• Ναυτιλία

    Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές ισχυροποιούν τους στόλους τους με νεότευκτα πλοία

    M. Αγγελικούση, Β. Μαρινάκης, Α. Αγγελικούση (επάνω), Γ. Προκοπίου, Ν. Μαρτίνος, Π. Λάτσης-Κασιδόκωστας (κάτω)

    M. Αγγελικούση, Β. Μαρινάκης, Α. Αγγελικούση (επάνω), Γ. Προκοπίου, Ν. Μαρτίνος, Π. Λάτσης-Κασιδόκωστας (κάτω)


    Μπορεί οι Έλληνες εφοπλιστές να είναι και φέτος αρκετά δραστήριοι στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων, ωστόσο, έχουν παραλάβει από τις αρχές του έτους αρκετά νεότευκτα, σύγχρονα πλοία, ισχυροποιώντας σημαντικά τους στόλους τους.

    Στο επίκεντρο βρίσκονται οι παραδόσεις δεξαμενόπλοιων και bulkers, που είχαν παραγγείλει την προηγούμενη διετία, προετοιμάζοντας το έδαφος για την επόμενη άνοδο κυρίως των τάνκερ που υποαπέδωσαν την περίοδο της πανδημίας.

    Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης

    Η ναυτιλιακή εταιρεία Latsco Marine Management με επικεφαλής τον Πάρη Κασιδόκωστα Λάτση παρέλαβε φέτος τέσσερα νεότευκτα τάνκερ VLCC, τα οποία μάλιστα ταξιδεύουν με ελληνική σημαία.

    Συγκεκριμένα, τον περασμένο Ιούνιο ενέταξε στον στόλο της τα Yiannis Latsis και Erietta Latsi. Ακολούθησε τον Αύγουστο το δεξαμενόπλοιο Hellas Fos,  που ναυπηγήθηκε στις γιάρδες της Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας, ενώ πρόσφατα παρέλαβε το Hellas Paliros.

    «Όλα τα νεότευκτα πλοία είναι εξοπλισμένα με προηγμένες τεχνολογίες για βέλτιστη ενεργειακή απόδοση με στόχο τη μεγιστοποίηση της εξοικονόμησης ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος», επισήμανε ο εφοπλιστής.

    Νικόλας Μαρτίνος

    H ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου έχει πραγματοποιήσει αρκετές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της τόσο στην αγορά των αγορά των bulkers όσο και στα τάνκερ, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη το ναυπηγικό της πρόγραμμα.

    Φέτος παράλαβε δύο νεότευκτα φορτηγά πλοία τα Seabulk και Seachampion, χωρητικότητας 81,400 dwt. έκαστο, καθώς και τα LPG carriers Seateam και Seagemini, χωρητικότητας 27,985 dwt το καθένα, τα οποία κατασκευάστηκαν στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hyundai Mipo.

    Όσον αφορά στα τάνκερ, παρέλαβε το ιαπωνικό VLCC Seaduchess, καθώς και τέσσερα τάνκερ MR2. Πρόκειται για τα Seadrive, Seapromise, St Nicholas και St Helen, χωρητικότητας 50,291 dwt.

    Παράλληλα, έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση τεσσάρων bulkers χωρητικότητας 63,000 dwt στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam Shipbuilding, στην τιμή των 36,5 εκατ. δολαρίων έκαστο, σύμφωνα με την Intermodal, καθώς και δύο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου χωρητικότητας 115,000 dwt έκαστο, στα ίδια ναυπηγεία. Το κόστος τους σύμφωνα με την Intermodal θα ανέλθει στα 62,5 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το 2025.

    Βαγγέλης Μαρινάκης

    Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC Amore Mio, οικολογικού τύπου εξοπλισμένo με σύστημα καθαρισμού καυσαερίων, που κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries της Νοτίου Κορέας, παρέλαβε το καλοκαίρι η Capital Ship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη.

    Ακολούθησε τον Οκτώβριο η παραλαβή του VLCC Alterego. Kαι τα δύο πλοία διαθέτουν την δυνατότητα αξιοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου και αμμωνίας ως καύσιμο (ammonia ready, LNG-fuel ready).

    Παράλληλα, η Capital-Executive Ship Management του κ. Μαρινάκη παρέλαβε προ ολίγων ημερών το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Manzanillo Express, μεταφορικής ικανότητας 13.300 teu.

