F

Ναυτιλία

Π. Παναγιωτίδης: Ποιος «απογείωσε» τη μετοχή της Castor Maritime – Κέρδη 700% και κεφαλαιοποίηση πάνω από 700 εκατ. δολάρια


Ιλιγγιώδη κέρδη άνω του 700% καταγράφει από τις αρχές του έτους η μετοχή της ναυτιλιακής  Castor Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παναγιωτίδη.

Πρόκειται για μία μικρή αλλά αναπτυσσόμενη εταιρεία με έδρα στην Κύπρο, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει βρεθεί στο στόχαστρο των μικροεπενδυτών, μελών της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης Reddit, οι οποίοι ανταλλάσσουν απόψεις στο φόρουμ WallStreetBets και τοποθετούνται μαζικά σε μετοχές, ωθώντας τις τιμές τους υψηλότερα και προκαλώντας σημαντικές απώλειες σε μεγάλα hedge funds που κατέχουν σε αυτές short θέσεις.

Η αρχή έγινε με την μετοχή της GameStop, εταιρείας λιανικής πώλησης βιντεοπαιχνιδιών και επεκτάθηκε σε μία ομάδα μετοχών, οι τιμές των οποίων εκτινάχθηκαν σε χρόνο ρεκόρ οδηγώντας σε απόγνωση τα hedge funds και προκαλώντας αναταραχή στις αγορές.

Αναλυτές αναφέρουν πως το γεγονός ότι η Castor Maritime έχει θέσει σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα ανάπτυξης του στόλου της που υπηρετεί με γοργούς ρυθμούς και παρουσιάζει αυξημένη δραστηριότητα στη second hand αγορά πλοίων από τις αρχές του έτους, δικαιολογεί, έως ένα σημείο, την άνοδο της τιμής της μετοχή της. Ωστόσο, επισημαίνουν ότι η μεγάλη ώθηση προέρχεται από το γεγονός ότι έχει γίνει πολύ δημοφιλής στους επενδυτές μέσω της Reddit

Παρά το γεγονός ότι οι αναρτήσεις των επενδυτών που αφορούσαν στην Castor έκαναν λόγο για μία εταιρεία που είναι υποτιμημένη, καθώς η αγορά ξηρού φορτίου στην οποία δραστηριοποιείται αναμένεται να βελτιωθεί το 2021, το μεγαλύτερο μέρος των αναρτήσεων αφορούσε το υψηλό ποσοστό των μετοχών της εταιρείας στις οποίες διατηρούνταν short θέσεις.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως όταν η Robinhood, μία από τις βασικές πλατφόρμες μέσα από τις οποίες οι μικροεπενδυτές αγοράζουν μετοχές, επέβαλε, με αφορμή αυτές τις εξελίξεις, για πρώτη φορά περιορισμούς σε ορισμένες μετοχές που είχαν τεράστια ζήτηση, αυτή της Castor Maritime ήταν ανάμεσα τους. Η δημοτικότητα της παρέμεινε στα ύψη και μετά την άρση των περιορισμών.

Στα τέλη Ιανουαρίου και συγκεκριμένα στη συνεδρίαση της 27ης Ιανουαρίου άλλαξαν χέρια 774 εκατ. μετοχές της Castor, ενώ την επόμενη ημέρα διακινήθηκαν άλλα 649 εκατ. τεμάχια της εταιρείας. Μετά τις απαγορεύσεις της Robinhood, ο όγκος των συναλλαγών «περιορίστηκε»  πρόσκαιρα σε 289 εκατ. μετοχές. 

Κατά το χρονικό διάστημα Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου 2020 και μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2021, ο μέσος ημερήσιος όγκος συναλλαγών της εταιρείας κυμαίνονταν στα 100 εκατομμύρια μετοχές, ενώ το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου 2021 ανήλθε σε 350 εκατ. μετοχές. 

Η τιμή του τίτλου από τα 0,1850 δολάρια που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου 2020 βρέθηκε στα 1,73 δολάρια στη συνεδρίαση της 11ης Φεβρουαρίου, με άνοδο 810,5% από τις αρχές του έτους.

Ωστόσο, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση η μετοχή δέχθηκε πιέσεις και υποχώρησε κατά 15,03% κλείνοντας στα 1,47 δολάρια.

Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας -που διαθέτει 11 πλοία -έχει εκτιναχθεί στα 730 εκατ. δολάρια, την ώρα που, όπως τονίζουν οι αναλυτές, η Star Bulk του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, η μεγαλύτερη εταιρεία ξηρού φορτίου με 119 πλοία, έχει κεφαλαιοποίηση 1,4 δισ. δολάρια.

