• Ναυτιλία

    Η ναυτιλιακή πορεία της οικογένειας Καρνέση: Ο Σπύρος, ο Προκόπης, η Μαρία, η Δέσποινα και η επόμενη γενιά

    Ο εφοπλιστής Σπύρος Καρνέσης

    Ο εφοπλιστής Σπύρος Καρνέσης


    Ο Σπύρος και ο Προκόπης Καρνέσης είναι οι πρωτόμπαρκοι στην ναυτιλιακή πορεία της οικογένειας. Μαζί με τις αδελφές τους, την Δέσποινα και την Μαρία ξεκίνησαν την ρότα τους στην θάλασσα. Στην πορεία προστέθηκε ο δικηγόρος Αντώνης Βλασάκης που νυμφεύθηκε την Δέσποινα Καρνέση.

    Από παιδιά μαζί, μονιασμένοι δημιούργησαν ένα μεγάλο στόλο, ακίνητη περιουσία, οικογένειες. Άνθρωποι προσιτοί, απλοί, φιλικοί.

    Όμως, μετά τον θάνατο του Προκόπη τον Αύγουστο 2011, όλα άλλαξαν. Τα τελευταία χρόνια, ο Σπύρος, η Μαρία και η Δέσποινα ενεπλάκησαν σε μια μακροχρόνια δικαστική διαμάχη.

    Ευτυχώς, τα παιδιά, έμειναν μακριά από αυτόν τον οικογενειακό εμφύλιο.

    Τα παιδιά του Σπύρου, Νίκος και Ελευθερία Καρνέση, από το 2013, ίδρυσαν την European Maritime Navigation.

    O Μάριος Καρνέσης, γιος του Προκόπη, ακολούθησε μια αυτόνομη ναυτιλιακή πορεία με την MPK Shipping.

    Ο Σπύρος και ο Προκόπης Καρνέσης, εκτός από το χτίσιμο ενός στόλου από ποντοπόρα πλοία, επεκτάθηκαν και σε άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες.

    Δημιούργησαν την εταιρεία Ελινόϊλ με ένα δίκτυο 580 πρατηρίων βενζίνης, με δυνατότητα μεταφοράς βυτίων, την χρηματιστηριακή εταιρεία “Πήγασος”.

    Τα πλοία τα διαχειρίζονταν η European Navigation Inc., που ιδρύθηκε το 1979. Συνολικά αγοράστηκαν 35 πλοία από τότε.

    Η εταιρεία σήμερα κατέχει δεκατρία πλοία που μεταφέρουν χημικά και πετρέλαια. Από αυτά, τα τρία πλοία, είναι τα μικρά ανεφοδιαστικά δεξαμενόπλοια, Elin Poseidon, Apiliotis, Zefyros…

    Elin Poseidon
    Elin Poseidon

    Η European Navigation Inc. ιδρύθηκε το 1979. Ιστορικά, ο όμιλος έχει διαχειριστεί έναν μέσο στόλο περίπου 35 πλοίων που εκτείνονται από δεξαμενόπλοια χημικών έως VLCC και εύχρηστα σε μεγάλα VLOC/Capesize bulk carriers.

    Η εταιρεία διαχειρίζεται σήμερα ένα στόλο συνολικής χωρητικότητας περίπου 1.200.000 dwt. Το πρώτο συνθετικό όνομα των πλοίων είναι ELKA.

    Ο όμιλος χρησιμοποιεί και το όνομα European Product Carriers Ltd. Ο στόλος αυτή τη στιγμή αποτελείται από δύο shuttle tankers DP2 Suezmaxes που κατασκευάστηκαν το 2013 στο STX στην Κορέα, τέσσερα δεξαμενόπλοια LR2 και οκτώ δεξαμενόπλοια MR, όλα κατασκευασμένα μεταξύ 2001 και το 2005 και τρία μικρά δεξαμενόπλοια για την εγχώρια ελληνική αγορά που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2004 και 2006.

    Η εταιρεία σε όλη την ιστορία της ακολούθησε μια συντηρητική στρατηγική επέκτασης και ναυπήγησε πέντε δεξαμενόπλοια MR στο STX στην Κορέα που παραδόθηκαν το 2014 και το 2015.

