Ναυτιλία

Η επίθεση του ΟΛΠ στον Δήμο Πειραιά και το παρασκήνιο του 16% – Γιάννης Μώραλης: Να αναλάβει το κράτος τις ευθύνες του

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης


«Βολές» εναντίων του δήμου Πειραιά εξαπέλυσε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, με αφορμή την αρνητική στάση που κρατάει στην διέλευση φορτηγών οχημάτων από την πόλη, για την μεταφορά  των απορριμμάτων που δημιουργούνται από τις εργασίες για την κατασκευή της νέας βάσης κρουαζιέρας.

Σε επιστολή του o ΟΛΠ, με παραλήπτες τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας, κάνει λόγο για «τορπιλισμό» της σύμβασης Cosco – ελληνικού δημοσίου από πλευράς Δήμου. Σύμβαση που περιλαμβάνει  μεταξύ άλλων και το 16% των μετοχών του ΟΛΠ που θα πρέπει να λάβει η Cosco, αν έχει ολοκληρώσει τα έργα που υποχρεούται να κάνει μέχρι το 2021 στο λιμάνι. Έργα που με βάση την σημερινή κατάσταση είναι αδύνατο να έχουν ολοκληρωθεί, κυρίως λόγο των μεγάλων καθυστερήσεων που έχουν σημειωθεί στην εργασίες για τη νέα βάση κρουαζιέρας.

Στην επιστολή αυτή απάντησε κατά τη διάρκεια του δημοτικού συμβουλίου ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης , υπογραμμίζοντας:

«Η γραμμή που έχουμε χαράξει και η στάση μας για την επένδυση του ΟΛΠ από την πρώτη μας θητεία ως Δημοτική Αρχή είναι συνεπής και επιβεβαιώνεται μέρα με τη μέρα. ΟΛΠ και Δήμος θα πρέπει να είναι σε αγαστή συνεργασία. Δεν θα πρέπει ο ΟΛΠ να απορρίπτει ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου  και  κατά πλειοψηφία αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου και να αυτενεργεί. Περίμενα και περιμένω  να σεβαστεί αυτές τις αποφάσεις και να βρει μόνος του λύση, χωρίς να απευθύνεται σε υπουργούς, επιπλήττοντας τη Δημοτική Αρχή. Να πραγματοποιηθεί με δική του πρωτοβουλία η μεταφορά των φορτηγών εξολοκλήρου από τη θάλασσα έστω και με αύξηση του κόστους της επένδυσης που είναι χρηματοδοτούμενη κατά 95% από ευρωπαϊκούς πόρους. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους ότι τέτοιες επενδύσεις για να ολοκληρωθούν και να έχουν τα αναμενόμενα θετικά  αποτελέσματα θα πρέπει να έχουν τη συναίνεση της τοπικής κοινωνίας, τουλάχιστον σε βασικά αυτονόητα  περιβαλλοντικά ζητήματα και όχι να επιχειρείται να επιβληθούν».

Όσον αφορά το ζήτημα των φορτηγών ο κ. Μώραλης σημείωσε ότι:  «Δήμος Πειραιά δεν αποφασίζει. Η κυβέρνηση   είναι αυτή που τελικά θα εγκρίνει ή όχι τους νέους όρους της Περιφέρειας. Σε κάθε περίπτωση εμείς πρέπει  να ξέρουμε που βαδίζουμε. Προσωπικά δεν δέχομαι να γίνομαι μπαλάκι μεταξύ κυβερνήσεων και ΟΛΠ  και αυτό θα πρέπει να τελειώσει μια και καλή. Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά με ομόφωνες αποφάσεις, έχει υπερασπιστεί τα συμφέροντα της πόλης και των κατοίκων. Έχω ξαναπεί πως η επένδυση έχει θετικά στοιχεία, αλλά σε θέματα που «πονάει» η πόλη μας, όπως είναι περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα,  δεν κάναμε και δεν θα κάνουμε  πίσω».

Ο δήμος Πειραιά

Από την πλευρά του ο Δήμος Πειραιά ομόφωνα έχει αποφασίσει ότι δεν θέλει την διέλευση των φορτηγών μέσα από την πόλη, και εκφράζει τη δυσαρέσκειά του και την έντονη διαμαρτυρία του για την έως σήμερα μη ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων  αλλά και την κατάθεση της  στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπως ορίζει η σύμβαση μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Ο.Λ.Π. Α.Ε.