Αναλυτές επισημαίνουν ότι ο πόλεμος μεταξύ μικροεπενδυτών και hedge funds αναμένεται να προκαλέσει αυξημένες διακυμάνσεις στον τίτλο το επόμενο διάστημα.

Η ραγδαία ανάπτυξη της Castor Maritime

Ο Πέτρος Παναγιωτίδης, γιος του εφοπλιστή Βίλλυ Παναγιωτίδη, αποφοίτησε από το τμήμα Διεθνών Σπουδών και Μαθηματικών του Fordham University και απέκτησε μεταπτυχιακό στη Διαχείριση Κινδύνων από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. 

Ίδρυσε την Castor Maritime τον Σεπτέμβριο 2017, μετά από πέντε χρόνια εμπειρίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και στο investment banking. Στόχος της εταιρείας ήταν η δραστηριοποίηση της στην αγορά ξηρού φορτίου.

Οι μετοχές της εισήχθησαν στην αγορά Nasdaq στις 11 Φεβρουαρίου 2019, όταν διέθετε στο στόλο της μόλις ένα πλοίο, το Magic P (χωρητικότητας 76.500 dwt, κατασκευής 2004), που απέκτησε έναντι 7,5 εκατ. δολαρίων και το οποίο διαχειρίζονταν η Pavimar, η ναυτιλιακή που ελέγχεται από την αδελφή του Πέτρου Παναγιωτίδη, Ισμήνη.

Το Magic P της Castor Maritime

Παράλληλα οι μετοχές της Castor διαπραγματεύονται και στην αγορά OTC της Νορβηγίας.

Σταδιακά, με μελετημένες κινήσεις, η εταιρεία άρχισε να συγκεντρώνει κεφάλαια από την αγορά προκειμένου να επεκτείνει το στόλο της. Το Νοέμβριο 2019 εξασφάλισε δανειακή διευκόλυνση ύψους 11 εκατ. δολαρίων από την Alpha Bank, ενώ είχε εξαγοράσει δύο ακόμη πλοία.

Τον Ιανουάριο 2020 πήρε ένα ακόμη δάνειο ύψους 4,5 εκατ. δολαρίων και πούλησε ομόλογα 5 εκατ. δολαρίων. Ακολούθησαν νέες εξαγορές, με τον στόλο της να αριθμεί πλέον έξι πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ναυλωμένα με μεσοπρόθεσμης διάρκειας συμβάσεις.

Ισμήνη Παναγιωτίδη, Πηγή: Money Marine

Το νέο έτος ξεκίνησε δυναμικά για τη ναυτιλιακή. Τον Ιανουάριο αναβάθμισε τον στόλο και εισήλθε στα μεγάλα bulker με την εξαγορά ενός φορτηγού πλοίου capesize, κατασκευής 2006, το οποίο απέκτησε έναντι 17,5 εκατ. δολαρίων.

Σε λίγες εβδομάδες ακολούθησε η εξαγορά δύο ακόμη bulker τύπου kamsarmax, με τον Πέτρο Παναγιωτίδη να δηλώνει ότι η εταιρεία του παραμένει επικεντρωμένη στο σχέδιο της για σταθερή ανάπτυξη του στόλου της.

Τα λόγια του επαληθεύτηκαν καθώς πριν από δύο ημέρες η Castor Martitime ανακοίνωσε την εξαγορά δύο τάνκερ aframax LR2, σηματοδοτώντας της είσοδο της και στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτίδη, αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή να εισέλθει στον συγκεκριμένο κλάδο εξασφαλίζοντας μία αντιστάθμιση κινδύνου έναντι της κυκλικότητας της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Στην αγορά ξηρού φορτίου δραστηριοποιείται και η ναυτιλιακή Pavimar, της οποίας ηγείται η Ισμήνη Παναγιωτίδη. 

Η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της το καλοκαίρι του 2014 με αρχικό στόλο μόλις δύο supramaxes και κατάφερε στα επόμενα πέντε χρόνια να φτάσει στα 15 πλοία.

 

Ισμήνη Παναγιωτίδη, Pavimar

 

Π. Παναγιωτίδης: Είσοδος της Castor Maritime στην αγορά των τάνκερ – Κέρδη 810% για τη μετοχή από την αρχή του έτους

Πέτρος Παναγιωτίδης: Διπλό χτύπημα της Castor Maritime στην αγορά ξηρού φορτίου

 Γ. Γιουρούκος: Επτά νέα πλοία και μακροχρόνιες συμφωνίες ναύλωσης για την Global Ship Lease

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