    Μαρία Καρνέση
    Μαρία Καρνέση

    Τα κεντρικά γραφεία της European Navigation Inc. βρίσκονται στην Αθήνα, Ελλάδα. Ο όμιλος διατηρεί επίσης γραφεία αντιπροσωπείας στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη υπεύθυνα για όλες τις εμπορικές δραστηριότητες, κυρίως ναυλώσεις, S&P, χρηματοοικονομικά και ασφάλειες.

    Το γραφείο στην Αθήνα είναι υπεύθυνο για την τεχνική διαχείριση, τη λειτουργία, την ασφάλιση και το πλήρωμα. Το πλήρωμα του στόλου προμηθεύεται από την Manila Crewing Academy του ομίλου υπό το εδραιωμένο γραφείο στη Μανίλα και το οποίο λειτουργεί πάνω από 20 χρόνια.

    Η European Navigation Inc. εστιάζει έντονα στη μεταφορά εμπορευμάτων δια θαλάσσης με ασφαλή, υπεύθυνο και αποτελεσματικό τρόπο. Η εταιρεία παρέχει στους πελάτες της μια πρώτης τάξεως και αξιόπιστη εξυπηρέτηση μέσω της υψηλής ποιότητας των πλοίων, των πρακτικών και του προσωπικού της στη θάλασσα και στην ξηρά. Η εταιρεία έχει εξαιρετικό ιστορικό σε θέματα ασφάλειας και εργάζεται συνεχώς για τον εντοπισμό, τον μετριασμό και τον έλεγχο των κινδύνων, προστατεύοντας ανθρώπους, περιουσίες και περιβάλλον από τυχαίες απώλειες.

    Μέσω της καινοτομίας, η European Navigation Inc. έχει αναπτύξει λύσεις στον σχεδιασμό πλοίων με το πρόγραμμα νεότευκτων ναυπήγησης, οι οποίες από τότε που εισήχθησαν, έγιναν βιομηχανικό πρότυπο. Οι European Navigation και European Product Carriers συνεχίζουν να εργάζονται με τους πελάτες τους για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τους και ταυτόχρονα να επεκτείνουν τον στόλο με εμπορικά και οικονομικά υγιή τρόπο.

    Η παράκληση του Σπύρου Καρνέση

    Η οικογένεια ενεπλάκη σε συνεχείς δίκες για ένα χρηματικό ποσό 325 εκατ. ευρώ, που η Μαρία Καρνέση, η Δέσποινα Καρνέση και ο Αντώνης Βλασάκης, κατηγόρησαν τον Σπύρο Καρνέση ότι «με δόλο και παραπειστικό τρόπο» το ιδιοποιήθηκε.

    Μετά την τραγική χθεσινή κατάληξη με την δολοφονία της Μαρίας Καρνέση, του Αντώνη Βλασάκη και του συνεργάτη τους, Ηλία Κουκουλάρη, ο καπετάν Σπύρος Καρνέσης, με δήλωση του ζήτησε να “αποφεύγεται κάθε συσχέτιση με οποιαδήποτε άλλη υπόθεση” και αναλυτικότερα, με ανακοίνωση επισήμανε:

    «Η οικογένειά μου και εγώ δηλώνουμε βαθύτατα συντετριμμένοι από το τραγικό και αναπάντεχο γεγονός που έπληξε την οικογένειά μας και οδήγησε στην απώλεια της αδελφής μου Μαρίας, του γαμπρού μου Αντώνη Βλασσάκη και του συνεργάτη μας Ηλία Κουκουλάρη.

    Η ανείπωτη θλίψη των στιγμών επιβάλλει τον ελάχιστο σεβασμό στον πόνο και το πένθος των οικογενειών μας.

    Παρακαλούμε να αποφεύγεται κάθε συσχέτιση με οποιαδήποτε άλλη υπόθεση».

    Ο Μάριος Π. Καρνέσης

    Ο Μάριος Καρνέσης, γιος του Προκόπη Καρνέση, είναι ιδρυτής και πρόεδρος της MPK SHIPPING INC. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του ως Μηχανικός στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στον Ασπρόπυργο Ελλάδας. Έχοντας επίσης ενσωματωμένη επιχειρησιακή και τεχνική εμπειρία, με ισχυρές γνώσεις που απέκτησε από τις σπουδές του MSc στο Πανεπιστήμιο Newcastle Upon Tyne στη Ναυτική Μηχανική, μια τεράστια εμπειρία στις επισκευές και το dry-docking.

