• Ναυτιλία

    Πασχάλης Διαμαντίδης: Δική του πορεία στη ναυτιλία χαράσσει ο γιος του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη

    • Δανάη Στρατή

    Διαμαντής και Πασχάλης Διαμαντίδης


    Με μελετημένες κινήσεις και με την εμπειρία που αποκόμισε από την εργασία του στις ναυτιλιακές εταιρείες της οικογένειας, ο Πασχάλης Διαμαντίδης, γιος ενός εκ των ισχυρότερων Ελλήνων εφοπλιστών, αποφάσισε να δοκιμάσει τις δικές του δυνάμεις, χαράσσοντας χωριστή πορεία στον χώρο της ναυτιλίας.

    Το καλοκαίρι του 2019 ίδρυσε την Velos Tankers, με έδρα στα νησιά Μάρσαλ, και εισήλθε δυναμικά στην αγορά προχωρώντας άμεσα σε εξαγορές δεξαμενόπλοιων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου. Η εταιρεία, σύμφωνα με την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, έλαβε το πράσινο φως στις 22 Ιουλίου 2019, για την εγκατάσταση γραφείου ή υποκαταστήματος στην Ελλάδα.

    Η Velos Tankers διαθέτει στόλο με πέντε τάνκερ, 3 MR2 και 2 LR1, η αξία των οποίων, σύμφωνα με τη VesselsValue, ανέρχεται στα 66 εκατ. δολάρια.

    Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, ο νεαρός εφοπλιστής εκτίμησε ότι υπάρχουν ευκαιρίες στον κλάδο των LR και MR τάνκερ και στόχος του ήταν να διαφοροποιηθεί από την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται οι δύο ναυτιλιακές του πατέρα του, Διαμαντή Διαμαντίδη, τη μεταφορά πετρελαίου και τον κλάδο ξηρού φορτίου.

    Μάλιστα, κατά πληροφορίες, η επιλογή του αυτή δεν έτυχε θετικής ανταπόκρισης από τον πατέρα του και στο νέο του επιχειρηματικό βήμα βρήκε σύμμαχο και οικονομικό αρωγό τον Απόστολο Βακάκη, ιδιοκτήτη της αλυσίδας Jumbo και πατέρα της συζύγου του, Σοφίας Βακάκη.

    Μία άλλη διαφορά που εντοπίζουν πηγές προσκείμενες στο περιβάλλον του εφοπλιστή σε σχέση με την τακτική του Διαμαντή Διαμαντίδη είναι ότι ενώ έχει επιλέξει να διαχειρίζεται ο ίδιος τα πλοία του, η Velos Tankers έχει αναθέσει σε άλλη εταιρεία την τεχνική διαχείριση του στόλου της.

    Οι πρώτες κινήσεις της νεοσύστατης ναυτιλιακής, ήταν η εξαγορά δύο τάνκερ MR, χωρητικότητας 50.000 dwt, των Atlantic Aquarius και Atlantic Leo, κατασκευής 2008, τα οποία πούλησε,  η Diamond S Shipping (η εταιρεία που δημιουργήθηκε από τη σύμπραξη των Βαγγέλη Μαρινάκη και Wilbur Ross), στα μέσα Αυγούστου 2019.

    Αν και το τίμημα δεν έγινε γνωστό, οι εκτιμήσεις των ναυλομεσιτών κάνουν λόγο για τίμημα πέριξ των 16 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με το www.vesseltracker.com, το Atlantic Aquarius μετονομάστηκε σε Velos Aquarius και το Atlantic Leo σε Velos Leo.

    Στο τέλος Αυγούστου η Velos Tankers, εμφανίστηκε ως ιδιοκτήτρια του χωρητικότητας 75,000-dwt τάνκερ LR1, Breezy Victoria (κατασκευής 2007), της Mitsui Osk Lines (MOL), το οποίο εξαγόρασε  έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα vesseltracker.com το πλοίο μετονομάστηκε σε Velos Ruby.

