• Ναυτιλία

    Λιμάνι Πειραια: Ποια αιτήματα των εργαζομένων δηλώνει πως αποδέχεται η COSCO

    Απεργία πάλι στο λιμάνι Πειραια, ποιά αιτήματα δήλωσε πως αποδέχθηκε η COSCO


    Το μεσημέρι της Παρασκευής έχει αποφασιστεί να ξεκινήσει η διήμερη απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Θα προηγηθεί συγκέντρωση στην πύλη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο στις 13.30 μ.μ. προκειμένου να οργανωθεί η συζήτηση μεταξύ των απεργών.

    Ωστόσο, πριν από λίγο έγινε γνωστό ότι η κινεζική εταιρεία COSCO έστειλε στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας επιστολή με την οποία αποδέχεται να μην υπάρχουν συνεχόμενες βάρδιες από τους εργαζόμενους, την ύπαρξη και λειτουργία επιτροπών υγιεινής και εργασίας καθώς επίσης η πόστα να αποτελείται από 5 άτομα. Σήμερα εργάζονται 4 άτομα και οι εργαζόμενοι ζητούν να αποτελείται από 6 άτομα.

    Είναι μια θετική εξέλιξη και πιθανώς να υπάρξει αύριο αναστολή της απεργίας ώστε να δοθεί χρόνος για ουσιαστικές συζητήσεις και για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης και δημιουργία μόνιμων θέσεων.

    Νωρίτερα, σε ανακοίνωση της, η Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά – ΕΝΕΔΕΠ επισήμανε ότι θα δώσει σκληρή μάχη «για να μην υπάρξει ξανά άλλος συνάδελφος νεκρός ή τραυματίας και ότι αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα των εργαζομένων δεν θα κάνει βήμα πίσω» και επαναλάμβανε τα αιτήματά της που είναι τα εξής:

    -Να διαλευκανθεί η υπόθεση του δυστυχήματος του Δημήτρη Δαγκλή.

    -Να συγκροτηθεί επιτροπή υγιεινής κι ασφάλειας με συμμετοχή των εργαζομένων.

    -Να σταματήσουν οι κόντρα βάρδιες και τα 12ωρα.

    -Η 4μελής βάρδια να γίνει 6μελής ώστε να διασφαλιστούν καλύτερες συνθήκες εργασίας.

    -Να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκεςκαι να προβλέπει μόνιμη απασχόληση των εργαζομένων στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

    Στο διάστημα που μεσολάβησε από την λήξη της 7ήμερης απεργιακής κινητοποίησης των εργαζομένων μέχρι και σήμερα οι ρυθμοί για την φόρτωση και την εκφόρτωση των container είχαν ενταθεί, ενώ οι ουρές και οι αναμονές των φορτηγών αυτοκινήτων έφθαναν τα 5 χιλιόμετρα, κυρίως στον περιφερειακό δρόμο στο Σχιστό προς το Πέραμα.

    Στη διάρκεια της απεργίας υπήρχαν στη ράδα 35 περίπου πλοία μεταφοράς container και υπήρχε αγωνία μεταξύ των εμπόρων και των εισαγωγικών εταιρειών για την έγκαιρη άφιξη και εκφόρτωση των εμπορευμάτων εν όψει των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

    Υπενθυμίζεται ότι με πρωτοβουλία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά συγκεντρώθηκαν είκοσι δύο εκπρόσωποι εργοδοτικών σωματείων και εξέφρασαν την βούληση τους ώστε να υπάρξει κατανόηση στα θέματα των εργαζομένων, αλλά από την άλλη διατύπωναν την ανησυχία τους για το ενδεχόμενο παράταση των κινητοποιήσεων που θα προκαλέσουν τεράστια προβλήματα στην δοκιμαζόμενη αγορά από τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας.



    ΣΧΟΛΙΑ