ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και το μέλλον μιας γοητευτικής μετοχής, ο ενθουσιασμός της Λάτση, το colpo grosso Σιάμισιη, οι σχέσεις Μητσοτάκη – Μπακογιάννη, η πρέσβης και τα dick pics και ένα hot quiz με τον famous βουλευτή και την πλατινομαλλούσα
Εντυπωσιακή είναι η πορεία της μετοχής της Dorian LPG, του Τζον Χατζηπατέρα, δεδομένου ότι στο τελευταίο εξάμηνο η μετοχή αυξήθηκε κατά 84,52% και η κεφαλαιοποίηση της διαμορφώθηκε στο 1,93 δισ. δολάρια.
Επισημαίνεται ότι στις 10 Ιουλίου η μετοχή διαπραγματεύονταν στα 25,71 δολάρια, ενώ χθες η μετοχή έκλεισε στα 47,41 δολάρια.
Η αύξηση της μετοχής οφείλεται στην μεγάλη ζήτηση σε φορτία LPG και στην κερδοφορία της εταιρείας. Υπενθυμίζεται ότι στο τρίτο τρίμηνο, τα έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 144,7 εκατομμύρια δολάρια και τα ημερήσια έσοδα ανά πλοίο ήταν 65.128 δολάρια.
Το καθαρό εισόδημα ήταν 76,5 εκατομμύρια δολάρια ή 1,89 δολάρια ανά μετοχή και το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα ήταν 75 εκατ. δολάρια ή 1,85 δολάρια προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή.
Επίσης, το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 104,6 εκατομμύρια δολάρια. Το δηλωμένο μέρισμα σε μετρητά ανέρχεται σε 40,6 εκατομμυρίων δολαρίων.
Επίσης, η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Dorian LPG, του Τζον Χατζηπατέρα, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της ναυλομεσιτικής εταιρείας Allied, έδωσε παραγγελία στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha Ocean (πρώην DSME) για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς αμμωνίας το οποίο θα διαθέτει μεταφορική ικανότητα 93.000 κ.μ.
Το κόστος ναυπήγησης του πλοίου ανέρχεται σε 125 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή του εκτιμάται θα γίνει το 2026.
Ο Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας
Ο Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας είναι πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος. Ο Τζον Χατζηπατέρας, που γεννήθηκε το 1950, ασχολείται ενεργά με τη διοίκηση ναυτιλιακών εταιρειών από το 1972. Από το 1972 έως το 1992, ο Γιάννης Χατζηπατέρας ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Peninsular Maritime Ltd., στο Λονδίνο και στη συνέχεια διετέλεσε Πρόεδρος της Eagle Ocean.
Έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, του Συμβουλίου της Intertanko και είναι μέλος του Baltic Exchange από το 1972 και του Αμερικανικού Γραφείου Ναυτιλίας από το 2011.
Επίσης, υπήρξε μέλος του Συμβουλίου της Σχολής Γλώσσας και Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Georgetown και είναι διαχειριστής του Kidscape, ενός κορυφαίου φιλανθρωπικού οργανισμού του Ηνωμένου Βασιλείου. Διετέλεσε Διευθυντής της SEACOR Holdings Inc., ενός παγκόσμιου παρόχου εξοπλισμού θαλάσσιων μεταφορών και υπηρεσιών logistics, από το 2000 έως το 2013.
Ο Άλεξ Χατζηπατέρας
Ο Αλέξανδρος Χατζηπατέρας υπηρετεί ως Ανώτερος Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Dorian LPG (ΗΠΑ) LLC και Διευθύνων Σύμβουλος Dorian LPG Management (Αθήνα) από τον Ιούλιο του 2022 και Γραμματέας της Dorian LPG (USA) LLC από τον Ιούλιο του 2013. Στο παρελθόν έχει διατελέσει Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης.
Οι κύριοι τομείς εστίασης του Άλεξ Χατζηπατέρα είναι η εμπορική στρατηγική, οι πωλήσεις και οι αγορές και η διαχείριση των εργασιών της εταιρείας στην Ελλάδα. Από την ένταξή του στην Eagle Ocean το 2006, ο Α. Χατζηπατέρας έχει συμμετάσχει στη διαχείριση του προγράμματος νεότευκτων Aframax και VLGC στα ναυπηγεία Sumitomo Shipyard στην Ιαπωνία και Hyundai Heavy Industries στη Νότια Κορέα και επίσης έχει συμμετάσχει σε ναυλώσεις aframax spot.
