• Ναυτιλία

    Π. Γεωργιόπουλος: Γιατί αποσύρονται τα πλοία της Gener8 από τα pools της Navig8

    Πήτερ Γεωργιόπουλος, εφοπλιστής

    Πήτερ Γεωργιόπουλος, εφοπλιστής


    Την επικείμενη απόσυρση συνολικά 26 τάνκερ της (20 VLCCs και 6 suezmaxes) από δύο pools της Navig8 γνωστοποίησε με επίσημη ενημέρωσή της η Gener8 Maritime, συμφερόντων του Πήτερ Γεωργιόπουλου, την ώρα που το μεγάλο deal της εξαγοράς της Gener8 από τη Euronav, αξίας 504 εκατομμυρίων δολαρίων, βρίσκεται στα “τελειώματα”.

    Ειδικότερα, η Gener8 ανακοίνωσε τον τερματισμό των συμφωνιών που καλύπτουν τη συμμετοχή 20 VLCCs στο pool VL8 (τα 19 από αυτά συμμετέχουν σε αυτό από τον Ιούνιο του 2015 και το 20ό από τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους), και τη συμμετοχή 6 suezmaxes στo pool Suez8 (στο οποίο συμμετέχουν από τον Ιούνιο του 2015). Η σχετική ενημέρωση από την Gener8 δόθηκε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας και η απόσυρση των πλοίων αναμένεται να ενεργοποιηθεί σε 90 μέρες, με τη δυνατότητα παράτασης για ακόμα 30 μέρες.

    Μετά την κίνηση αυτή, το pool VL8 θα μείνει με 15 πλοία (από 35), εκ των οποίων μόνο το ένα θα είναι της Gener8, το Gener8 Nestor (χωρητικότητας 297.638 dwt, κατασκευής 2017), ενώ το Suez8 θα μείνει με 11 πλοία (από 17).

    Πρόκειται για μία μάλλον αναμενόμενη εξέλιξη, με δεδομένο ότι η Euronav διαθέτει το δικό της VLCC pool, το Tankers International, που σήμερα περιλαμβάνει συνολικά 39 πλοία.

    Υπενθυμίζεται ότι με την εξαγορά της Gener8 από τη Euronav θα δημιουργηθεί ένας κολοσσός με εκτιμώμενη χρηματιστηριακή αξία 1,8 δισ. δολάρια. Η νέα εταιρεία θα διαθέτει στόλο 75 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων 44 VLCC και 28 suezmax, με συνολική χωρητικότητα άνω των 18 εκατ. dwt. Τα περιουσιακά της στοιχεία θα έχουν αξία άνω των 4 δισ. δολ. ενώ η ρευστότητα της θα ξεπερνά τα 750 εκατ. δολ.

    Πάντως, το deal συναντά εμπόδια από ορισμένους μετόχους της Gener8 Maritime που κατέθεσαν αγωγές σε αμερικανικό ομοσπονδιακό δικαστήριο, ισχυριζόμενοι, μεταξύ άλλων, οι μεγαλομέτοχοι και τα τα hedge funds που κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό της εταιρείας προχώρησαν σε μία συμφωνία πώλησης με χαμηλό τίμημα, βάζοντας το δικό τους συμφέρον πάνω από αυτό των υπολοίπων μετόχων.

    Και οι δύο αγωγές που κατατέθηκαν, ζητούν από τους δικαστές να εκδώσουν περιοριστική εντολή που θα σταματήσει τη συμφωνία των 504 εκατ. δολ. μέχρι να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα και να δωθούν οι απαιτούμενες εξηγήσεις.

    Οι κατηγορούμενοι στην υπόθεση της Gener8, -μεταξύ των οποίων και επτά γενικοί διευθυντές της εταιρίας- κατηγορούνται για παραβίαση των αμερικανικών νόμων περί κινητών αξιών είτε παραλείποντας είτε παραποιώντας πληροφορίες σχετικά με τις αποτιμήσεις, τα οικονομικά στοιχεία και τη διαδικασία πώλησης.

    Οι δύο εταιρείες αναμένεται να αμφισβητήσουν τις κατηγορίες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ευ. Πιστιόλης: Με δάνειο 36 εκατ. ευρώ χρηματοδοτεί δύο νεότευκτα τάνκερ η Top Ships

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένας ακόμη Έλληνας εφοπλιστής στρέφεται στην αγορά LNG. Ποιοι και γιατί «ποντάρουν» στον κλάδο;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεωργίου: Ναύλωση πλοίου σε τιμή-έκπληξη για τη ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση



    ΣΧΟΛΙΑ