• Business

    Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαδικασίες για το ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη-Έδεσσα αξίας 419 εκατ. ευρώ – Στόχος η δημοπράτηση εντός του έτους

    Κώστας Αχ. Καραμανλής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

    Κώστας Αχ. Καραμανλής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    To Υπουργείο Υποδομών συνεχίζει τις διαδικασίες για την επιτάχυνση της δημοπράτησης ενός ακόμα ΣΔΙΤ αξίας 419 εκατ. Ευρώ εντός του 2022. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και πιο συγκεκριμένα για το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα.

    Όπως αναφέρεται σε πρόσφατες αποφάσεις που αναρτήθηκαν στη Διαύγεια και υπογράφονται από τη Γενική Γραμματέα Υποδομών, Μαρία-Έλλη Γεράρδη, το Υπουργείο κατέληξε στους τεχνικούς συμβούλους που θα αναλάβουν την ωρίμανση των τευχών δημοπράτησης.

    Με τη νέα του απόφαση το Υπουργείο Υποδομών επέλεξε την εταιρεία «ΜΕΤΡΟ – Ν. ΜΠΟΥΤΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ», η οποία και υπέβαλε την οικονομικότερη προσφορά για τη μελέτη διάρκειας τριών μηνών. Η εκτιμώμενη τιμή της σύμβασης ανερχόταν στα 172.360 ευρώ και η έκπτωση του μειοδότη κινήθηκε στο 19,7% κλειδώνοντας τις μελέτες για 138.000 ευρώ επικρατώντας των «OBERMEYER ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ», «ΝΑΜΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ & ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ Α.Ε.» και «A.D.T. ΩΜΕΓΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ».

    Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο για τη Βόρεια Ελλάδα και οι διαδικασίες για να φτάσουμε στη δημοπράτηση προχωρούν χωρίς εμπόδια. Μάλιστα, όπως είχε ήδη γράψει το mononews.gr το Υπουργείο έχει προχωρήσει στην επιλογή του νομικού συμβούλου που θα συμβάλει στην εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης.

    Το έργο

    Το ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη – Έδεσσα σε συνδυασμό με το Δράμα – Αμφίπολη αξίας 275 εκατ. Ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026 θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις εμπορευματικές μεταφορές στη Βόρεια Ελλάδα.

    Ο τίτλος του έργου είναι «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και Λειτουργία – Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας».

    Στόχος του Υπουργείου είναι τα τεύχη δημοπράτησης να έχουν εκπονηθεί το συντομότερο δυνατόν και έπειτα να τρέξει ο διαγωνισμός.Αν τα στάδια εκδήλωσης ενδιαφέροντος και υποβολής των προσφορών τρέξουν με fast-track διαδικασίες, τότε είναι πολύ πιθανό να γνωρίζουμε εντός του 2023 τον ανάδοχο και να στηθούν τα εργοτάξια. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 27 έτη με τα τέσσερα πρώτα να αφορούν στην κατασκευή του οδικού άξονα.

    Το μήκος του νέου οδικού άξονα είναι 80 χιλιόμετρα και αναμένεται να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού έως και κατά 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη- Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα, ενώ η απόσταση Θεσσαλονίκη – Έδεσσα θα μειωθεί κατά 10 λεπτά.

    Το έργο χωρίζεται σε δύο τμήματα και περιλαμβάνει τις παρακάμψεις Χαλκηδόνας-Γιαννιτσών και το τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα. Τα έργα για το Μαυροβούνι – Έδεσσα που αναμένεται να ξεπεράσει τα 70 εκατ. Ευρώ αφορούν

    Υπενθυμίζεται πως για τη χρήση του εν λόγω δρόμου οι οδηγοι δε θα καλούνται να πληρώσουν διόδια, καθώς πρόκειται για μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ, ενώ ο ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο (Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης-ΙΦΣ) θα είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου

    Διαβάστε επίσης

    Υπουργείο Υποδομών: Το φθινόπωρο οι ανάδοχοι για τα πράσινα λεωφορεία των 383 εκατ. ευρώ – Θέλει να «τρέξει» πιο γρήγορα ο διαγωνισμός ο Κώστας Καραμανλής

    Κατασκευαστές: Ικανοποίηση για τα μέτρα του Υπουργείου Υποδομών για τις ανατιμήσεις – Απομακρύνεται ο κίνδυνος ακύρωσης μεγάλων έργων



    ΣΧΟΛΙΑ