• Business

    ΣΔΙΤ: Ξεκίνησε η β’φάση του διαγωνισμού για τα Πάρκα Κυκλικής Οικονομίας σε Αθήνα και Πειραιά


    Ξεκίνησε από τον ΕΔΣΝΑ, η β΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, για τη δημιουργία δύο σύγχρονων Πάρκων Κυκλικής Οικονομίας, που θα καλύπτουν τις ανάγκες του Πειραιά και του Κεντρικού Τομέα της Αθήνας και θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ.

    Οι υποδομές αυτές περιλαμβάνονται στο ολοκληρωμένο περιφερειακό πρόγραμμα για την «πράσινη» διαχείριση των στερεών αποβλήτων της Αττικής, το οποίο εκτός των σύγχρονων μονάδων επεξεργασίας, περιλαμβάνει την στροφή προς την ανακύκλωση και την προμήθεια και διάθεση προς τους δήμους σύγχρονου εξοπλισμού για τη συλλογή και διαχείριση των βιοαποβλήτων και ελαχιστοποίηση του υπολείμματος.

    Ο στόχος του σχεδίου είναι να μπει οριστικά τέλος στην ταφή των απορριμμάτων και να κλείσει ο ΧΥΤΑ Φυλής έως το 2025.

    Οι διαγωνισμοί αφορούν τις υποδομές «Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) του Κεντρικού Πάρκου Κυκλικής Οικονομίας της Αττικής» και «Μονάδα Επεξεργασίας Στερεών Αποβλήτων του Πάρκου Κυκλικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά» με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 640 εκατ. ευρώ.

    Ειδικότερα, ξεκίνησε το πρώτο εκ των δύο μερών της β΄ φάσης των διαγωνισμών, ο οποίος υλοποιείται με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου κα τη συμμετοχή πέντε μεγάλων ομίλων με διεθνή τεχνογνωσία και δεκάδες παρόμοια έργα.

    Σε αυτή τη φάση οι συμμετέχοντες καλούνται σε διάλογο για να καθοριστούν, με πλήρη διαφάνεια, οι όροι της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, σκοπός του οποίου είναι η εκτίμηση ως προς τις τεχνικές, χρηματοδοτικές ή νομικές λύσεις που μπορεί να προσφέρει η αγορά, καθώς και η διερεύνηση και ο προσδιορισμός των μέσων που μπορούν να ικανοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες του ΕΔΣΝΑ.

    Η έναρξη της β΄ φάσης των διαγωνισμών ΣΔΙΤ υπηρετεί επίσης το στόχο για μείωση του κόστους διαχείρισης των απορριμμάτων για τους δήμους, που συμπίπτει χρονικά με την εφαρμογή της νέας εθνικής νομοθεσίας η οποία προβλέπει την επιβολή του τέλους ταφής, για κάθε τόνο απορριμμάτων που δεν ανακυκλώνεται αλλά οδηγείται προς ταφή στο ΧΥΤΑ της Φυλής.

    Εκτιμάται ότι η λειτουργία των δύο των έργων, σε συνδυασμό με τη Μονάδα Επεξεργασίας του Γραμματικού, θα οδηγήσει στη μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης από το τέλος ταφής τουλάχιστον κατά τα 2/3, ενώ η υλοποίηση του συνόλου των έργων του νέου ΠΕΣΔΑ θα το μηδενίσει.

    Ο περιφερειάρχης Γ. Πατούλης, επισήμανε: «Η έναρξη της β’ φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας αποτελεί πράξη συνέπειας και ευθύνης. Είναι άλλο ένα βήμα μπροστά στην υλοποίηση του ολοκληρωμένου σχεδίου που παρουσιάσαμε τον Ιανουάριο του 2020, το οποίο επίμονα και μεθοδικά υλοποιούμε με στόχο να μετατρέψουμε την Αττική σε περιφέρεια-πρότυπο της Κυκλικής Οικονομίας. Την αμέσως επόμενη περίοδο εντατικοποιούμε τις προσπάθειες σε όλα τα μέτωπα, επιταχύνουμε τις παραδόσεις οχημάτων και εξοπλισμού ανακύκλωσης στους δήμους και δημιουργούμε, μαζί με τους δήμους ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υποδομών και δομών ανακύκλωσης σε όλη την Αττική, με μηδενικό κόστος για δήμους και πολίτες».

    Με αφορμή την έναρξη της β΄ φάσης, ο πρόεδρος του ΕΔΣΝΑ Β. Κόκκαλης, επισήμανε ότι «ο ΕΔΣΝΑ, για πρώτη φορά, προχωράει συντεταγμένα στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για την πράσινη διαχείριση των απορριμμάτων, σε όλα τα μέτωπα».

    Μέχρι σήμερα έχουν ήδη μοιραστεί 105 υπερσύγχρονα απορριμματοφόρα με πλυντήριο κάδων σε 52 δήμους και πάνω από 11.000 καφέ κάδοι όλων των διαστάσεων, ενώ ως το τέλος του χρόνου αναμένεται να μοιραστούν τουλάχιστον άλλα 75 οχήματα και πάνω από 14.000 κάδοι στο σύνολο των δήμων της Περιφέρειας Αττικής.

    Η προμήθεια του εξοπλισμού γίνεται με αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων και με μηδενική επιβάρυνση δήμων και πολιτών.

    Διαβάστε επίσης

    Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαδικασίες για το ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη-Έδεσσα αξίας 419 εκατ. ευρώ – Στόχος η δημοπράτηση εντός του έτους

    Γιώργος Καραγιάννης: Με 20 έργα ΣΔΙΤ άνω των 4 δισ. ευρώ στηρίζουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη και εκσυγχρονίζουμε τις υποδομές



    ΣΧΟΛΙΑ