Καλεί επίσης άμεσα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να προχωρήσει στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του σε όλες τις ενέργειες για την προστασία της υγείας και της ποιότητας ζωής των  κατοίκων του Δήμου  Πειραιά, εντάσσοντας στην έγκριση Μ.Π.Ε. και τους όρους που διατυπώθηκαν από το Δ.Σ. Πειραιά και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.

Τέλος ο Δήμος Πειραιά απαιτεί από όλες τις αρμόδιες αρχές και παράλληλα εξετάζει κάθε νομικό και διοικητικό εργαλείο για την άμεση διακοπή της διέλευσης βαρέων οχημάτων (που προορίζονται για το έργο επέκτασης του νοτίου προβλήτα κρουαζιέρας) από την πόλη έως την έγκριση της Μ.Π.Ε.

Το παρασκήνιο

Η Cosco, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ζητήσει να της αποδοθεί το επιπλέον 16% των μετοχών κανονικά, σήμερα ελέγχει το 51%, παρά το γεγονός ότι τα έργα δεν θα είναι έτοιμά στην ώρα τους. Εάν αυτό δεν συμβεί, τότε, σύμφωνα με και τα όσα αναφέρει στην επιστολή του, δεν αποκλείεται να χρησιμοποιήσει και το επιχείρημα αυτό για να αποδώσει σε τρίτους τις ευθύνες για τις καθυστερήσεις, προκειμένου να συμφωνήσει το ΤΑΙΠΕΔ να του αποδώσει το επιπλέον μετοχικό ποσοστό.

Χαρακτηριστικά στην επιστολή του ο ΟΛΠ, η οποία υπογράφεται από τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Zang AnMing,   προς τους δύο υπουργούς κ.κ  Σταϊκούρα και Πλακιωτάκη, μεταξύ άλλων κάνει λόγο για ¨αδικαιολόγητη κωλυσιεργία, στα όρια της άρνησης, παροχής συναίνεσης, εκ μέρους του Δήμου Πειραιά για τη χερσαία, δια ξηράς δηλαδή μεταφορά των αδρανών υλικών στο πλαίσιο της κατασκευής του σημαντικότερου έργου του επενδυτικού προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε., δηλαδή της Νότιας Επέκτασης του επιβατικού λιμένα της ΟΛΠ Α.Ε.»

«Παρά την αδιάκοπη επικοινωνία μας με το Δήμο Πειραιά επί σειρά μηνών, τόσο μέσω επιστολών όσο και σε δια ζώσης επαφές μας και παρά τις προφορικές διαβεβαιώσεις από τους εκπροσώπους του Δήμου Πειραιά περί του αντιθέτου το ζήτημα εξακολουθεί να εκκρεμεί χωρίς να έχει σημειωθεί απολύτως καμία πρόοδος», υπογραμμίζει ο εκτελών χρέη διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ, και συνεχίζει επισημαίνοντας ότι η μεταφορά των αδρανών υλικών προβλέπεται ρητά από την ΚΥΑ για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων και από την τεχνική μελέτη του έργου.

Σημειώνει επίσης ότι από πουθενά δεν προκύπτει η δυνατότητα του Δήμου να εμποδίσει την διέλευση των φορτηγών οχημάτων, που μεταφέρουν τα υλικά από το οδικό του δίκτυο. Υπογραμμίζει δε ότι η παρακόληση αυτή είναι και ο λόγος αδυναμίας προόδου του έργου με βάση τις εγκεκριμένες μελέτες, καθώς η νομίμως εγκεκριμένη τεχνική λύση περιλαμβάνει τη διά ξηράς μεταφορά.

«Η χωρίς κανένα έρεισμα, παρεμπόδιση υλοποίησης της σημαντικότερης υποχρεωτικής επένδυσης του ΟΛΠ δεν δημιουργεί μόνο προσκόμματα στην επιτυχή ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου, αλλά τορπιλίζει συνολικά τη σύμβαση παραχώρησης με ότι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία του Πειραιά αλλά και αυτονόητα για την εθνική οικονομία».

Διαβάστε ακόμα: 

Βαγγέλης Μαρινάκης: Στον Πειραιά δεν θα δούμε κανένα καλό από την Cosco

Σε λειτουργία βάζει η Cosco την εφαρμογή HPCS

«Καίγεται» για τον τέταρτο προβλήτα του Σ.ΕΜΠΟ η Cosco

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