Από τον Νοέμβριο του 2016, υπηρετεί ως Διευθυντής στην Επιτροπή Μελών του UK P&I Club. Ο Α. Χατζηπατέρας έχει συνεργαστεί στενά με μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών για να εξασφαλίσει έγκριση για μελλοντικές ευκαιρίες ναύλωσης και επιχειρηματικής ανάπτυξης νεότευκτων. Πριν από την ένταξή του στην Eagle Ocean, ο Α. Χατζηπατέρας εργάστηκε ως Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης στη Avenue A / Razorfish, μιας κορυφαίας εταιρείας ψηφιακών συμβούλων και διαφημίσεων με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.
Ο Α. Χατζηπατέρας αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Georgetown με Bachelor of Arts στην Ιστορία και είναι κάτοχος EMBA από το HEC Paris.
Η οικογένεια
Η οικογένεια Χατζηπατέρα κατάγεται από τις Οινούσσες και θεωρείται από τις παραδοσιακές ναυτιλιακές εταιρείες που κυρίως δραστηριοποιήθηκαν στο Λονδίνο. Γενάρχης της οικογένειας είναι ο πλοίαρχος Κωνσταντίνος Ι. Χατζηπατέρα (1856-1943).
Ο πρωτότοκος γιος του, Ιωάννης (1888 – 1979), μαζί με τα αδέρφια του Νικόλαο (1890-1975) και Αδαμάντιο (1893-1974) μετά την λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου από το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, επανεκκίνησαν τις δραστηριότητες τους στο χώρο της ναυτιλίας, ενώ, το 1969 ίδρυσαν ένα πρωτοποριακό επιχειρηματικό εγχείρημα με το όνομα, «Oinoussian Maritime».
Ο πλοίαρχος Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας μαζί με τους γιους του, Κωνσταντίνο (1920- 2000), που νυμφεύθηκε την Μάρω Μ. Λύρα, Μάρκο (1931- ), που νυμφεύθηκε την Καλλιόπη Κ.Δ. Πατέρα, Νικόλαο (1932- ), που νυμφεύθηκε την Ειρήνη Μ. Χρ. Λαιμού και Παντελή (1937-), που νυμφεύθηκε την Μέτα Δ. Δράκου, ίδρυσαν το 1952 στο Λονδίνο την εταιρεία John C. Hadjipateras & Sons, ενώ οι γιοι του το 1969 θα ανοίξουν γραφείο στον Πειραιά, με την επωνυμία Archipelagos Shipping SA.
Τη δεκαετία του 1970 ο Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας, πρωτότοκος γιος του Κώστα Ι. Χατζηπατέρα, μαζί με τον θείο του Νικόλα Μάρκου Λύρα ιδρύουν στον Πειραιά την Dorian (Hellas), με γραφεία και στις ΗΠΑ.
Το 1976 η εταιρεία διέθετε πέντε δεξαμενόπλοια που η μεταφορική τους ικανότητα ανέρχονταν σε 300.000 dwt.
Το 1982 ο στόλος αριθμούσε επτά δεξαμενόπλοια, όμως η χωρητικότητα τους ήταν 800.000 dwt.
Το 1990 η εταιρεία διαχειρίζονταν τρία δεξαμενόπλοια, όπως και στην επόμενη δεκαετία.
Διαβάστε επίσης:
W Marine (Γιάννης Β. Σαραντίτης): Αγόρασε το 17ο πλοίο, αξίας $25,5 εκατ.
Castor Maritime (Πέτρος Παναγιωτίδης): Πούλησε πλοίο με κέρδος 3,5 εκατ. δολαρίων
Clarksons Research: Το 6% του παγκόσμιου στόλου χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οι εξελίξεις στο Open, το «πρόσωπο» του Κοκλώνη, γιατί «κάηκε» ο Λιάγκας, ποιοι συγκρούονται στην ΕΡΤ, και τι απαντά η Αρτεμης Δήμου στο mononews
- Κλέλια Χατζηιωάννου: Λαμπερή οικοδέσποινα σε μία μοναδική pre-Christmas βραδιά για το «Χαμόγελο του Παιδιού»
- Ερρίκος Αρώνες (Hellenic Properties): 20% των έργων χάνεται από την αγορά μετά την απόφαση ΣτΕ για το ΝΟΚ
- Γιατί το 2025 μπορεί να μας κάνει να κλάψουμε