• Ναυτιλία

    Κυβερνοασφάλεια: Η νέα μεγάλη πρόκληση για την παγκόσμια ναυτιλία

    • NewsRoom
    Χάκερ μπροστά από οθόνες υπολογιστών


    Η αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων διεθνώς δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα, για την οποία η κυβερνοασφάλεια είναι ζήτημα υψίστης σημασίας.

    Αυτό προκύπτει και από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Δανών Εφοπλιστών, έπειτα από έρευνα που πραγματοποίησε μεταξύ των μελών της.

    Στην έρευνα, που διεξήχθη τον περασμένο Νοέμβριο, συμμετείχαν 26 κορυφαία διευθυντικά στελέχη δανέζικων ναυτιλιακών εταιρειών, με τις τελευταίες να αντιπροσωπεύουν πάνω από το 79% του εμπορικού στόλου με δανέζικη σημαία.

    Όπως προέκυψε από την έρευνα, το 42% των διευθυντικών στελεχών ανησυχούν αρκετά έως πολύ για την πιθανότητα κυβερνοεπίθεσης σε βάρος της ναυτιλιακής εταιρείας στην οποία εργάζονται ή για απώλεια δεδομένων εντός του επομένου 12μήνου. Επίσης, το 69% των στελεχών απάντησαν θετικά στο ερώτημα εάν τα πληροφοριακά συστήματα της εταιρείας τους έχουν δεχτεί επίθεση κατά το τελευταίο 12μηνο.

    Το θετικό είναι, σύμφωνα με την Maria Skipper Schwenn, διευθύντρια της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών, ότι το 69% των δανέζικων ναυτιλιακών εταιρειών έχει αυξήσει τα χρήματα που διαθέτει για δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης κυβερνοεπιθέσεων. Και τούτο διότι το ανησυχητικό στην περίπτωση κυβερνοεπίθεσης στα ηλεκτρονικά και πληροφοριακά συστήματα μιας ναυτιλιακής είναι ότι μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των πληρωμάτων.

    Europol«Ζωντανός οργανισμός που μεγαλώνει…»

    Το σημαντικότερο, ίσως, ζήτημα σε ό,τι αφορά την προστασία από την κυβερνοαπειλή είναι το κόστος των συστημάτων θωράκισης, ένα κόστος που δεν είναι… μία και έξω.

    «Οι κυβερνοεπιθέσεις θα πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν να είναι ένας ζωντανός οργανισμός που μεγαλώνει. Όποια και αν είναι η λύση που επιλέγει ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να ασχοληθεί όχι μόνο με το τι πρέπει να κάνει σήμερα αλλά πως θα συμβαδίζει με το αναπτυσσόμενο περιβάλλον γύρω του. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας σημαίνει συνεχή αναβάθμιση των συστημάτων άρα και της προστασίας τους», είχε αναφέρει στο 7ο ετήσιο Capital Link Μaritime Forum Operational Εxcellence in Shipping Forum ο Σωκράτης Θεοδοσίου, Chief Excecutive Officer της εταιρείας παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών Tototheo Maritime Ltd, αναφερόμενος στο θέμα του cyber security.

    Επιπλέον, οι εταιρείες θα πρέπει να επενδύσουν και στη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού τους, τόσο στη στεριά όσο και των ναυτικών, ώστε να βρίσκονται σε επιφυλακή απέναντι στον πιθανό κίνδυνο, καθώς, σύμφωνα με τον κ. Θεοδοσίου, «ο αδύναμος κρίκος είναι οι χρήστες. Το να εξασφαλίσεις ότι το πλήρωμα ενός πλοίου είναι σωστά εκπαιδευμένο και στο κατάλληλο επίπεδο επιφυλακής θα χρειαστεί χρόνο. Ειδικά όταν τα πληρώματα αλλάζουν συχνά κάθε λίγους μήνες. Θα χρειαστεί ο πλοιοκτήτης να έχει ένα συνεχές πρόγραμμα εκπαίδευσης».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του 2017, στο στόχαστρο κυβερνοεπιθέσεων βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο δανέζικος κολοσσός της A.P. Moller-Maersk, ο ρωσικός πετρελαϊκός κολοσσός της Rosneft, ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Ινδίας, το Jawaharlal Nehru Port Trust, η British Airways, αλλά και ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons PLC.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Άννα Αγγελικούση: Επιστροφή στις γιάρδες για την Alpha Bulkers

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: BIMCO προς πλοιοκτήτες: Πρέπει να είστε προσεκτικοί στις κινήσεις σας!

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οικογένεια Λασκαρίδη: Δυναμικό come back με νέες παραγγελίες



    ΣΧΟΛΙΑ