Μπαράζ πωλήσεων στη secondhand αγορά καταγράφεται τις τελευταίες εβδομάδες από Έλληνες εφοπλιστές, με τα περισσότερα deals να αφορούν τάνκερ και bulkers. 

Aρκετοί πλοιοκτήτες πουλούν τα παλαιότερης κατασκευής πλοία τους καθώς παραλαμβάνουν νεότευκτα, ενώ άλλοι σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τις υψηλές τιμές για να αποκομίσουν υπεραξίες.

1

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου η οποία έχει σε εξέλιξη μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα με πάνω από 25 πλοία υπό κατασκευή. Φέτος έχει παραλάβει πέντε νεότευκτα ενώ παράλληλα συνεχίζει τις πωλήσεις των πιο «γερασμένων» πλοίων της.

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, πούλησε πρόσφατα το panamax Navios Hope χωρητικότητας 75,400 και κατασκευής 2005, στην τιμή των 8,5 εκατ. δολαρίων.

Επίσης, πούλησε το containership Navios Magnolia χωρητικότητας 4,730 teu, κατασκευής 2008, έναντι 30 εκατ. δολαρίων.

Ακόμη, ινδονησιακή εταιρεία εξαγόρασε έναντι 14 εκατ. δολαρίων το product tanker Nave Equinox, χωρητικότητας 50,900 dwt, που ναυπηγήθηκε το 2007.

Στην πώληση δύο παλαιότερων πλοίων της προχώρησε εντός του καλοκαιριού και η Safe Bulkers, του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, στο πλαίσιο της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της.

Η ναυτιλιακή που μέχρι το 2027 θα παραλάβει έξι νεότευκτα πλοία, πούλησε το Kamsarmax Pedhoulas Merchant, ιαπωνικής κατασκευής 2006 και χωρητικότητας 82,300 dwt, στην τιμή των 11,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με την VesselsValue ήταν στα 10,6 εκατ. δολάρια.

Ακολούθησε η πώληση του ίδιας χωρητικότητας πλοίου Pedhoulas Leader που κατασκευάστηκε το 2007, στην τιμή των 12,5 εκατ. δολαρίων, με την εκτιμώμενη αξία του στα 11,4 εκατ. δολάρια.  

Aντίστοιχα, η χαμηλών τόνων αλλά ιδιαίτερα δραστήρια ναυτιλιακή Helikon Shipping Enterprises, υπό τον εφοπλιστή Μιχάλη Παπαϊωάννου, συνεχίζει μεθοδικά το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της.

Στο εβδομαδιαίο της report η ναυλομεσιτική MB Shipbrokers αναφέρει ότι το χωρητικότητας 58,740 dwt supramax Meteora, κατασκευής 2007, πουλήθηκε πρόσφατα σε άγνωστο αγοραστή έναντι 11,7 εκατ. δολαρίων.

Νωρίτερα μέσα στο καλοκαίρι, είχε ολοκληρωθεί η πώληση του χωρητικότητας 57,359 dwt Mystras (κατασκευής 2013), το οποίο κατέληξε στη Midstar Shipping με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, έναντι 15,5 εκατ. δολαρίων. Ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις για την πώληση ενός τρίτου supramax, του Lycavitos (κατασκευής 2007).

Παράλληλα με τις πωλήσεις, η Helikon Shipping ενισχύει τον στόλο της με νεότευκτα πλοία. Από τις αρχές του 2025 έχει παραλάβει ήδη τέσσερα πλοία.

Σημαντικά κέρδη εξασφάλισε η Thenamaris, με επικεφαλής τον Νικόλα Μαρτίνο, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της Seasure Shipbroking, πούλησε το τάνκερ VLCC, Searacer, χωρητικότητας 297.300 dwt, ναυπήγησης 2009, έναντι 48 εκατομμυρίων δολαρίων. Το οποίο είχε αγοράσει πριν τέσσερα χρόνια στην τιμή των 37,5 εκατομμυρίων δολαρίων, με το όνομα New Creation.

Σε σειρά συμφωνιών πώλησης πλοίων έχει προχωρήσει τους τελευταίους μήνες η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά, καθώς συνεχίζει τον εκσυγχρονισμό του στόλου της.

Συγκεκριμένα, μεταξύ 1ης Απριλίου και 6ης Αυγούστου 2025, έκλεισε συμφωνίες για την πώληση των Star Nighthawk, Star Runner, Star Danai, Star Goal, Star Sandpiper και Star Owl. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στους νέους ιδιοκτήτες τους έως το τέλος του 2025, με εξαίρεση το Star Owl, το οποίο παραδόθηκε ήδη τον Ιούλιο.

Συνολικά, κατά το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2025 η εταιρεία προγραμματίζει την παράδοση οκτώ πλοίων (εκ των οποίων τρία παραδόθηκαν ήδη τον Ιούλιο), με τα συνολικά μικτά έσοδα από τις συναλλαγές να εκτιμώνται σε περίπου 104 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με την MB Shipbrokers, η ναυτιλιακή  Marla Dry Bulk Shipmanagement της οικογένειας Λάτση, πούλησε το supramax Ιvy Blue, χωρητικότητας 55,885 dwt, κατασκευής 2011, σε αγοραστές από το Βιετνάμ. To κόστος της συναλλαγής ανήλθε στα στα 15,5 εκατ. δολάρια.

Η ναυτιλιακή Evalend Shipping του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, πούλησε το τάνκερ VLCC Halcyon, χωρητικότητας 300.000 dwt, κατασκευής 2020 στην International Seaways, έναντι 119 εκατ. δολαρίων, με βάση τα στοιχεία της Seasure Shipbroking. Σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του πλοίου κυμαίνεται στα 115,9 εκατ. δολάρια.

Λίγο πριν την πώληση, η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία είχε κλείσει συμφωνία για την κατασκευή δύο δεξαμενοπλοίων suezmaxes με την HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, εκτινάσσοντας το βιβλίο παραγγελιών της σε πάνω από 30 πλοία.

Διαβάστε επίσης:

Xclusiv: Οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 634 πλοία

Γιάννης Αλαφούζος: Πλοίο της Kyklades Maritime είναι το πρώτο τάνκερ που φόρτωσε πετρέλαιο από το λιμάνι της Ταρτούς στη Συρία

Νικόλας Πατέρας: Νέα έκδοση ομολόγων ύψους 75 εκατ. δολ. από την Contships Logistics