• Ναυτιλία

    Νέο LNG carrier για την Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


    Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζεται το επενδυτικό κρεσέντο των Eλλήνων εφοπλιστών στον τομέα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ένας τομέας στον οποίο κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια, πραγματοποιώντας επενδύσεις που αγγίζουν τα 20 δισ. δολάρια.

    Μόλις πριν από λίγες μέρες η Capital Gas Ship Management του Βαγγέλη Μαρινάκη παρέλαβε το νεότευκτο LNG Carrier «Aristidis Ι», το οποίο ναυπηγήθηκε από τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.

    Με χωρητικότητα 174.000 κ.μ., το πλοίο είναι ιδιαίτερα αποδοτικό και εξοπλισμένο με μηχανές τύπου XDF καθώς και πλήθος συστημάτων προηγμένης πράσινης τεχνολογίας όπως το βελτιωμένο σύστημα λίπανσης της γάστρας με φυσαλίδες αέρα.

    Πρόκειται για το δεύτερο από τα επτά αδελφά πλοία που θα προστεθούν στον στόλο της θυγατρικής του ομίλου, Capital Gas το χρονικό διάστημα 2020-2023. Για το «Aristidis Ι» η Capital έχει συνάψει συμφωνία ναύλωσης με τη BP Shipping για μια περίοδο έως και 12 ετών.

    «Aristidis Ι»

    Η ελληνική παρουσία

    Σήμερα, η αξίας του ελληνικών συμφερόντων στόλου από LNG carriers  ανέρχεται σε 19,8 δισ. δολάρια , ενώ στη δεύτερη θέση είναι ο ιαπωνικών συμφερόντων στόλος, με αξία 14,199 δισ. δολάρια.  Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, τον μεγαλύτερο στόλο από LNG carriers στην Ελλάδα διαθέτει ο όμιλος του Γιάννη Αγγελικούση με τη Maran Gas να διαθέτει 36 πλοία. Ακολουθεί η Gaslog του Πήτερ Λιβανού, 29 πλοία εκ των οποίων 22 στο νερό και επτά υπό ναυπήγηση, ενώ η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, διαθέτει 15 LNG Carriers, και βρίσκεται στην τρίτη θέση.

    Στον χώρο του LNG έχουν εισέλθει επίσης ο Γιώργος Οικονόμου με την εταιρεία του TMS Cardiff με διαθέτει πέντε LNG Carriers, η Thenamaris του Νίκου Μαρτίνου με τρία πλοία, η ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου με δύο πλοία, η Chandris (Hellas) του Μιχάλη Χανδρή με ένα πλοίο, η Alpha Gas της Άννας Αγγελικούση με πέντε πλοία και η Minerva Marine του Ανδρέα-Κίκου Μαρτίνου με δύο πλοία.

    Οι νέες παραγγελίες

    Μέσα στο 2020, και παρά το γεγονός ότι  η ναυτιλία αντιμετώπισε τις συνέπειες της πανδημίες, με αποτέλεσμα οι παραγγελίες γενικότερα να κινηθούν σε χαμηλά επίπεδα, ωστόσο στον τομέα των LNG έκλεισαν συμφωνίες για 53 πλοία παγκοσμίως.

    Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας κέρδισαν την μερίδα του λέοντος με 29 παραγγελίες.

    Όσον αφορά το επενδυτικό ενδιαφέρον, αυτό σίγησε τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020, με μόλις έξι συμφωνίες, αλλά εκτινάχθηκε στο β΄ εξάμηνο αφού υπογράφηκαν deals για 45 πλοία.

    Επίσης συνολικά 48 πλοία έπεσαν φέτος στο νερό, εκ των οποίων τα 16 δεν είχαν ναυλοσύμφωνο. Παράλληλα ακόμα 58 LNG carriers αναμένεται να πέσουν στο νερό φέτος.



    ΣΧΟΛΙΑ