    Είναι το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ψύξης (reefers) που κατασκευάστηκε ποτέ από την Hyundai Samho Heavy Industries, με μεταφορική ικανότητα 2.220 εμπορευματοκιβωτίων ψύξης και συνολικής χωρητικότητας 65.000 τόνων εμπορευμάτων.

    Άννα Αγγελικούση

    Στην γιγάντωση του εφοπλιστικού της ομίλου, με στοχευμένες κινήσεις και επενδύσεις ενός δισ. δολαρίων προχωρά φέτος η πλοιοκτήτρια Άννα Αγγελικούση.

    Στην αγορά ξηρού φορτίου όπου δραστηριοποιείται μέσω της Alpha Bulkers, παρέλαβε φέτος δύο νεότευκτα, τα newcastlemax Alpha Trophy (209,130 dwt) και Alpha Treasure (209,260 dwt). Διαθέτει σήμερα 34 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, με μέσο όρο ηλικίας τα εννέα έτη.

    Γιώργος Προκοπίου

    Τον προηγούμενο μήνα η ναυτιλιακή Dynacom Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου παρέλαβε το VLCC Alexandros, που κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Dalian Shipbuilding.

    Εντός του 2022 η εταιρεία είχε παραλάβει τέσσερα ακόμη δεξαμενόπλοια, ένα εκ των οποίων ήταν το suezamax Oceania χωρητικότητας 163.000 dwt, που ναυπηγήθηκε στην κινεζική γιάρδα New Times.

    Μαρία Αγγελικούση

    H  Maran Gas της πλοιοκτήτριας Μαρίας Αγγελικούση παρέλαβε τον Ιανουάριο 2022 το LNG carrier Global Sealine, χωρητικότητας 174,254 cbm και τον Μάρτιο το John A.Aggelikoussis, εις μνήμη του πατέρα της Γιάννη Αγγελικούση.

    Το δεύτερο πλοίο, που ναυπηγήθηκε στην κορεατική γιάρδα Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, έχει μεταφορική ικανότητα 174,000 cbm και ταξιδεύει με ελληνική σημαία. Διαθέτει δύο μηχανές MAN διπλού καυσίμου και ειδικά συστήματα μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου, με κατά 25 τόνους λιγότερες εκπομπές αερίου του θερμοκηπίου καθιστώντας το ένα από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον πλοίο που πλέει στις θάλασσες διεθνώς.

    Η εταιρεία έχει υπό κατασκευή 11 ακόμη LNG carriers, τα οποία θα παραλάβει από τον Αύγουστο του 2023 έως τον Ιούνιο του 2026 και θα φέρουν όλα την ελληνική σημαία.

    Παράλληλα, η Maran Tankers του Ομίλου Αγγελικούση παρέλαβε τον Ιούνιο το VLCC τάνκερ Maran Mars, το οποίο κατασκευάστηκε στο νοτιοκορεάτικο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) και ακολούθησε δύο μήνες μετά το Maran Mira, ίδιας χωρητικότητας.

    Η ναυτιλιακή αναμένει να παραλάβει το 2023 τέσσερα ακόμη VLCCs, χωρητικότητας 320.500 dwt, τα οποία θα νηολογηθούν στην Ελλάδα.

    Safe Bulkers

    Ναυπηγικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει 11 φορτηγά πλοία, δύο εκ των οποίων παρέλαβε φέτος, “τρέχει”, η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου .

    Eιδικότερα, η εταιρεία ενέταξε τον Μάιο στο στόλο της το νεότευτκο kamsarmax, Vassos, χωρητικότητας 82,000 dwt, που κατασκευάστηκε σε ιαπωνικό ναυπηγείο.

    Ακολούθησε η παράδοση του post panamax Climate Respect, χωρητικότητας 97,000 dwtt.

    Άλλες ναυτιλιακές

    Σύμφωνα με την Intermodal, τον Σεπτέμβριο η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου, παρέλαβε το χωρητικότητας 157,010 dwt δεξαμενόπλοιο Amalia M, κατασκευασμένο στο ναυπηγείο Samsung HI.

    H ναυτιλιακή Enesel, συμφερόντων των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού ενέταξε στο στόλο της το τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου Solomos, χωρητικότητας 115,000 dwt.

    Διαβάστε ακόμη:

    Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πούλησαν στο 10μηνο 419 πλοία αξίας 9,2 δισ. δολαρίων!



    ΣΧΟΛΙΑ