• Ναυτιλία

    BIMCO προς πλοιοκτήτες: Πρέπει να είστε προσεκτικοί στις κινήσεις σας!

    Peter Sand, chief shipping economist BIMCO


    Παρά την επέκταση της οικονομικής ανάπτυξης σε Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ από τα μέσα του 2016 οι ειδικοί της BIMCO, της μεγαλύτερης διεθνούς ένωσης ναυλομεσιτών, συμβουλεύουν τα στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας να είναι επιφυλακτικοί και προσεκτικοί στις κινήσεις τους μέχρι να εδραιωθεί η ανάκαμψη.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΝΤ, μπορεί το 2018 να υπάρξει κορύφωση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης και στη συνέχεια οι ρυθμοί του ΑΕΠ να παραμείνουν σταθεροί μέχρι το 2022.

    Ο ρυθμός ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου είναι επίσης πιθανό να υποχωρήσει ελαφρώς στο 4% το 2018 από 4,2% που ήταν το 2017.

    Σύμφωνα με τον George Sand, επικεφαλής ανάλυσης στον ναυτιλιακό κλάδο της BΙMCO: «Η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει προσαρμοστεί αρκετά καλά την τελευταία διετία σε χαμηλότερους ρυθμούς αύξησης της ζήτησης. Η επόμενη πρόκληση είναι να καταλάβουμε ότι αυτό είναι το καλύτερο που μπορεί να γίνει και να αποφύγουμε τις σκέψεις και τις προσδοκίες ότι θα υπάρξει σημαντική αύξηση της ζήτησης, καθώς αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Το μεγαλύτερο ρίσκο στις προβλέψεις είναι να υπάρξουν αποκλίσεις, δηλαδή ο στόλος να αυξηθεί πολύ και η ζήτηση ελάχιστα».

    Παράλληλα, ο αναλυτής επισημαίνει τη μεγάλη βαρύτητα που έχει η Κίνα για τη ναυτιλία και ειδικά για τον τομέα του ξηρού φορτίου, λόγω της απροσδόκητης αύξησης ζήτησης που σημειώθηκε εκεί. Η χαλυβουργία στην Κίνα αποτελεί την βασική κινητήρια δύναμη της ζήτησης στο ξηρό φορτίο, με τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος να αυξάνονται κατά 7% το 2016 και την παραγωγή χάλυβα να αυξάνεται κατά 6,3% το εννεάμηνο του 2017.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    Παρά το γεγονός, όπως επισημαίνει η BIMCO, ότι το 2018 μπορεί να είναι η πρώτη χρονιά που οι εταιρίες μεταφοράς ξηρού φορτίου μπορεί να επιστρέψουν στην κερδοφορία, προειδοποιεί τους πλοιοκτήτες να παραμείνουν συγκρατημένοι στις κινήσεις τους προκειμένου να δουν ελάχιστη ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου.

    “Για το 2018, η πρόκληση για τους εφοπλιστές και τις εταιρίες είναι να διατηρήσουν χαμηλούς τόνους.” Η BIMCO αναμένει ότι η προσφορά θα αυξηθεί κατά περίπου 1% το 2018 έναντι εκτιμήσεων 3,2% το 2017.

    Οι κινεζικές εισαγωγές αργού πετρελαίου ήταν επίσης καλύτερες από τις αναμενόμενες πέρυσι, αυξάνοντας τη ζήτηση κατά περίπου 13% τους πρώτους εννέα μήνες του 2017. Ωστόσο, αυτό είναι απίθανο να επαναληφθεί φέτος, καθώς η διάλυση πετρελαιοφόρων μεταφοράς αργού πετρελαίου και δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, αν και σημείωσε υψηλό τετραετίας, ήταν ανεπαρκής για να σταματήσει τη μείωση των ναύλων.

    Από την άλλη πλευρά, οι εισαγωγές από την Άπω Ανατολή και οι εξαγωγές από τις ΗΠΑ θα συνεχίσουν να στηρίζουν τη ζήτηση για πλοία τύπου VLCC και σε κάποιο βαθμό για suezmaxes.

    Σύμφωνα με τη  BIMCO στον κλάδο των τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου αναμένεται καθαρή αύξηση του στόλου περίπου 2% το 2018. Στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η καθαρή ανάπτυξη του στόλου εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στο 4,1%.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κρίτων Λεντούδης: Νέα εποχή για την Evalend Shipping

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χρ. Οικονόμου: Νέο πλοίο και ισχυρό deal για την MS Cardiff Gas

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ευ. Πιστιόλης: Οι πρώτες business του εφοπλιστή για το 2018



    ΣΧΟΛΙΑ