ως και 18 ετών, και ήταν αρκετοί οι Έλληνες εφοπλιστές που είχαν κεφαλαιοποιήσει το κινεζικό ενδιαφέρον για τέτοια πλοία. Σύμφωνα με στοιχεία, από τα 76 πλοία ξηρού φορτίου που πούλησαν τους τελευταίους 12 μήνες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, τα 41 κατέληξαν σε Κινέζους αγοραστές, με deals συνολικού ύψους περίπου 325 εκατ. δολαρίων. Μεταξύ αυτών των Ελλήνων εφοπλιστών είναι και ο Γιώργος Οικονόμου (DryShips), που εκμεταλλεύθηκε το κινεζικό ενδιαφέρον για να ανανεώσει τον στόλο του, πουλώντας παλιότερα πλοία σε σχετικά υψηλές τιμές.

    Αρκετοί ναυλομεσίτες αναφέρουν πως η ξαφνική απόφαση αυτή των κινεζικών αρχών και η σχετικά άμεση επιβολή του μέτρου (σε δύο μήνες) ήδη φαίνεται να έχει “χαλάσει” κάποιες πωλήσεις. Αυτό ενδεχομένως να ισχύει για το πλοίο Kavo Aetos (χωρητικότητας 52.400 dwt, κατασκευής 2003) της ελληνικής Gourdomichalis Maritime, το οποίο φερόταν να έχει κλείσει ήδη σε κινεζική εταιρεία έναντι 9,45 εκατομμυρίων δολαρίων, όμως τώρα το deal αυτό φαίνεται πως χάλασε λόγω των νέων μέτρων. Άγνωστο παραμένει επίσης το τι θα γίνει με το πλοίο Kaity L (χωρητικότητας 50.500 dwt, κατασκευής 2003) της Vrontados, που επίσης φερόταν να έχει πωληθεί σε κινεζική εταιρεία έναντι 8,5 εκατ. δολαρίων.

    Ωστόσο, καθώς το μέτρο ισχύει μόνο για εσωτερικές εμπορικές οδούς, ορισμένες κινεζικές εταιρείες συνεχίζουν να αγοράζουν bulkers για διεθνή εμπορικά δρομολόγια, όπως έγινε με το πλοίο Nearchos (χωρητικότητας 72.400 dwt, κατασκευής 1998) της Probulk Carriers, που πωλήθηκε σε κινεζική εταιρεία έναντι 5 και πλεόν εκατ. δολαρίων, και ήδη μετονομάστηκε σε Wan Li. Προς πώληση φέρεται εξάλλου να έχει θέσει η Goulandris Bros το πλοίο Rodon Amarandon (χωρητικότητας 74.100 dwt, κατασκευής 2001).
    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, μετά την ανακοίνωση του νέου μέτρου οι τιμές των παλαιότερων
    bulkers που δεν θα μπορούν να πουληθούν σε κινεζικές εταιρείες θα πέσουν σημαντικά, ενώ αντίθετα οι τιμές των πλοίων που έχουν κατασκευαστεί μετά το 2011 θα ανέβουν, καθώς θα υπάρχει πλέον μεγαλύτερος ανταγωνισμός για αυτά τα πλοία.

    Πάντως, ένας Έλληνας εφοπλιστής που επιχείρησε να πουλήσει πλοίο του στην Κίνα, μιλώντας στο TradeWinds, φάνηκε να μην επηρεάζεται ιδιαίτερα από την εξέλιξη αυτή. “Αν δεν μπορέσουμε να πουλήσουμε το πλοίο, απλώς θα πληρώσουμε για την ειδική του επιθεώρηση και θα συνεχίσουμε να το κυκλοφορούμε. Οι παραδοσιακές εταιρείες, που δεν έχουν επεκταθεί απερίσκεπτα και δεν έχουν άμεση ανάγκη να πουλήσουν, δεν θα έχουν προβλήματα”, σχολίασε.

    Ωστόσο, Έλληνας ναυλομεσίτης εκτίμησε πως αυτό δεν είναι αλήθεια: “Τα χρήματα που θα βγάλει από την απασχόληση του πλοίου, ακόμα και σε αυτήν την καλή αγορά, ποτέ δεν θα είναι ίσα με τα έσοδα μίας πώλησης”, είπε.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Χατζηπατέρας: Επανέρχεται με βελτιωμένη πρόταση για την Dorian η BW LPG

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Σ. Τσαντάνης: Πώς θα αναχρηματοδοτήσει δύο capesizes η Seanergy

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε ελληνική ναυτιλιακή το… περιζήτητο capesize της NS United



    ΣΧΟΛΙΑ