• Ναυτιλία

    Containerships: Κορυφαία ναυτιλιακή παγώνει τα ναύλα της στη spot αγορά για πέντε μήνες

    • Bloomberg


    Η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου των containerships παγκοσμίως ανακοίνωσε ότι θα παγώσει τις τιμές των ναύλων της στην spot αγορά για τους επόμενους πέντε μήνες, υποκύπτοντας στις πιέσεις ορισμένων πελατών και των ρυθμιστικών αρχών που ανησυχούν για την εκτίναξη του κόστους των θαλάσσιων μεταφορών.

    «Παρόλο που αυτές οι αυξήσεις των ναύλων με γνώμονα την αγορά, αναμένεται να συνεχιστούν τους επόμενους μήνες, ο όμιλος αποφάσισε να μην προχωρήσει σε τυχόν περαιτέρω αυξήσεις των τιμών των ναύλων για όλες τις υπηρεσίες που εκτελούνται υπό τα εμπορικά του σήματα”, ανέφερε η CMA CGM σε ανακοίνωσή της, στην ιστοσελίδα της.

    Η απόφαση, η οποία θα έχει αντίκτυπο σε ολόκληρο τον κλάδο, τέθηκε σε ισχύ την Πέμπτη και θα διαρκέσει έως την 1η Φεβρουαρίου. Η ναυτιλιακή, με έδρα τη Μασσαλία της Γαλλίας, δήλωσε ότι «δίνει προτεραιότητα στη μακροπρόθεσμη σχέση της με τους πελάτες ενόψει της πρωτοφανούς κατάστασης που επικρατεί στη ναυτιλιακή βιομηχανία”.

    Οκταπλάσιο κόστος

    Το κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες έφτασε τα 11.569 δολάρια την περασμένη εβδομάδα, σχεδόν οκτώ φορές υψηλότερα από τα επίπεδα που βρίσκονταν πριν από την πανδημία, σύμφωνα με τον δείκτη Drewry World Container Index.

    Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, με την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ως τη ραχοκοκαλιά τους, αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τη ζήτηση για αγαθά και να ξεπεράσουν τις εργασιακές αναταραχές που έχει προκαλέσει η πανδημία.

    Το τεταμένο σύστημα του κλάδου μεταφορών αποτυπώνεται στην ουρά των πλοίων που έχει δημιουργηθεί έξω από τα δίδυμα λιμάνια της Καλιφόρνιας, του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, που έφτασε στα επίπεδα ρεκόρ των 49 πλοίων αργά την Πέμπτη.

    Παράλληλα την Πέμπτη, η Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή στην Ουάσινγκτον ανακοίνωσε τη νεοσύστατη Συμβουλευτική Επιτροπή Εθνικής Ναυτιλίας. Η ομάδα των 24 μελών που εκπροσωπούν εξαγωγείς και εισαγωγείς «θα συμβουλεύσει την Επιτροπή σχετικά με τις πολιτικές που σχετίζονται με την ανταγωνιστικότητα, την αξιοπιστία, την ακεραιότητα και τη δικαιοσύνη του διεθνούς συστήματος παράδοσης θαλάσσιων εμπορευμάτων».

    Διαβάστε ακόμα:



    ΣΧΟΛΙΑ