• Ναυτιλία

    Πέραμα: Κοντέινερ έπεσε πάνω στην καμπίνα ανυψωτικού οχήματος λόγω των ισχυρών ανέμων

    • NewsRoom


    «Η PCT λαμβάνει πάντα υπ’όψιν της τα δεδομένα των προβλέψεων της Μετεωρολογικής υπηρεσίας», αναφέρει η εταιρεία που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, αναφορικά με το περιστατικό που έγινε με την πτώση κοντέινερ.

    Αναλυτικότερα, η εταιρεία, αναφέρει:

    «Mε βάση τα μετεωρολογικά δεδομένα του Σαββάτου (06.01.2024) είχε γίνει η απαραίτητη προετοιμασία στην περιοχή στοιβασίας όπως ορίζεται από όλα τα πρωτόκολλα ασφάλειας σε ανάλογες περιπτώσεις.

    Στις 07/01 λίγο πριν τη 1πμ ξεκίνησε έκτακτο σφοδρό καιρικό φαινόμενο (μπουρίνι) πολύ ισχυρότερο των μετεωρολογικών προβλέψεων, και ως εκ τούτου άμεσα αποφασίστηκε η προσωρινή παύση λειτουργίας του Σταθμού.

    Στη 01:06, ως αποτέλεσμα του καιρικού φαινομένου, προκλήθηκε πτώση μικρού αριθμού κενών  εμπορευματοκιβωτίων.  Αποτέλεσμα της πτώσης ήταν μικρές υλικές ζημιές σε καμπίνα μηχανήματος ανενεργό, εκείνη τη στιγμή, καθώς υπήρχε διακοπή εργασιών στις προβλήτες 2 και 3. Ο εργαζόμενος, χειριστής μηχανήματος, διακομίστηκε σε ιδιωτικό νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους και έπειτα από ενδελεχή ιατρικό έλεγχο επέστρεψε στο σπίτι του»

    Η ενημέρωση της Λιμενικής Αρχής

    Τις βραδινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Κερατσινίου, ότι την 07.01.2024 στον προβλήτα δύο ανατολικά της λιμενικής εγκατάστασης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ Α.Ε.) στο Ικόνιο Περάματος, υπήρξε πτώση ενός στοιβαγμένου εμπορευματοκιβωτίου κενό φορτίου, με αποτέλεσμα την πρόκληση υλικών ζημιών σε περονοφόρο ανυψωτικό όχημα, με οδηγό 44χρονο ημεδαπό.

    Κατά δήλωση του οδηγού, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν και οι έντονες ριπές ανέμου, προκάλεσαν την πτώση του εμπορευματοκιβωτίου και τη πρόσκρουσή του στη καμπίνα του μηχανήματος που χειριζόταν.

    Ο 44χρονος υπάλληλος διακομίστηκε προληπτικά με ασθενοφόρο όχημα του Ο.Λ.Π. σε ιδιωτική κλινική, από όπου και εξήλθε αυθημερόν.

    Προανάκριση διενεργείται από το Β’ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

    Η ανακοίνωση της ΕΝΕΔΕΠ

    Η Ένωση Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων στις Προβλήτες του Πειραιά, με ανακοίνωση της, για το γεγονός, επισημαίνει τα εξής:

    “Για ακόμα μια φορά η εταιρεία αγνοεί την ασφάλεια των ζωών μας και το αν θα γυρίσουμε μετά τη βάρδια στις οικογένειες μας

    Εχθές κατά τη βραδινή βάρδια, με θυελλώδεις άνεμοι στο λιμάνι «έβρεξε» πάλι κοντέινερς με αποτέλεσμα να τραυματιστεί συνάδελφος μας.

    Οι “COSCO”/DPORT σφύριζαν αδιάφορα για ακόμη μια φορά όμως με τη καθοριστική παρέμβαση του Σωματείου ΕΝΕΔΕΠ το λιμάνι έκανε κρατεί.

    Οι εταιρείες “COSCO”/DPORT ενώ ήταν ενήμεροι με τον πιο επίσημο τρόπο για το κύμα κακοκαιρίας που θα πλήξει το Σαββατοκύριακο την χώρα μας, ενώ έχουν ανακοινωθεί απαγορευτικά απόπλου από τα λιμάνια λόγω θυελλωδών ανέμων, το μόνο που ενδιαφέρονται είναι να μη πέσει καθόλου η διακίνηση κοντέινερ, να μη πέσουν τα δικά τους υπέρογκα κέρδη.

