• Business

    Σε αναμονή όλοι οι εργολάβοι για το Καστέλι

    Αεροδρόμιο Καστελίου

    Αεροδρόμιο Καστελίου


    Προς νέα παράταση φαίνεται πως οδεύει ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, παρά τη βεβαιότητα που εκφράζεται από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για επιτυχή κατάληξη του διαγωνισμού.

    Αιτία, η ρευστότητα του πολιτικού και οικονομικού σκηνικού της χώρας, που δεν εμπνέει καμία σιγουριά στους υποψήφιους επενδυτές, και έτσι είναι πολύ πιθανό, αν μέχρι τις 23 Φεβρουαρίου η κατάσταση αυτή δεν έχει ξεκαθαρίσει,  να αναγκαστεί το υπουργείο να δώσει και νέα παράταση.

    Έτσι, παρά την προσφορά της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για συνεισφορά στη χρηματοδότηση του έργου, που συνολικά αναμένεται να κοστίσει περίπου 850 εκατομμύρια ευρώ, οι κατασκευαστικές εταιρείες διστάζουν να προχωρήσουν σε προσφορές.

    Μεταξύ των ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον ή φημολογείται ότι ενδιαφέρονται για τη διεκδίκηση του έργου, σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού, είναι ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η J&P ΑΒΑΞ και ο όμιλος Μυτιληναίου.

    Λεωνίδας Μπόμπολας, Πολιτικός Μηχανικός, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ
    Λεωνίδας Μπόμπολας, Πολιτικός Μηχανικός, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ
    Γεώργιος Περιστέρης, 58 ετών, Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    Γεώργιος Περιστέρης, 58 ετών, Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    Χρήστος Ιωάννου,44 ετών, Πρόεδρος J&P AVAX
    Χρήστος Ιωάννου,44 ετών, Πρόεδρος J&P AVAX
    Ευάγγελος Μυτιληναίος, ετών 61. Επικεφαλής Protergia
    Ευάγγελος Μυτιληναίος

    Ωστόσο, το βασικό πρόβλημα για τις ελληνικές κατασκευαστικές είναι η δυσκολία τους να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα δανειακά κεφάλαια, λόγω και της κατάστασης στην οποία βρίσκονται οι τράπεζες, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε μειονεκτική θέση στις διαπραγματεύσεις.

    Τα Τεύχη Μεταβολών, με τις αλλαγές που πραγματοποίησε στο διαγωνισμό το υπουργείο Υποδομών αναρτώνται σήμερα προς διαβούλευση, και οι αλλαγές αυτές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:

    –  Αύξηση του ελάχιστου προσφερόμενου ποσοστού μετοχικού κεφαλαίου από 40% σε 45% έως 55%

    – Προσαύξηση του συντελεστή βαρύτητας της αιτούμενης χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου από 15% σε 25%.

    – Αύξηση από 1% σε 2% του πρόσθετου ανταλλάγματος που θα καταβάλλει κάθε χρόνο η εταιρεία στο Δημόσιο, από τα συνολικά έσοδα.

    – Υποχρεωτική καταβολή ποσού 15 εκατ. ευρώ προς το Δημόσιο (concession fee) εκ μέρους του παραχωρησιούχου, καταβλητέο στην έναρξη περιόδου παραχώρησης.

    – Υποχρέωση του κατασκευαστή να εξασφαλίσει την απασχόληση μακροχρονίως ανέργων κατά την κατασκευή του έργου.

    Επίσης, το υπουργείο Υποδομών δεσμεύεται ότι έχουν βρεθεί τα κονδύλια για τις απαλλοτριώσεις και για την κάλυψη της συμμετοχής του ελληνικού Δημοσίου, γεγονός που αποτιμάται θετικά από τους υποψήφιους επενδυτές.



    ΣΧΟΛΙΑ