    Ο Μάριος Π. Καρνέσης

    Με πάνω από τριάντα χρόνια παραδοσιακής οικογενειακής κληρονομιάς στη ναυτιλιακή βιομηχανία, δίπλα στον πατέρα του Προκόπη Ν. Καρνέση, ο Μάριος Π. Καρνέσης αποτελεί τη δεύτερη γενιά στη ναυτιλιακή οικογενειακή παράδοση.

    Κατά την περίοδο 1995-2011 εργάστηκε στον οικογενειακό Όμιλο Εταιρειών European Navigation Inc, European Product Carriers, ELKA Shipping, Elinoil κ.λπ., όπου απέκτησε μεγάλη εμπειρία στον τεχνικό τομέα ξηρών φορτίων και δεξαμενόπλοιων.

    Το 2011, αφότου πέθανε ο πατέρας του και ακολουθώντας την πορεία του πατέρα του στην ίδρυση της European Navigation Inc το 1979, ο Μάριος Π. Καρνέσης ίδρυσε την MPK SHIPPING INC., τη δική του εταιρεία διαχείρισης με εξειδίκευση στον τομέα ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοιων και υπεράκτιων.

    Έχοντας περισσότερα από δεκαέξι χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση πλοίων από 20.000 έως 220.000 τόνους νεκρού βάρους, έχει εμπλακεί σε θαλάσσιες και τεχνικές λειτουργίες με ευρεία εμπειρία στον συντονισμό ISM και σε όλους τους τομείς ναυτιλιακών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος των πλοίων.

    Η MPK SHIPPING INC έχει εισέλθει στην αγορά με φορτηγά χύδην ξηρού φορτίου από τα ιαπωνικά ναυπηγεία και παρέχει σχετικές υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων χύδην φορτίου σε παγκόσμια βάση. Η εταιρεία δεσμεύεται να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων παγκόσμιας κλάσης που πληρούν τις απαιτήσεις ασφάλειας, περιβάλλοντος και πελατών και να διεξάγει τις δραστηριότητές της με τρόπο που προστατεύει την ανθρώπινη υγεία, την ασφάλεια, το περιβάλλον και την ιδιοκτησία.

    Η ομάδα διαχείρισης της MPK SHIPPING INC αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες σε επιχειρησιακό, τεχνικό, νομικό, πλήρωμα και χρηματοοικονομικούς τομείς, όλα υψηλά καταρτισμένα άτομα με εκτεταμένη ναυτιλιακή εμπειρία στη διαχείριση.

    Με μεγάλο σεβασμό στο προσωπικό της ναυσιπλοΐας και της θάλασσας, ο Μάριος Π. Καρνέσης έχει δεσμευτεί να επιτύχει και να προσφέρει υψηλά πρότυπα ποιότητας στη ναυτιλία για τις επόμενες γενιές.

    Γεωργία Λογγίτση

    Η Γεωργία Λογγίτση, είναι σύζυγος του Μάριου Καρνέση και είναι πολύ δικηγόρος και έχει θητεύσει ως νομικός σύμβουλος υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας. Είναι επίσης, επικεφαλής της Δικηγορικής Εταιρείας “Λογγίτση & Συνεργάτες” και του Νομικού τμήματος της Ναυτιλιακής Εταιρείας MPK Shipping INC. Με τον Μάριο Π. Καρνέση έχουν δύο θυγατέρες.

    Διαβάστε επίσης

    Ο Σπύρος Καρνέσης, η European Navigation, η Elin και οι αντιδικίες του με τις αδερφές του και με τον Μαρή Εμπειρίκο

    Alphaliner: Υπό κατασκευή 152 πλοία μεταφοράς κοντέινερ που θα κινούνται με μεθανόλη

    Το κόλπο του Γκριμάλντι για να μην πληρώνει το τέλος άνθρακα στην ακτοπλοΐα



    ΣΧΟΛΙΑ