• Ναυτιλία

    Γ. Χατζηπατέρας: Ποιος πιέζει για την απορρόφηση της Dorian LPG από την BW

    Γιάννης Χατζηπατέρας

    Γιάννης Χατζηπατέρας. Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Dorian LPG


    Οι συγχωνεύσεις μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών στον τομέα των VLGC έχουν ήδη καθυστερήσει πολύ, υποστηρίζει η Metropolitan Capital Advisors, επί μακρόν επενδυτής στην Dorian LPG του εφοπλιστή Γ. Χατζηπατέρα, η οποία άνοιξε το δρόμο για την προσφορά εξαγοράς της Dorian LPG από την BW LPG έναντι 1,1 δισ. δολαρίων.

    Στην τελευταία ετήσια συνέλευση των μετόχων της Dorian LPG, η Metropolitan έθεσε σε ψηφοφορία την πρότασή της για κατάργηση της λεγόμενης ρήτρας poison pill, που απέτρεπε μία επιθετική εξαγορά της εταιρείας. Η πρόταση απορρίφθηκε με μικρή πλειοψηφία, όμως η διοίκηση της Dorian τελικά προχώρησε στην κατάργησή της τον Ιανουάριο, μία κίνηση που επέτρεψε στην BW να αυξήσει το μερίδιό της στην εταιρεία στο 14,2%.

    Στα τέλη Μαΐου η BW LPG αποκάλυψε την πρότασή της για εξαγορά της Dorian, με τον Jeffrey Schwarz, έναν από τους διαχειριστές χαρτοφυλακίων της Metropolitan, να τάσσεται υπέρ της μεγαλύτερης συγκέντρωσης στον κλάδου η οποία κατά τον ίδιο “έχει αργήσει κατά πολύ”, σε e-mail του προς τη διοίκηση της Dorian.

    Μιλώντας στο TradeWinds, ο Schwarz υποστήριξε ότι η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης στη συγκεκριμένη αγορά έχει ευνοήσει τους ναυλωτές, οδηγώντας σε μη βιώσιμες χαμηλές τιμές ναύλωσης. “Αν και οι χαμηλές τιμές ναύλωσης προφανώς δεν είναι καλές για τους πλοιοκτήτες, μακροπρόθεσμα δεν θα είναι καλές ούτε και για τους ναυλωτές, καθώς οι ιδιοκτήτες δεν θα έχουν κίνητρο να επενδύσουν σε νέα πλοία, με αποτέλεσμα έναν γερασμένο στόλο, λιγότερο ικανό να υπηρετήσει τις ανάγκες των ναυλωτών”, επεσήμανε.

    Κάποιοι αναλυτές έχουν εκφράσει την άποψη ότι ορισμένα από τα νεότερα πλοία της Dorian θα δικαιολογούσαν μία προσφορά υψηλότερη από αυτήν της BW LPG, που προβλέπει ανταλλαγή μετοχών, με 2.05 μετοχές της BW LPG να προσφέρονται για κάθε μετοχή της Dorian LPG, στην τιμή των 7,86 δολαρίων ανά μετοχή της Dorian. Από την πλευρά του, ο Schwarz αρκέστηκε να πει ότι η ιδέα ενός λόγου ανταλλαγής αντίστοιχου με την καθαρή αξία των assets των δύο εταιρειών είναι η πιο δίκαια.

    Ο ίδιος παρατήρησε πως είναι δύσκολη η εκτίμηση της τιμής πλοίων διαφορετικών ηλικιών σε μία αγορά όπου τα πλοία σπάνια αλλάζουν χέρια. Πρόσθεσε ότι θα ήθελε και ο ίδιος ένα γερό premium, ωστόσο τόνισε πως οι συνέργειες που θα δημιουργηθούν από τη συγχώνευση θα ωφελήσουν τους μετόχους και των δύο εταιρειών.

    Αν υπάρχει μία καλύτερη προσφορά από αυτήν θα είναι εξαιρετικό. Όμως τι πιο σημαντικό είναι το διοικητικό συμβούλιο της Dorian να μη χάσει αυτήν την ευκαιρία να διευκολύνει τη συγκέντρωση της αγοράς, που είναι ο τρόπος με τον οποίο θα μεγιστοποιηθεί η αξία για τους μετόχους της εταιρείας”, υπογράμμισε.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ο Γ. Οικονόμου αυξάνει το ποσοστό του στην DryShips χωρίς να αγοράσει ούτε μία νέα μετοχή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Η παραγγελία στα ναυπηγεία Imabari και οι ελκυστικές τιμές των VLCCs

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Ποιος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της EuroDry



    ΣΧΟΛΙΑ