• Ναυτιλία

    Maersk: Βουτιά της μετοχής άνω του 13% λόγω της αβεβαιότητας για τα κέρδη του 2024

    • Bloomberg
    Vincent Clerc, CEO της A.P. Moller-Maersk

    Vincent Clerc, CEO της A.P. Moller-Maersk


    Η μετοχή της Moller-Maersk σημειώνει βουτιά άνω του 13%, καθώς ο ναυτιλιακός κολοσσός ανακοίνωσε ότι ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να πληγεί από την επιβράδυνση φέτος, όταν η τρέχουσα εκτίναξη των ναύλων λόγω των εξελίξεων στην Ερυθρά Θάλασσα κοπάσει.

    «Αν και η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει προκαλέσει άμεσα περιορισμούς στη χωρητικότητα και προσωρινή αύξηση των ναύλων, τελικά η υπερπροσφορά της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων θα οδηγήσει σε πίεση στις τιμές και θα επηρεάσει τα αποτελέσματά μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Vincent Clerc, την Πέμπτη.

    Το παγκόσμιο εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίων πιθανότατα θα αυξηθεί κατά 2,5% έως 4,5% φέτος, είπε η Maersk καθώς παρουσίασε τις οικονομικές προοπτικές για το 2024, οι οποίες ήταν κατώτερες των εκτιμήσεων των αναλυτών.

    Τα πλοία της Maersk έχουν γίνει άμεσοι στόχοι πυραύλων που εκτοξεύτηκαν από τους μαχητές Χούτι και η δανέζικη εταιρεία, η οποία ελέγχει το 1/6 του παγκόσμιου εμπορίου δια θαλάσσης μέσω εμπορευματοκιβωτίων, έχει ακολουθήσει τις κινήσεις των άλλων ναυτιλιακών επιλέγοντας την εκτροπή των πλοίων της στη μακρά διαδρομή νότια της Αφρικής.

    Οι επιθέσεις έχουν περιορίσει δραματικά τις μεταφορές μέσω της βασικής πλωτής οδού που κανονικά θα διαχειριζόταν περίπου το 12% του θαλάσσιου εμπορίου και έχουν ανατρέψει την ισορροπία μεταξύ της παγκόσμιας ναυτιλιακής προσφοράς και ζήτησης, προκαλώντας εκτίναξη των ναύλων.

    Higher Shipping Costs | Container rates have doubled amid Red Sea conflict
    Οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων έχουν διπλασιαστεί εν μέσω της αναταραχής στην Ερυθρά Θάλασσα

    Τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν ωθήσει τα ναύλα υψηλότερα, σε μια εποχή κατά την οποία η ναυτιλιακή βιομηχανία είχε εισέλθει σε ύφεση.

    Τον Νοέμβριο, η Maersk είπε ότι θα περικόψει 10.000 θέσεις εργασίας, με στόχο την εξοικονόμηση 600 εκατομμυρίων δολαρίων, καθώς προειδοποίησε ότι η αγορά θα παραμείνει αδύναμη μέχρι περίπου το 2026.

    Η Maersk επισήμανε την Πέμπτη ότι οι «σημαντικές προκλήσεις υπερπροσφοράς του κλάδου» θα «εξελιχθούν πλήρως κατά τη διάρκεια του 2024».

    Ωστόσο, τόνισε ότι η πρόβλεψη της για φέτος κυμαίνεται σε ένα ευρύ φάσμα, αντανακλώντας την αβεβαιότητα σχετικά με τη διάρκεια και τον βαθμό των αναταράξεων στην Ερυθρά Θάλασσα. Πρόσθεσε επίσης ότι τα αποτελέσματα θα είναι καλύτερα στην αρχή του έτους παρά στο τέλος.

    Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή εκτίμησε ότι τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων θα κυμανθούν από 1 έως 6 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, χαμηλότερα από την μέση εκτίμηση των αναλυτών για 6,41 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Παράλληλα η Maersk ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην απόσχιση της μονάδας ρυμούλκησής της, Svitzer, δρομολογώντας την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Κοπεγχάγης τον Απρίλιο. Οι μέτοχοι της Maersk θα λάβουν μετοχές στη νέα ξεχωριστή εταιρεία.

    Διαβάστε ακόμη:

    Τραυλού: Παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις η ελληνόκτητος ναυτιλία παραμένει πρώτη στον κόσμο

    Top Ships (Ευάγγελος Πιστιόλης): Πώληση και επαναμίσθωση πέντε πλοίων

    Θανάσης Μαρτίνος: Νέα δωρεά 1 εκατ. ευρώ του εφοπλιστή στο «Γεώργιος Παπανικολάου»



    ΣΧΟΛΙΑ