Η μαζική αγορά τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της ναυτιλιακής εταιρείας της οικογένειας Αγγελάκη, Anbros Maritime, από την εταιρεία του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, Costamare, προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση στην Ακτή Μιαούλη.

Η Anbros Maritime, του Γιώργου, της Κατερίνας και του Διαμαντή Αγγελάκη, ουσιαστικά με την αγορά των τεσσάρων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ επανήλθε δυναμικά στην πλοιοδιαχείριση ποντοπόρων πλοίων.

1

Η εταιρεία μετά την προσθήκη των τεσσάρων πλοίων Handysize, Verity, ναυπήγησης 2012, Parity, κατασκευής 2012, Acuity, ναυπήγησης 2011 και Equity, κατασκευής 2013, προστέθηκαν στο στόλο της μαζί με το πλοίο Gorgo, χωρητικότητας 76.498 dwt.

Με άλλα λόγια, σήμερα η εταιρεία διαθέτει πέντε πλοία.

Η ναυτική ιστορία της οικογένειας

Ο Γεώργιος Αγγελάκης μαζί με τον αδελφό του Νικόλαο Αγγελάκη ασχολήθηκαν αρχικά με το εμπόριο λαδιών και χαρουπιών στην Σητεία Κρήτης. Ο Γ. Αγγελάκης γεννήθηκε το 1909 στην Τουρλωτή Σητείας Κρήτης και πέθανε το 1996. Με την σύζυγό του Μαρίνα Ευαγγελίστου, απέκτησαν τον γιο τους Ιωάννη.

Ο Νικόλαος Αγγελάκης, γεννήθηκε και αυτός στην Τουρλωτή Σητείας Χανίων το 1911 και νυμφεύθηκε την Δέσποινα Βουργουράκη.

Το 1945 μετέφεραν σταδιακά τις εμπορικές δραστηριότητες τους στον Πειραιά, όπου εγκαταστάθηκαν αργότερα οικογενειακά.

Με την επέκταση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους, τα αδέλφια Αγγελάκη διαπίστωσαν την ανάγκη ύπαρξης τρόπου μεταφοράς των προϊόντων τους, με αποτέλεσμα το έτος 1949 προς διευκόλυνση των εργασιών τους, προέβησαν εις την ναυπήγηση του μικρού ξύλινου σκάφους «Αγία Μαρίνα».

Την ίδια εποχή ίδρυσαν το πρώτο ναυτιλιακό γραφείο στον Πειραιά.

Στην δεκαετία του 1950 – 1960 ο Γεώργιος Αγγελάκης ασχολείται με τις αγορές μικρών Motor Ship.

Το 1960, τα αδέλφια, εισήλθαν στον εφοπλιστικό χώρο και ίδρυσαν την ναυτιλιακή εταιρεία G & N. Angelakis Shipping Co S.A.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η οικογένεια αποφάσισε να επενδύσει σε επιβατηγά πλοία και αγόρασε το πλοίο «Ηλέκτρα» από την εταιρεία των αδελφών Τυπάλδου.

Μετά την μετασκευή του το ονόμασαν Princess Sissy, το οποίο άρχισε κρουαζιέρες στη Μεσόγειο.

Princess Sissy

Το πλοίο, ωστόσο, δεν είχε καλή τύχη και τον Δεκέμβριο του 1976 προσάραξε ανοιχτά από το Ντομπρόβνικ και το πλοίο αποσύρθηκε με τον χαρακτηρισμό της ολικής απώλειας.

Το επιβατηγό κρουαζιερόπλοιο PRINCESS SISSY, με σημαία Παναμά απέπλευσε με 361 επιβάτες και 115 μέλη πληρώματος για ένα πρωτοχρονιάτικο ταξίδι στη Μεσόγειο στις 26 Δεκεμβρίου 1975 από τη Γένοβα.

