• Ναυτιλία

    Κερδοφορία για τις εισηγμένες ναυτιλιακές – Νεότευκτα και πωλήσεις $5 δισ. με μεγάλες υπεραξίες

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος, Αλίκη Παληού (Πάνω), Βαγγέλης Μαρινάκης και Πόλυς Β. Χατζηιωάννου (Κάτω)

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος, Αλίκη Παληού (Πάνω), Βαγγέλης Μαρινάκης και Πόλυς Β. Χατζηιωάννου (Κάτω)


    Οι Έλληνες εφοπλιστές, τους τελευταίους μήνες, προβαίνουν σε αναδιάρθρωση του στόλου τους, πουλώντας πλοία μεγάλης ηλικίας, αυξάνουν την ρευστότητα τους, κλείνουν συμφωνίες για ναυπηγήσεις πλοίων, ενώ ταυτόχρονα έχουν κέρδη και από την διαχείριση των πλοίων τους, παρά τη μείωση των ναύλων.

    Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, οι Έλληνες εφοπλιστές, το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, πούλησαν 201 πλοία, μέσης ηλικίας 14,4 ετών, που η αξία του υπερβαίνει τα 5 δισ. δολάρια! Σε αυτό το ποσό έχουν καταγράψει σημαντικά κέρδη από τις υπεραξίες των πλοίων.

    Στο ίδιο διάστημα, οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 137 πλοία και ειδικότερα, 70 δεξαμενόπλοια, 50 φορτηγά και 7 LNG, 4 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 4 LPG και 2 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2.

    Αλλά κέρδη έχουν και οι εταιρείες ποντοπόρων πλοίων από την εκμετάλλευση των πλοίων τους.

    Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, παρουσιάζουν κέρδη.

    Η Costamare Inc., του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, είχε κέρδη, που διαμορφώθηκαν σε 63,2 εκατ. δολάρια (0,52 δολάρια ανά μετοχή) το β’ τρίμηνο του 2023, έναντι των 114,13 εκατ. εκατ. δολαρίων, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα για το 2022.

    Σε εξαμηνιαία βάση, τα κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 204,8 εκατ. δολάρια, έναντι 229,6 εκατ. δολαρίων το 2022. Ωστόσο, παρά τη μείωση των κερδών, η εταιρεία διατηρεί μεγάλη ρευστότητα, η οποία το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ανήλθε σε 1.059 εκατ. δολάρια.

    Επίσης, η ναυτιλιακή Performance Shipping Inc, συμφερόντων της Αλίκης Παληού και του Ανδρέα Μιχαλόπουλου, γνωστοποίησε τα οικονομικά της μεγέθη για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σημειώνοντας πολύ αυξημένα νούμερα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

    Αναλυτικά τα αποτελέσματα έχουν ως εξής: κέρδη-ρεκόρ 18,4 εκατ. δολάρια από 3,9 εκατ. δολάρια το β’ τρίμηνο του 2022 και καθαρά κέρδη που αναλογούν στους κοινούς μετόχους ύψους 17,9 εκατ. δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους κοινούς μετόχους 3,7 εκατ. δολάρια.

    Αντίστοιχα τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 1,53 δολάρια. Τα έσοδα ήταν 31,5 εκατ. δολάρια από 16,7 εκατ. δολάρια το β’ τρίμηνο του 2022.

    Η αύξηση αυτή οφείλεται στις αυξήσεις των ναύλων μέσα στο τρίμηνο. Στο σύνολο του στόλου της εταιρείας το μέσο ισοδύναμο χρονοναύλωσης ήταν στο τρίμηνο 41,868 δολάρια συγκριτικά με τα 24,921 δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

    Επιπλέον τα κέρδη για το α’ εξάμηνο ανήλθαν σε 34,1 εκατ. δολάρια από 1,8 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ τα κέρδη που αποδίδονται σε κοινούς μετόχους έφτασαν τα 22,5 εκατ. δολάρια και τα κέρδη ανά μετοχή έφτασαν τα 2,43 δολάρια και 1 δολάριο αντίστοιχα.

    Η Capital Product Partners, του Βαγγέλη Μαρινάκη είχε έσοδα που ανήλθαν στα 88,5 εκατ. δολάρια από 74 εκατ. δολάρια το β’ τρίμηνο του 2022, αυξημένα δηλαδή κατά 20%. Έξοδα συντήρησης 50,6 εκατ. δολάρια από 40,9 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 24%.

    Κέρδη (χωρίς τα κόστη για επισκευές πλοίων) 15,4 εκατ. δολάρια από 20,4 εκατ. δολάρια μειωμένα δηλαδή κατά 25%.

    Καθαρά κέρδη 7,4 εκατ. δολάρια από 20,4 εκατ. δολάρια (μείωση 64%).

    Κέρδη ανά μετοχή 0,36 δολάρια από 1 δολάριο ανά μετοχή.

    Τέλος η εταιρεία έχει στόλο αποτελούμενο από 22,1 πλοία από 21 την αντίστοιχη περσινή περίοδο

    Επιπλέον μέσα στο τρίμηνο η εταιρεία παρέλαβε το πλοίο «Buenaventura Express» για το οποίο εξασφάλισε μακροχρόνια χρονοναύλωση, ενώ συμφώνησε να πουλήσει το πλοίο «Cape Agamemnon», μεταφορικής ικανότητας 179,221 DWT.

    Κερδοφορία εμφανίζει και η Safe Bulkers, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου και στο πρώτο εξάμηνο του 2023, παρά το γεγονός ότι η ναυλαγορά έχει υποστεί πιέσεις σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του

    Η εισηγμένη εταιρεία του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, στο εξάμηνο του 2023, είχε έσοδα 137,5 εκατ. δολαρίων και κέρδη 34,7 εκατ. δολαρίων. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα τα έσοδα είχαν φτάσει τα 169,3 εκατ. δολάρια και τα κέρδη στα 86,7 εκατ.

    Σε επίπεδο δευτέρου τριμήνου 2023 τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 70,6 εκατ. δολάρια και τα κέρδη στα 15,4 εκατ. δολάρια, από 91,6 εκατ. δολάρια και 50,3 εκατ. δολάρια αντίστοιχα το β΄ τρίμηνο του 2022.

    Η εταιρεία στις 21 Ιουλίου 2023 διαχειριζόταν έναν στόλο από 44 φορτηγά πλοία εκ των οποίων 11 panamaxes, επτά kamsarmax, 18 post – panamax και οκτώ capes, με συνολική χωρητικότητα 4,5 εκατ. dwt.

    Διαβάστε επίσης: 

    Λέσβος: Εντοπισμός και διάσωση 53 παράτυπων μεταναστών – Συνελήφθησαν έξι διακινητές

    Aegean Regatta 2023: “Ανοίγει πανιά” στις 20 Αυγούστου από το Μόλυβο της Λέσβου

    Drewry: Άλλο ένα 2,5% αυξήθηκαν οι ναύλοι στα εμπορευματοκιβώτια



    ΣΧΟΛΙΑ