    Ακολούθησε τον Σεπτέμβριο η εξαγορά του χωρητικότητας 47,300 dwt δεξαμενόπλοιου MR2, Challenge Pacific (κατασκευής 2007). Σύμφωνα με τη VesselsValue το συγκεκριμένο πλοίο πουλήθηκε έναντι 13,85 εκατ. δολαρίων και ανήκε στο στόλο της ιαπωνικής Meiji Shipping. Το πλοίο ονομάζεται πλέον Velos Fortuna.

    Στο τέλος του 2019, ο  Πασχάλης Διαμαντίδης απέκτησε το πέμπτο πλοίο του στόλου του. Προχώρησε στην εξαγορά του χωρητικότητας 75,000-dwt τάνκερ LR1  Grace Victoria (κατασκευής 2007), από την ιαπωνική Mitsui OSK Lines (MOL). Το τίμημα κατά τους ναυλομεσίτες κυμάνθηκε πέριξ των 15 εκατ. δολαρίων. To νέο όνομα του πλοίου είναι Velos Sapphire.

    Η νέα εταιρεία δεν διαθέτει ιστοσελίδα, ωστόσο σύμφωνα με την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn,  γενικός διευθυντής της Velos Tankers έχει αναλάβει ο Ιάκωβος Χονδρόγιαννος, πρώην στέλεχος της Delta Tankers, της άλλης ναυτιλιακής της οικογένειας Διαμαντίδη.

    Επίσης, στο τεχνικό τμήμα της εταιρείας εργάζεται ο Νικόλαος Τζαγκαράκης, ο οποίος εργάζονταν στο παρελθόν στην Minerva Marine της οικογένειας Μαρτίνου.

    Παρά το δυναμικό ξεκίνημα, κατά το τρέχον έτος η ναυτιλιακή δεν έχει πραγματοποιήσει άλλη κίνηση, ενώ σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες αυτό αποδίδεται σε κάποιο βαθμό και στο γεγονός ότι  αρκετές εταιρείες ήταν διστακτικές στις κινήσεις τους εν μέσω της πανδημίας που έπληξε σε μεγάλο βαθμό και τον κλάδο της ναυτιλίας.

    Πάντως κατά άλλους, ο υιός Διαμαντίδης, δείχνει να διαθέτει τη δυναμική για να πετύχει στον ανταγωνιστικό στίβο που δραστηριοποιείται. Άλλωστε κατά τα πρώτα του βήματα είχε τον καλύτερο δάσκαλο.

    Ο Διαμαντής Διαμαντίδης έχει διανύσει μία αξιοζήλευτη προσωπική και επαγγελματική διαδρομή που τον ανέδειξε σε έναν από τους κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές.

    Παρά το γεγονός ότι ο ίδιος παραμένει ένα άνθρωπος χαμηλών τόνων, δεν είναι λίγες οι φορές που έχει βρεθεί στο επίκεντρο της δημοσιότητας λόγω των εντυπωσιακών κινήσεων του όχι μόνο στον χώρο της ναυτιλίας αλλά και στην αγορά ακινήτων και στον χώρο της τέχνης.

    Και αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού πηγές της αγοράς τονίζουν ότι ο ισχυρός πλοιοκτήτης διαθέτει τεράστια ρευστότητα,  η οποία του επιτρέπει να ελίσσεται και να εκμεταλλεύεται τις αγοραστικές ευκαιρίες, σε όποιο κλάδο και αν τις εντοπίσει.

    Παράλληλα, είναι ένας από τους ελάχιστους εφοπλιστές που δεν έχει τραπεζικό δανεισμό, καταφέρνοντας, ωστόσο, να προχωρά με άνεση σε αγορές πλοίων, επεκτείνοντας ολοένα και περισσότερο το στόλο του.

    Η Delta Tankers, που ιδρύθηκε το 2006, κατέχει και διαχειρίζεται στόλο 25 μεγάλων πετρελαιοφόρων τάνκερ VLCC, suezmax και aframax, καταφέρνοντας να αποκτήσει ισχυρή παρουσία στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.

    Παράλληλα, ο εφοπλιστής δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου μέσω του στόλου που διαθέτει η άλλη εταιρεία του, Marmaras Navigation.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