• Ναυτιλία

    Γ. Αλαφούζος: Η στρατηγική της Okeanis Eco Tankers και οι εκτιμήσεις για την αγορά των τάνκερ

    Γιάννης Αλαφούζος

    Γιάννης Αλαφούζος. Μέτοχος Okeanis Eco Tankers


    Την πεποίθηση του ότι στο ξεκίνημα του τρίτου τριμήνου 2019, οι επιπτώσεις από την επικείμενη εφαρμογή των κανονισμών του ΙΜΟ το 2020 θα αρχίσουν να γίνονται αισθητές στον κλάδο των τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, σηματοδοτώντας το ξεκίνημα ενός ανοδικού κύκλου, εξέφρασε ο πρόεδρος της ναυτιλιακής Okeanis Eco Tankers, Γιάννης Αλαφούζος.

    Κατά το εισαγωγικό του σημείωμα στο ετήσιο report της εταιρείας επισήμανε ότι η Okeanis είναι πολύ καλά προετοιμασμένη για να κεφαλαιοποιήσει αυτή τη σημαντική ευκαιρία και ανυπομονεί να δείξει τις δυνατότητες της.

    H γρήγορη βελτίωση των τιμών των ναύλων των τάνκερ κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2018 αποκαλύπτει τα ισχυρά θεμελιώδη της συγκεκριμένης αγοράς. Από τότε οι τιμές έχουν υποχωρήσει και αναμένουνε ότι η αγορά θα συνεχίσει να κινείται πλευρικά στο πρώτο τρίμηνο του 2019 λόγω των συνεχιζόμενων αρνητικών επιπτώσεων του ΟΠΕΚ και των περικοπών της παραγωγής, του προγράμματος παράδοσης νεότευκτων πλοίων το επόμενο διάστημα και της προετοιμασίας για την υιοθέτηση των κανονισμών ΙΜΟ το 2020.

    Η στρατηγική

    Η στρατηγική της εταιρείας είναι η δραστηριοποίηση των πλοίων της κυρίως στη spot αγορά τα επόμενα χρόνια. Όπως αναφέρει στο report, o βασικός λόγος της απόφαση αυτής είναι η εκτίμηση για μία ισχυρή αγορά στα τάνκερ, καθώς και η επιθυμία της να επωφεληθεί πλήρως από το χαμηλό κόστος καυσίμων που έχει εξασφαλίσει από τον οικολογικό, εξοπλισμένο με scrubber στόλο της.

    Για το 2019, αναμένει ότι το 52% των διαθέσιμης χωρητικότητας των πλοίων της θα απασχολείται στη spot αγορά, ενώ το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 70%, το 2020.

    Η Okeanis Eco Tankers Corp. ιδρύθηκε στις 30 Απριλίου 2018 και τον Ιούλιο του ίδιου έτους οι μετοχές της εισήχθησαν στην Merkur Market του Χρηματιστηρίου του Όσλο (Νορβηγία) αντλώντας μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης 100 εκατ. δολ. Ωστόσο, τον περασμένο Μάρτιο, οι τίτλοι της εταιρείας μεταφέρθηκαν στην κύρια χρηματιστηριακή αγορά της Νορβηγίας, την Oslo Axess.

    Σημειώνεται ότι η οικογένεια Αλαφούζου κατέχει σχεδόν 55% των μετοχών της ναυτιλιακής. Άλλοι μεγάλοι μέτοχοι είναι μεταξύ άλλων οι State Street Bank and Trust CompCredit Suisse SecuritiesBrown Brothers Harriman και Euroclear Bank.

    Nissos Schinoussa

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Ν. Μαρτίνος: Η δυνατή κίνηση της Thenamaris στην αγορά των VLCCs

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί οι αναλυτές πιστεύουν στη «λάμψη» της Diamond S των Μαρινάκη-Ross

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Χ. Μυλωνάς: Η στρατηγική κίνηση της Transmed Shipping

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