• Business

    Γιώργος Καραγιάννης: Με 20 έργα ΣΔΙΤ άνω των 4 δισ. ευρώ στηρίζουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη και εκσυγχρονίζουμε τις υποδομές

    • NewsRoom
    O Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γεώργιος Καραγιάννης

    O Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γεώργιος Καραγιάννης


    Στο μεγάλο πρόγραμμα έργων ΣΔΙΤ και τη σημασία του στην οικονομική ανάπτυξη, την αναβάθμιση των υποδομών και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γεώργιος Καραγιάννης στο πλαίσιο της ομιλίας του στο 4ο ΣΔΙΤ Forum με τίτλο «Η άνοδος των ΣΔΙΤ μετά την πανδημία».

    Ο κ. Καραγιάννης έκανε ειδική αναφορά στο ότι ο συγκεκριμένος θεσμός νομοθετήθηκε για πρώτη φορά επί κυβέρνησης ΝΔ, τον Σεπτέμβριο του 2005, και επεσήμανε ότι μετά από 17 χρόνια λειτουργίας αποδείχθηκε ότι πρόκειται για ένα συνεκτικό και απολύτως επιτυχημένο ρυθμιστικό πλαίσιο. Ανέδειξε την επιλογή του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να δρομολογήσει ένα συνεκτικό πλέγμα έργων υποδομής και να συνδυάσει τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ιδιωτικούς χρηματοδοτικούς πόρους, τα λεγόμενα ΣΔΙΤ συνδυαστικής χρηματοδότησης, καθιστώντας τα έργα ΣΔΙΤ περισσότερο ελκυστικά για τον ιδιωτικό τομέα, αφού αξιοποιούν τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.

    Επεσήμανε ότι με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ μοχλεύονται ιδιωτικά κεφάλαια, συνδέεται η αποπληρωμή του έργου με ταυτόχρονη διασφάλιση παροχής ποιοτικών υπηρεσιών καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης, επιταχύνονται οι χρόνοι ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας και της υλοποίησης των έργων, και μετακυλίεται η διαχείριση των κινδύνων στον ιδιώτη.

    Τα 20 έργα που θα πραγματοποιηθούν με ΣΔΙΤ

    Ο Υφυπουργός Υποδομών έκανε εκτεταμένη αναφορά στα 20 έργα του Υπουργείου που θα πραγματοποιηθούν με ΣΔΙΤ.

    Συγκεκριμένα:

    Τα 5 οδικά έργα (Flyover Θεσσαλονίκης, τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης, οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας).

    Τα 5 έργα άρδευσης, ύδρευσης και αντιπλημμυρικής θωράκισης (φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα, φράγμα Ταυρωνίτη στα Χανιά, ύδρευση της Κέρκυρας, Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα Αττικής).

    Τα 8 κτηριακά έργα (3 clusters Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Μακεδονίας, Κεντρικής Ελλάδος και Κρήτης, 17 σχολικές μονάδες Κεντρικής Μακεδονίας, κατασκευή 5 νέων Αστυνομικών Διευθύνσεων σε Πάτρα, Καρδίτσα, Βέροια, Λευκάδα και Αλεξανδρούπολη, 2 clusters των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων της Πολιτικής Προστασίας, το νέο βιοκλιματικό κτήριο της ΓΓΥ).

    Τα 2 έργα Λειτουργίας & Συντήρησης (Λειτουργία και Συντήρηση Μετρό Θεσσαλονίκης, Ηλεκτρονικά Διόδια).

    Από τα παραπάνω έργα ήδη τα 10 εξ αυτών, συνολικού προϋπολογισμού 1,73 δισ. ευρώ, βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία.

    Ο Υφυπουργός τόνισε, επιπροσθέτως, ότι η επιτυχία των ΣΔΙΤ αναδεικνύει την ανάγκη για περαιτέρω συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα κάτι που έχει ήδη δρομολογήσει το Υπουργείο, με χαρακτηριστική τη δυνατότητα δημοπράτησης με «καινοτόμες προτάσεις», που πλέον θεσμοθετήθηκαν με τον νόμο 4903/2022.

    Τέλος, ο κ. Καραγιάννης έκανε ειδική αναφορά στις αρνητικές επιπτώσεις που επιφέρει στον κατασκευαστικό κλάδο η σημερινή διεθνής συγκυρία που συμπαρασύρει τις τιμές των πρώτων υλών και υπογράμμισε ότι ήδη έχουν εκδοθεί συντελεστές αναθεώρησης για σχεδόν 500 εργασίες, ενώ σύντομα θα πραγματοποιηθούν και οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχιση και η ολοκλήρωση όλων των έργων.

    Διαβάστε επίσης:

    Κώστας Καραμανλής: Το 2022 θα είναι το έτος που σε όλη την Ελλάδα θα ανοίγουν και νέα εργοτάξια

    Γιώργος Καραγιάννης: Τα μεγάλα έργα υποδομών δεν γίνονται για τις επόμενες εκλογές, αλλά για τις επόμενες γενιές



    ΣΧΟΛΙΑ