• Ναυτιλία

    Η μικτή στρατηγική ναυλώσεων δίνει το πλεονέκτημα στην Stealth Gas του Χάρη Βαφειά

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Χάρης Βαφειάς ναυτιλία StealthGas

    Χάρης Βαφειάς. Εφοπλιστής


    Υπό πίεση βρίσκεται η αγορά των LPG carriers, τους τελευταίους μήνες, μετά από ένα εντυπωσιακό ράλι στις αρχές του χρόνου.

    Ωστόσο, από τη μία τα μαζικά προγραμματισμένα dry dockings και η υψηλή κίνηση στη διώρυγα του Παναμά που δημιουργεί καθυστερήσεις, αναμένεται να δώσουν ώθηση τελικά στην αγορά.

    Από την άλλη πλευρά το order book έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020, και τα περισσότερα από τα νέα μεγάλα πλοία του κλάδου αναμένεται να είναι εφοδιασμένα με dual-fuel LPG τεχνολογία, με την προσφορά χωρητικότητας να αυξάνεται την περίοδο 2023 – 2024.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές της Drewry, σε αυτό το σενάριο, εταιρείες όπως είναι η Stealth Gas, συμφερόντων Χάρη Βαφειά, αλλά και η Navigator Holdings αναμένεται να ακολουθήσουν μια μεικτή πολιτική για τις ναυλώσεις των πλοίων τους, (spot market και περίοδο), έναντι της BW LPG που βασίζεται μόνο στην spot αγορά.

    Η Stealth Gas είχε ένα πολύ δυνατό πρώτο τρίμηνο, και παρά την γενικότερη πίεση που δέχεται η αγορά αυτή τη περίοδο, στρατηγική που ακολουθεί η εταιρεία για ναυλώσεις των πλοίων της σε περίοδο έχει εξασφαλίσει το 61,7% των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου της για το υπόλοιπο του 2021. Ορισμένα από τα πλοία της εταιρείας όπως είναι το ναυπήγησης 2015 ‘Gas Flawless’ είναι σε ναυλώσεις που καλύπτουν και το 2022. Και επειδή η στρατηγική της εταιρείας είναι να έχει και ένα μέρος του στόλου ανοικτό, για να επωφεληθεί από ανόδους της αγοράς, η Drewry σημειώνει ότι μόλις 15 από τα 47 LPG του στόλου της είναι αυτή τη στιγμή στη spot market. Με αυτή τη στρατηγική μεικτών ναυλώσεων η Stealth πέτυχε να έχει σχεδόν το απόλυτοι στην δραστηριοποίηση του στόλου της το ά τρίμηνο του 2021 (98,7%).

    Τα έσοδα της εταιρείας για το Α’ τρίμηνο του έτους έφτασαν τα 37,4 εκατ. δολάρια και ήταν αυξημένα κατά 3 εκατ. δολάρια έναντι του περσινού αντίστοιχου τριμήνου. Το 61% του στόλου είναι εξασφαλισμένο με χρονοναύλωση για το υπόλοιπο του 2021 με τα αναμενόμενα έσοδα να φθάνουν τα 87 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η ρευστότητα της εταιρείας είναι στα 52,9 εκατ. δολάρια.

    Σύμφωνα με τον κ. Βαφειά: «Το 2021 θα είμαστε καλύτερα και το 2022 πολύ καλύτερα, όσο προχωράνε οι εμβολιασμοί και καλυτερεύει η ψυχολογία του κόσμου. Στόχος μας είναι να μεγαλώσουμε ακόμη περισσότερο το μερίδιο της StealthGas στην αγορά και να διανέμουμε κέρδη στους μετόχους».

    Η εταιρεία έχει στόλο από 51 πλοία. Από αυτά 47 είναι LPG συνολικής μεταφορικής ικανότητας 439.989 κυβικών μέτρων. Η εταιρεία έχει επίσης τρία product tankers και ένα aframax συνολικής χωρητικότητας 255.804 dwt.

    Διαβάστε επίσης:

    Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις 1,88 δισ. δολαρίων στη hot αγορά ξηρού φορτίου

    Η γραφειοκρατία στερεί πόρους και αφίξεις από τα ελληνικά νησιά

    Ναυπηγείο Σκαραμαγκά: Τι λέει για τον διαγωνισμό η Ειδική Διαχείριση



    ΣΧΟΛΙΑ