• Ναυτιλία

    O John Radziwill και τα 2+1 νέα capesizes της GoodBulk

    John Michael Radziwill, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της C Transport Maritime


    Δύο πλοία τύπου capesize πούλησε στην GoodBulk του Michael Radziwill η JP Morgan, αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη.

    Ειδικότερα, η GoodBulk ανακοίνωσε την απόκτηση δύο capesizes, που κατασκευάστηκαν το 2011 και το 2012 στα ναυπηγεία Daehan, έναντι 68,3 εκατ. δολαρίων. Αν και η εταιρεία δεν έκανε γνωστό για ποια πλοία πρόκειται, ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι είναι τα πλοία True Navigator (κατασκευής 2011) και True Windsor (κατασκευής 2012), αμφότερα χωρητικότητας 180.000 dwt. Τα πλοία αυτά τα είχε αποκτήσει η JP Morgan το καλοκαίρι του 2017 έναντι 52 εκατ. δολαρίων, επομένως ήταν μία ιδιαίτερα συμφέρουσα συναλλαγή για την αμερικανική επενδυτική τράπεζα.

    Η GoodBulk έχει επίσης οψιόν απόκτησης και τρίτου capesize, που φέρεται να είναι το True Explorer (χωρητικότητας 180.000 dwt, κατασκευής 2012), έναντι 35,7 εκατ. δολαρίων, η οποία λήγει τον Σεπτέμβριο.

    Τα τρία αυτά πλοία, μαζί με άλλα δύο (τα True Dream, κατασκευής 2014, και True Endurance, κατασκευής 2012), επρόκειτο να τα αγοράσει η GoodBulk έναντι συνολικά 178,75 εκατ. δολαρίων, εφόσον προχωρούσε η δημόσια προσφορά της εταιρείας, όμως το deal αυτό χάλασε λόγω της αναβολής της εισόδου της στον δείκτη Nasdaq.

    Όμως και η GoodBulk από την πλευρά της πέτυχε μία κερδοφόρα συμφωνία, πουλώντας το πλοίο Aquapride (χωρητικότητας 61.500 dwt, κατασκευής 2012) στη Suisse Bulkers έναντι 20 εκατ. δολαρίων, τιμή υψηλότερη κατά 3 εκατ. δολάρια από αυτήν που είχε πληρώσει πέρυσι η GoodBulk για την απόκτησή του.

    Ο στόλος της GoodBulk αποτελείται σήμερα από 26 πλοία, εκ των οποίων τα 24 είναι capesizes, σε μία περίοδο όπου οι τιμές ναύλωσης για πλοία ξηρού φορτίου κινούνται στο υψηλότερο σημείο από το 2011.

    Στην πρώτη του συνέντευξη μετά την απόφαση της GoodBulk να βάλει στον “πάγο” τα σχέδιά της για δημόσια προσφορά, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας John Radziwill δήλωσε στο TradeWinds: “Είχαμε δίκιο για την αγορά των capesizes και φαίνεται ότι είμαστε στο ξεκίνημα μίας διατηρήσιμης ανάκαμψης των τιμών”.

    Ερωτηθείς αν σχεδιάζει μία νέα προσπάθεια για δημόσια προσφορά, απάντησε: “Σε αυτό το σημείο είναι αφοσιωμένος στο να βγάλουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα για τους μετόχους μας, συμπεριλαμβανομένου και εμού”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Α. Φράγκου: Ικανοποίησαν τους αναλυτές τα αποτελέσματα τριμήνου της Navios Partners

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Σ. Παληός: Νέα πρόσωπα στο διοικητικό συμβούλιο της Diana Shipping

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Οι Έλληνες εφοπλιστές που αγόρασαν ή πούλησαν πλοία handysize. Όλα τα ονόματα



    ΣΧΟΛΙΑ