• Ναυτιλία

    Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός: Η ασιατική ομάδα έριξε τον πήχη στις αποφάσεις για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    εφοπλιστές - ναυτιλία


    Σε «ναυμαχία» μεταξύ Δύσης και Ανατολής εξελίχθηκαν οι διαβουλεύσεις της ομάδας εργασίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, για την θέσπιση νέων μέτρων που θα επιταχύνουν την μείωση των εκπομπών ρύπων από τη ναυτιλία μέχρι το 2030.

    «Στα σημεία» φαίνεται ότι επικράτησαν οι χώρες της Ασίας που πρότειναν τα πλοία να προχωρήσουν σε ετήσια μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 2% την περίοδο 2023 – 2026. Μειοψήφησαν, σύμφωνα με πληροφορίες οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, οι οποίες έθεσαν στο τραπέζι περισσότερο αποδοτικά μέτρα.

    Το ζήτημα είναι ότι δεν πέρασαν στην ουσία τα μέτρα εκείνα που θα οδηγούσαν σε μείωση των εκπομπών κατά 40%, σε σχέση με το 2008, μέχρι το 2030. Η υπόθεση θα συζητηθεί στην Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στα μέσα Ιουνίου.

    Οι κίνδυνοι

    Η απόφαση αυτή που υποστηρίχθηκε από τις ασιατικές  χώρες και η τύχη της θα κριθεί στην Επιτροπή Περιβάλλοντος προκάλεσε την αντίδραση της BIMCO, που είναι ένας από τους μεγαλύτερους διεθνείς ναυτιλιακούς φορείς.

    Σύμφωνα με την BIMCO το συγκεκριμένο μέτρο ενδέχεται, αντί να πετύχει στόχο μείωσης, να αυξήσει τις συνολικές εκπομπές από τη ναυτιλία.

    Οι τεχνικές προϋποθέσεις που θέτει η απόφαση αυτή. ουσιαστικά ισοδυναμούν με αναδρομική εφαρμογή του κριτηρίου δείκτη ενεργειακής απόδοσης για νέα κτίρια, γνωστά ως EEDI, στον υπάρχοντα παγκόσμιο στόλο, ενώ μέχρι τώρα αποτελεί προϋπόθεση για τα νεότευκτα.  «Δεν μπορείτε εύκολα να αλλάξετε το σχέδιο σε ένα υπάρχον πλοίο. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να περιορίσετε την ισχύ του  κινητήρα »

    Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι υποχρεωτικές βελτιώσεις στην απόδοση του του πλοίου από έτος σε έτος. Κάτι που είναι δύσκολο να  αποτυπωθεί αφού για παράδειγμα ένα πλήρως φορτωμένο πλοίο παράγει περισσότερες εκπομπές σε απόλυτους όρους από ένα πλοίο που μεταφέρει λιγότερο φορτίο, ή ένα πλοίο που ταξιδεύει άδειο.

    Υπάρχουν όμως και νομικές επιπτώσεις που δεν φαίνεται να έχουν ληφθεί υπόψη. Παραδοσιακά, είναι προνόμιο του ναυλωτή να χρησιμοποιεί ένα πλοίο με τον τρόπο που εκείνος κρίνει κατάλληλο «Προσπαθούμε, ως BIMCO, να αναπτύξουμε κάποιες ρήτρες που διευκολύνουν την εφαρμογή. Όμως, αυτή τη στιγμή, δεν είναι εύκολο έργο», σημειώνει χαρακτηριστικά.

    Η BIMCO σημειώνει ότι τάσσετε υπέρ της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας,  αλλά σημείωσε ότι χρειάζεται  σαφήνεια για το πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί καλύτερα στον πραγματικό κόσμο.

    Διαβάστε επίσης:

    -Νέες ναυπηγήσεις από Τσάκο – Χατζηπατέρα

    -Μαρία Αγγελικούση: Δύο νέα LNG carriers στον στόλο της Maran Gas

    -Σκληρό παζάρι για τις αποζημιώσεις του Ever Given – Ρίχνουν συνεχώς τις απαιτήσεις τους οι Αιγύπτιοι

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