• Ναυτιλία

    Κρίτων Λεντούδης: Πλοίο της Evalend Shipping είναι το πρώτο ελληνικό που χρησιμοποιεί το νέο ναυτιλιακό διάδρομο της Ουκρανίας

    • NewsRoom
    Ο εφοπλιστής Κρίτων Λεντούδης, ιδιοκτήτης της Evalend Shipping

    Ο εφοπλιστής Κρίτων Λεντούδης, Ιδιοκτήτης της Evalend Shipping


    Bulker της ναυτιλιακής Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη είναι το πρώτο ελληνικό πλοίο που θα χρησιμοποιήσει το νέο ναυτιλιακό διάδρομο της Ουκρανίας για την εξαγωγή σιτηρών.

    Πρόκειται για το χωρητικότητας 28,400 dwt Danny Boy (κατασκευής 2005), το οποίο εισήλθε μαζί με άλλα τέσσερα φορτηγά πλοία στα λιμάνια βαθέων υδάτων της Ουκρανίας την Κυριακή.

    Όπως αναφέρει με ανάρτηση του στο X (πρώην twitter) ο υπουργός Υποδομών της Ουκρανίας Oleksandr Kubrakov, πέντε νέα πλοία βρίσκονται στα ουκρανικά λιμάνια και περιμένουν να φορτώσουν. Πρόκειται για τα Olga, Ida, Danny Boy, Forza Doria και New Legacy, τα οποία θα μεταφέρουν σχεδόν 120.000 τόνους σιτηρών από την Ουκρανία.

    Εάν η αποστολή τους επιτύχει, τότε ο αριθμός των πλοίων που ολοκλήρωσαν ένα μετ’ επιστροφής ταξίδι στα μερικώς αποκλεισμένα λιμάνια βαθέων υδάτων της Ουκρανίας τις τελευταίες εβδομάδες θα ανέλθει σε 10, αναφέρει το tradewinds.

    Πέντε επιπλέον πλοία -τέσσερα bulkers και ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων- είχαν χρησιμοποιήσει τον ίδιο διάδρομο στο παρελθόν για ταξίδι μίας διαδρομής, προκειμένου να διαφύγουν από την Ουκρανία, όπου είχαν παγιδευτεί από την εισβολή της Ρωσίας τον Φεβρουάριο του 2022.

    Σύμφωνα με το tradewinds, oι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν αυτοί που είχαν χρησιμοποιήσει περισσότερο τον προστατευόμενο από τον ΟΗΕ διάδρομο της Μαύρης Θάλασσας, μέσω του οποίου πάνω από 30 εκατομμύρια τόνοι τροφίμων έφυγαν από την Ουκρανία μεταξύ Αυγούστου 2022 και Ιουλίου 2023, πριν η Ρωσία αποχωρήσει από τη συμφωνία.

    Η πρωτοβουλία για τα σιτηρά της Μαύρης Θάλασσας (Black Sea Grain Initiative) υιοθετήθηκε τον Ιούλιο 2022 από την Ουκρανία, τη Ρωσία και την Τουρκία, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για ανθρωπιστικούς λόγους και με στόχο τη διευκόλυνση της εξαγωγής από την Ουκρανία σιτηρών, άλλων τροφίμων και λιπασμάτων προς όφελος τρίτων χωρών.

    Ωστόσο, ένα χρόνο μετά, τον περασμένο Ιούλιο η Ρωσία αρνήθηκε να παρατείνει τη συμφωνία και απέσυρε το προσωπικό της από το Κοινό Συντονιστικό Κέντρο της Κωνσταντινούπολης , το οποίο διαχειρίζονταν τον διάδρομο μεταφοράς.

    Σημειώνεται ότι η Evalend Shipping κατά την διάρκεια της «Πρωτοβουλίας της Μαύρης Θάλασσας» (BSGI) υπό την ηγεσία του ΟΗΕ, είχε στείλει επτά πλοία σε εννέα ταξίδια για να μεταφέρουν ουκρανικό καλαμπόκι και ηλιέλαιο.

    Διαβάστε ακόμη:

    Εμανουέλε Γκριμάλντι: Η ναυτιλία βρίσκεται στα χέρια ισχυρών οικογενειών και εφοπλιστών!

    Drewry: Κατά 65% χαμηλότεροι οι ναύλοι στο 12μηνο στα εμπορευματοκιβώτια

    Γιώργος Οικονόμου: Σφίγγει τον κλοιό γύρω από την οικογένεια Παληού



    ΣΧΟΛΙΑ