Σε συνεδρίαση της, η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, αποφάσισε να προβεί σε κλιμακωτές αντιδράσεις, προκειμένου να τροποποιηθεί ο νόμος 4150 του 2013, που έχει επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στα θέματα της ναυτεργασίας.

Με επιστολή που έστειλε η Π.Ν.Ο. προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, επισημαίνει ότι «από 1 η Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου, ο σχετικός νόμος, επιφέρει μείωση κατά 50% στο προσωπικό γενικών υπηρεσιών στα πλοία που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές, ενώ στα πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες όπως Πάτρα-Ιταλία δίνει το δικαίωμα της στελέχωσης στους πλοιοκτήτες» και προσθέτει:

1

«Το βασικό πρόβλημα που προκύπτει από την εφαρμογή των διατάξεων του ανωτέρου νόμου είναι να παράγεται νομότυπα μια σοβαρή παραβίαση των ωρών εργασίας του πληρώματος που παραμένει επί του πλοίου και αντικειμενικά τίθενται σοβαρά ζητήματα ως προς την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα γιατί, όπως είναι γνωστό, το πλήρωμα είναι ζωτικής σημασίας και είναι αυτό το οποίο με την παρουσία του δίνει σάρκα και οστά σε όλα τα επίπεδα και μέσα που αφορούν την ασφάλεια του πλοίου και των επιβαινόντων.

Ο γενικός γραμματέας, Εμμανουήλ Τσικαλάκης ενημέρωσε επίσης ότι όλη την προηγούμενη εβδομάδα η Ομοσπονδία ήταν σε επαφή με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου αλλά και με τα λιμεναρχεία και κατάφερε να επιβάλουμε οι απολύσεις των συναδέλφων που θα γίνονταν να είναι με αιτιολογικά «λόγω αδείας» ή «λόγω μεταθέσεως» και όχι «αμοιβαία συναινέσει» όπως είχαν μάθει τόσα χρόνια.

Η Διοίκηση της ΠΝΟ, ομόφωνα επίσης, αποφάσισε τα παρακάτω:

1. Την κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του 4150/13 και στελέχωση των πλοίων βάσει των πραγματικών αναγκών

2. Να μην γίνει αποδεκτή απόλυση με αιτιολογικό «αμοιβαία συναινέσει»

3. Άμεσα να αντιμετωπιστεί και το απαράδεκτο που υλοποιεί ο 4150/13 ως προς την ετήσια δρομολόγηση των Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόων πλοίων που τους δίνει το δικαίωμα για 4 μήνες δρομολόγηση τον χρόνο αντί για 7 μήνες που ίσχυε στην συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων. Ειδικά για την κατηγορία των ταχυπλόων, αυτό που παράγεται είναι κάποιοι να κάνουν αρπαχτές το καλοκαίρι και να δημιουργούν μία στρατιά ανέργων συναδέλφων το χειμώνα.

4. Να τεθεί στην Ημερήσια Διάταξη με την σημείωση υψηλής προτεραιότητας στις εργασίες του Ετήσιου Τακτικού Γενικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας.

Διαβάστε επίσης:

Κορκίδης: Σε διαβούλευση το σχέδιο εργασιών της ΕΕ για το 2026

Η COSCO επενδύει 1,75 εκατ. δολάρια για τη ναυπήγηση 29 πλοίων

Glosten: Σχεδίασε και κατασκευάζει ηλεκτρικό πλοίο 75 επιβατών