Την τελευταία ημέρα του ταξιδιού, 7 Ιανουαρίου 1976, το μεσημέρι, αναχώρησε από το λιμάνι για ένα τακτικό ταξίδι προς τη Βενετία. Δεν έφτασε μακριά, επειδή γύρω στις 4:00 μ.μ. προσάραξε σε ξέρα στο Λουκάβτσι, που βρίσκεται περίπου δύο ναυτικά μίλια δυτικά του Στσέντρ, δίπλα στο νησί Χβαρ.

Ο καπετάνιος του πλοίου, Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, επικοινώνησε πρώτα με τον ιδιοκτήτη στον Πειραιά και μόνο τότε έστειλε κλήση για βοήθεια.

Το ρυμουλκό REGULUS της Μπροντόσπας και το ιταλικό επιβατηγό-φορτηγό πλοίο, SAN GIORGIO, εμφανίστηκαν στον τόπο του ατυχήματος γύρω στις 8:00 μ.μ. σχεδόν ταυτόχρονα.

Καθώς το SAN GIORGIO έπλεε ούτως ή άλλως στην τακτική του διαδρομή προς τη Βενετία, οι επιβάτες επιβιβάστηκαν σε αυτό και συνέχισαν έτσι το ταξίδι τους, το οποίο τελικά έληξε άδοξα.

Μαζί με τους 361 επιβάτες του PRINCESS SISSY, επιβιβάστηκαν και 78 μέλη πληρώματος στο SAN GIORGIΟ. Το ναυτικό ατύχημα δεν προκάλεσε καμία ανθρώπινη απώλεια.

Η εταιρεία στη συνέχεια δραστηριοποιήθηκε κυρίως στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Από τα μέσα του 1970, την επιχείρηση ανέλαβε ο Ιωάννης Γ. Αγγελάκης, ο οποίος από το 1983 έως και το 1988 διατηρούσε γραφεία και στο Λονδίνο.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η ναυτιλιακή οικογενειακή επιχείρηση μετονομάστηκε σε All Trust Shipping Co S.A., επικεντρώνοντας τις δραστηριότητες της στη διαχείριση ποντοπόρων πλοίων.

Το 1980 η εταιρεία ίδρυσε τον ναυλομεσιτικό γραφείο Solemare Shipping S.A., το οποίο εκτός από ναυλώσεις πλοίων της οικογενειακής εταιρείας, αναλάμβανε και ναυλώσεις άλλων εταιρειών. Ωστόσο, αργότερα, ασχολήθηκε μόνο με τις ναυλώσεις των πλοίων της εταιρείας.

Η εταιρεία στις αρχές του 1982 διέθετε στόλο από 8 πλοία, με συνολικό τονάζ 150.000 dwt και απασχολούσαν 250 ναυτικούς και 30 υπαλλήλους στα γραφεία.

Στη συνέχεια, την εταιρεία ανέλαβε ο γιος του Γεωργίου Αγγελάκης, Ιωάννης Αγγελάκης, ο οποίος γεννήθηκε το 1948 στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Σπούδασε στο Πολυτεχνείο του Ανόβερου στη Γερμανία, απ’ όπου αποφοίτησε Μηχανικός Ναυπηγός.

Μετά τις σπουδές του, υπηρέτησε τη θητεία του στο Πολεμικό Ναυτικό από το 1973 έως το 1975 και αμέσως μετά ανέλαβε την ευθύνη της ναυτιλιακής οικογενειακής επιχείρησης.

Ο Ιωάννης Γ. Αγγελάκης, νυμφεύθηκε την Καλλιόπη Πατέρα του Διαμαντή, με την οποία απέκτησαν τρία παιδιά: Τον Γιώργο, την Κατερίνα και τον Διαμαντή.

Όταν ανέλαβε η τρίτη γενιά τη διαχείριση των οικογενειακών πλοίων, η εταιρεία ονομάστηκε Anbros Maritime S.A.

Διαβάστε επίσης

Costamare Bulkers Holdings (Κωστής Κωνσταντακόπουλος): Διαθέτει ρευστότητα 242,3 εκατομμυρίων δολαρίων

Η Ισμήνη Νταφοπούλου και ο εφοπλιστής Διαμαντής Αγγελάκης περιμένουν το δεύτερο παιδί τους