Ναυτιλία

Το μεγάλο project της Hapag-Lloyd που μπορεί να φέρει επανάσταση στα containerships

  • Ιάσων Στατήρης
Διώρυγα του Σουέζ


Την πρώτη στον κόσμο μετατροπή μεγάλου containership ώστε να κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως καύσιμο ανέλαβε να φέρει σε πέρας για λογαριασμό της ναυτιλιακής Hapag-Lloyd η γερμανική εταιρεία Technolog.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η Technolog είχε ήδη εμπλακεί στο πιλοτικό project, παρέχοντας τεχνικές συμβουλευτικές υπηρεσίες κατά την προκαταρκτική φάση της μετατροπής του πλοίου Sajir, χωρητικότητας 15.000 teu, η οποία θα πραγματοποιηθεί στα ναυπηγεία του κινεζικού ομίλου Hudong-Zhonghua Shipbuilding, σε συνεργασία με την εξειδικευμένη γιάρδα επισκευών Huarun Dadong Dockyard (HRDD).

«Με τον σχεδιασμό μας καταφέραμε να συνδυάσουμε έξυπνα τον υπάρχοντα σχεδιασμό με επιπλέον στοιχεία, συστήματα και λογισμικό», δήλωσε ο διευθυντής της Technolog, Hans-Jürgen Voigt, προσθέτοντας: «Επιτρέποντας τη χρήση LNG ως καυσίμου, αυτή η μετατροπή θα μας βοηθήσει να πετύχουμε την ιδανική ισορροπία περιβαλλοντικής προστασίας, βιωσιμότητας και οικονομικά αποδοτικής λειτουργίας στην ναυτιλιακή αγορά. Ως πλοίο-υπόδειγμα, το Sajir θα θέσει το ορόσημο για μελλοντικές μετατροπές πλοίων αυτού του μεγέθους».

Από την πλευρά του, ο διευθυντής διαχείρισης στόλου της Hapag-Lloyd, Richard von Berlepsch, ανέφερε: «Με το άνευ προηγουμένου πιλοτικό πρόγραμμα μετατροπής του Sajir, ελπίζουμε να ανοίξουμε τον δρόμο για τη μετατροπή μεγάλων πλοίων ώστε να χρησιμοποιούν αυτό το εναλλακτικό καύσιμο. Συνεργαζόμενοι με την Technolog, θα έχουμε έναν αξιόπιστο εταίρο στο πλευρό μας για αυτό το project».

Σύμφωνα με την Technolog, η χρήση του LNG σε μεγάλα containerships όπως το Sajir έχει τη δυνατότητα σχεδόν να εξαλείψει τις εκπομπές θείου και σωματιδίων ντίζελ (μείωση άνω του 90%), ενώ παράλληλα θα μειώσει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου και διοξειδίου του άνθρακα κατά ένα τρίτο. Συγκεκριμένα το Sajir μπορεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 31% και επομένως οι εκπομπές του να είναι οι μισές από το όριο που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ το 2025.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης οι μετοχές της Diamond S των Μαρινάκη-Ross

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Π. Λιβανός: Η GasLog Partners εξαγόρασε ένα ακόμη πλοίο από τη μητρική της

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Νέα κίνηση στην αγορά ξηρού φορτίου από την Kassian Maritime