Ναυτιλία

Γ. Αγγελικούσης: Τέταρτο νεότευκτο πλοίο για τη Maran Tankers

  • Δανάη Στρατή 
Αγγελικούσης

Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) με την κόρη του Μαρία (δεξιά)


Σε μία ακόμη νέα παραγγελία  προχώρησε ο ισχυρός εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης, ο οποίος εμφανίζεται ιδιαίτερα δραστήριος από τις αρχές του έτους. Η ναυτιλιακή του Maran Tankers πρόσθεσε ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο στο βιβλίο παραγγελιών της, ασκώντας την δεύτερη -και τελευταία- option που περιλάμβανε προηγούμενη συμφωνία της με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding.

Πρόκειται για τάνκερ τύπου suezmax, χωρητικότητας 158,000 dwt, το τέταρτο της ίδιας κατηγορίας που προστίθεται στη λίστα με τα νεότευκτα της ναυτιλιακής στο ναυπηγείο Daehan. Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2020.

Η πρώτη κίνηση έγινε τον περασμένο Νοέμβριο, όταν η Maran Tankers,  εξαγόρασε δύο τάνκερ που βρίσκονταν υπό κατασκευή στο συγκεκριμένο ναυπηγείο, χωρητικότητας 150,000 dwt έκαστο.

Τα suezmax, είχε παραγγείλει αρχικά η νορβηγική ναυτιλιακή Faerder Tankers. Η συμφωνία προέβλεπε ότι θα κατασκευαστούν με βάση τις προδιαγραφές Tier IIΙ, θα παραδοθούν το 2020 και το κόστος τους, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέρχονταν στα 62 εκατ. δολάρια έκαστο. Παράλληλα, η ναυτιλιακή διατηρούσε το δικαίωμα για την παραγγελία δύο ακόμη ανάλογων πλοίων.

Σε αυτό το πλαίσιο, τον περασμένο μήνα η Maran Tankers άσκησε την πρώτη option και παρήγγειλε το τρίτο suezmax, ενώ η συμφωνία ολοκληρώθηκε με την τελευταία της κίνηση.

Eκτός από τη Μaran Tankers που διαχειρίζεται το στόλο με τα δεξαμενόπλοια και τη Μaran Gas που ιδρύθηκε το 2003 και περιλαμβάνει το στόλο με τα πλοία μεταφοράς LNG και LPG, ο κ. Αγγελικούσης έχει και τη ναυτιλιακή Maran Dry Management Inc. (πρώην Anangel Maritime Services), μέσω της οποίας δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου.

Μάλιστα από τις αρχές του έτους, έχει πραγματοποιήσει κινήσεις ενίσχυσης του στόλου του και στην αγορά LNG. Η εταιρεία του Maran Gas υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) για την κατασκευή δύο πλοίων χωρητικότητας 174,000-cubic meter.

Τα συγκεκριμένα πλοία θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή μέχρι το τέλος του 2021 και το κόστος του θα ανέλθει στα 380 εκατ. δολάρια.

Daehan Shipbuilding

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Καραγεωργίου: Πούλησε παλιό τάνκερ σε τιμή-φαινόμενο η Olympic Shipping

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   «Καμπανάκι» και για τέταρτη ελληνική ναυτιλιακή από το αμερικανικό χρηματιστήριο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Το μεγάλο project της Hapag-Lloyd που μπορεί να φέρει επανάσταση στα containerships