    Σε μια περίοδο που αναμένουν να ανακοινώσουν τα κέρδη του λιμανιού για το 2023, και ενώ τα κέρδη του ήταν μέχρι το Σεπτέμβρη 66 περίπου εκατ.ευρώ (39,9% αύξηση κερδών ) δεν σταματάνε τη λειτουργία των λιμενικών εργασιών για να χάσουν ευρώ.

    Αυτοί είναι ! κάνουν δήθεν ότι κάμπτονται ότι νοιάζονται για τις ζωές μας.

    Αλήθεια πόσο στοιχίζει η ζωή ενός εργαζόμενου.

    Αλήθεια πόσο κοστίζει σε αυτούς να σταματήσουν οι φορτοεκφορτωτικές εργασίες λίγες ώρες στο λιμάνι ώστε να περάσει ο κίνδυνος για τους εργαζομένους.

    Αλήθεια, με αυτά τα κέρδη που ανακοινώνουν αυτοί μπορούν να πληρώνουν ενοίκια στις πολυτελετες σουίτες τους ενώ εμείς ζοριζόμαστε να ανταποκριθούμε στην ακρίβεια, να πάρουμε τα βασικά στα παιδιά και τις οικογένειες μας.

    Με περίσσιο θράσος δημοσιεύουν με ανακοινώσεις τους «Τα βελτιωμένα αποτελέσματα και τα περιθώρια κερδοφορίας αντικατοπτρίζουν όχι μόνο τη βελτιωμένη απόδοση των εσόδων, αλλά και την αποτελεσματική πολιτική διαχείρισης κόστους που εφαρμόζει η διοίκηση της Εταιρείας, η οποία το διατηρεί σε ένα βέλτιστο επίπεδο, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της ενεργειακής κρίσης και του γενικότερου πληθωριστικού οικονομικού περιβάλλοντος.»

    Σε αυτές τις συνθήκες η COSCO/ DPORT εκφράζει το πραγματικό της ενδιαφέρον που δεν είναι άλλο από τα πόσα «κουτιά» θα κινηθούν μέσα στο λιμάνι ώστε να μη διακοπεί καθόλου η παραγωγή της, δηλαδή τα αμύθητα κέρδη που δημοσιεύονται προκλητικά στις ανακοινώσεις τους.

    Γι αυτό πέφτουν «κουτιά» στα κεφάλια μας κάθε φορά που φυσάνε ισχυροί ανέμοι και από θαύμα ακόμη δεν έχουμε θρηνήσει και άλλους συναδέλφους στο βωμό των κερδών τους. Είναι προκλητικό μάλιστα να λένε τα «σκυλιά» της εργοδοσίας «δεν έπεσε και τα κεφάλια σας».

    Τόσο λογαριάζουν τις ζωές των εργαζομένων.

    Τόσο λογαριάζουν το ενδιαφέρον για να εφαρμοστεί η ένταξη των λιμενεργατών στα Βαρέα και Ανθυγιεινά.

    Αυτό είναι το πραγματικό πρόσωπο της εργοδοσίας, στυγνό και επικίνδυνο.

    Αφού η εργοδοσία, συνεχίζει να θεωρεί αναλώσιμους εμάς του εργαζομένους, παίρνουμε την υπόθεση στα χέρια μας και θα πρωτοστατούμε τόσο για την ασφάλεια μας όσο και για τους μισθούς μας.

    Γιατί μόνο εμείς οι ίδιοι, μπορούμε να προστατέψουμε τους εαυτούς μας.

    Γιατι για μας πρώτο μέλημα είναι να γυρνάμε σώοι και αρτιμελείς στις οικογένειες και τα παιδιά μας.

    Γιατί για εμάς πρώτο μέλημα μας είναι να μπορούμε να ζούμε με αξιοπρέπεια τα παιδιά μας, να απολαμβάνουμε τις χαρές της ζωής.

    Με όπλο μας την ενότητα, την αλληλεγγύη και τον αγώνα μας, θα επιβάλλουμε τους όρους που διασφαλίζουν τις ζωές μας.

    Καλούμε όλους τους συναδέλφους να παραμένουμε σε επιφυλακή και να μην εκτελούν εργασίες σε συνθήκες που μπορεί να προκληθεί με αιτία της εργοδοσίας και των εφοπλιστών νέο εργατικό ατύχημα”.

    Διαβάστε επίσης:

    Castor Maritime (Πέτρος Παναγιωτίδης): Πούλησε πλοίο με κέρδος 3,5 εκατ. δολαρίων

    Clarksons Research: Το 6% του παγκόσμιου στόλου χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα

    Μαρίνα Χατζημανώλη: Στην Ιαπωνία για την καθέλκυση δύο πλοίων της Safe Bulker, των «Αμμόχωστος» και «Κερύνεια»



    ΣΧΟΛΙΑ