F

Ναυτιλία

Γιάννης Αγγελικούσης: Απίστευτο deal για τη ναύλωση δεξαμενόπλοιου της Maran Tankers

Γιάννης Αγγελικούσης

Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής


Συμφωνία ναύλωσης σε τιμή έκπληξη έκλεισε η Maran Tankers, του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, εκμεταλλευόμενη την εκτίναξη των ναύλων στα τάνκερ VLCC.

Πρόκειται για το χωρητικότητας 317,000-dwt τάνκερ Maran Antares, χωρητικότητας 2012, το οποίο ναύλωσε η ταϊλανδέζικη πετρελαϊκή εταιρεία PΤΤ, με ημερήσια ναύλα 299,000 δολάρια, σύμφωνα με την Tankers International. Το πλοίο δεν διαθέτει scrubbers και χρησιμοποιεί καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Σημειώνεται ότι η φρενίτιδα που επικρατεί στις ναυλώσεις τεράστιων δεξαμενόπλοιων, οδήγησε στον δεκαπλασιασμό των ναύλων μέσα σε διάστημα 72 ωρών.

Την Τετάρτη έγινε γνωστό ότι η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, Bahri, προχώρησε στην ναύλωση 14 υπερ-δεξαμενόπλοιων (VLCC) προκειμένου να μεταφέρει αργό πετρέλαιο στους πελάτες της διεθνώς, μετά την ανακοίνωση της χώρας για αύξηση της ημερήσιας παραγωγής.

Στις συμφωνίες που έχει κλείσει περιλαμβάνονται και δύο τάνκερ της ναυτιλιακής του κ. Αγγελικούση, το χωρητικότητας 320,475-dwt Maran Canopus (κατασκευής 2007) και το χωρητικότητας 309,990-dwt Maran Thaleia (κατασκευής 2011) για ταξίδια από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής μέχρι τον Κόλπο των ΗΠΑ.

Επίσης, η Koch ναύλωσε το VLCC Maran Arcturus (κατασκευής 2010), που επίσης ανήκει στην Maran Tankers, με το ισοδύναμο χρονοναύλωσης συμπεριλαμβανομένων των αδρανών ημερών, να διαμορφώνεται στα 85,216 δολάρια ημερησίως για ταξίδι από τον Αραβικό Κόλπο στη Νότιο Κορέα, εντός του μήνα.

“Όλοι προσπαθούν να εξασφαλίσουν χωρητικότητα”, αναφέρει η ναυλομεσιτική Fearnleys στο εβδομαδιαίο της report.

“Οι πλοιοκτήτες επωφελήθηκαν από την κατάσταση”, προσθέτει η ανάλυση, και εκτιμά ότι “οι υψηλές τιμές αναμένεται να διατηρηθούν και την υπόλοιπη εβδομάδα, τουλάχιστον για όσο βλέπουμε να υπάρχει δραστηριότητα στα φορτία, ενώ το μόνο ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι πόσο θα διαρκέσει όλο αυτό”.

Η ταχεία αύξηση των τιμών των ναύλων φέρνει την αγορά στα επίπεδα που βρίσκονταν τον περασμένο Οκτώβριο, όταν οι αμερικανικές κυρώσεις σε δύο δεξαμενόπλοια εταιρείας του ομίλου της κινεζικής Cosco προκάλεσαν φρενίτιδα στις ναυλώσεις των VLCC.

 

 



ΣΧΟΛΙΑ