• Business

    Πώς Μυτιληναίος, Εξάρχου, Ιωάννου, Περιστέρης, Χόλτερμαν πυροδοτούν το ράλι στις κατασκευαστικές

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Των Στ. Κ. Χαρίτου και Γ. Σεραφειμίδη
    Ευάγγελος Μυτιλιναίος-Γιώργος Περιστέρης-Αλέξανδρος Εξάρχου-Χρήστος Ιωάννου-Χένρι Χόλτερμαν

    Ευάγγελος Μυτιλιναίος-Γιώργος Περιστέρης-Αλέξανδρος Εξάρχου-Χρήστος Ιωάννου-Χένρι Χόλτερμαν


    Πριν από περίπου έξι μήνες, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ κ. Ευθύμης Μπουλούτας μιλώντας στο  mononews.gr είχε πει ότι «φέτος δεν θα είναι μόνο η χρονιά των τραπεζών, αλλά και του κατασκευαστικού κλάδου».

    Ήταν οι πρώτες μέρες του Ιανουαρίου, μία νέα χρονιά ξεκινούσε και ο γενικός δείκτης αιωρείτο πέριξ των 930 μονάδων.

    Από τότε γράφει κέρδη σχεδόν… 36% πετυχαίνοντας την καλύτερη απόδοση μεταξύ των αναδυομένων και των ώριμων χρηματιστηρίων.

    Το ράλι είναι τέτοιο, που ο MSCI World από την αρχή του χρόνου ενισχύεται μόλις… 7,6%, σύμφωνα άλλωστε με τα στοιχεία που παρουσίασε στην γενική συνέλευση της ΕΧΑΕ ΕΧΑΕ 1,21% 5,02 ο διευθύνων σύμβουλός της κ. Γιάννος Κοντόπουλος.

    Ο κατασκευαστικός κλάδος στο Χ.Α. ήταν πάντα συνδεδεμένος με τις πιο ένδοξες μέρες της αγοράς, σημειώνουν οι χρηματιστές.

    Πλέον, νέοι πρωταγωνιστές, λίγα από τα βαριά ονόματα του παρελθόντος βρίσκονται στο προσκήνιο, με τελείως διαφορετικούς ομίλους που πλέον στοιχίζουν στο χρηματιστηριακό ταμπλό δισεκατομμύρια από μόλις μερικές δεκάδες εκατομμύρια πριν από 15 ή 20 χρόνια.

    Στο κυνήγι των αποδόσεων λοιπόν, από την αρχή του χρόνου η Άβαξ ΑΒΑΞ 3,60% 1,44 καταγράφει απόδοση πάνω από 48,6% από την αρχή του χρόνου, 30% η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΓΕΚΤΕΡΝΑ 1,12% 16,24, 30,8% η Ιντρακάτ ΙΝΚΑΤ 2,42% 5,08, 52,2% ο Μυτιληναίος ΜΥΤΙΛ 1,15% 37,04, 45,5% η Τεχνική Ολυμπιακή ΟΛΥΜΠ -0,75% 2,63, αλλά 116,18% η Εκτέρ ΕΚΤΕΡ 3,99% 4,17 και μικρές απώλειες η Δομική Κρήτης.

    Το ανεκτέλεστος, η επιστροφή στα  EBITDA και την κερδοφορία, οι νέες παραχωρήσεις, όπως η Αττική Οδός, με τον διαγωνισμό να μετατίθεται για τις 17 Ιουλίου, τα μεγάλα ιδιωτικά έργα, όπως το Ελληνικό, τα νέα έργα υποδομών, σε Κρήτη, Πελοπόννησο, Κεντρική Ελλάδα, η επέκταση του μετρό της Αθήνας και η κατασκευή νέων ξενοδοχείων ανά την Ελλάδα και τους τουριστικούς προορισμούς, επαναφέρουν τον κλάδο δυναμικά στο προσκήνιο.

    Η Ελλάκτωρ ΕΛΛΑΚΤΩΡ 0,79% 2,54 έχει ανεκτέλεστο σήμερα στα 2,7 δισ. ευρώ μέσω της θυγατρικής ΑΚΤΩΡ ενώ ταυτόχρονα, υπάρχουν πληροφορίες για συζητήσεις με την Ιντρακάτ ΙΝΚΑΤ 2,42% 5,08 για πώληση ως το τέλος του χρόνου.

    Στην Ελλάκτωρ ΕΛΛΑΚΤΩΡ 0,79% 2,54 , έφυγε το βαρίδι των δανείων μετά το  deal με την Μότορ Όιλ ΜΟΗ -1,23% 25,80 , με την τελευταία να αποκτά την Άνεμος, διατηρώντας παράλληλα ποσοστό κοντά στο 30% στον κατασκευαστικό όμιλο.

    Με ανεκτέλεστο 5,5 δις. ευρώ ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΓΕΚΤΕΡΝΑ 1,12% 16,24 , όπου τα 2,8 δισ. ευρώ έχουν υπογραφεί και τα υπόλοιπα 2,7 δισ. ευρώ) αναμένεται να συμβασιοποιηθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα.

    Παίζει δυνατά στον κλάδο μέσω της κατασκευής του Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, το Καζίνο στο Ελληνικό, την Εγνατία Οδό, τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή, ενώ πρόσφατα υπέγραψε και συμβάσεις για μεγάλα οδικά έργα όπως το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη αξίας 360 εκατ. Ευρώ.

    Στο δε ά 3μηνο παρατηρείται αύξηση σε όλους τους δείκτες, ενώ τελει εν αναμονή πώλησης της συμμετοχής της στην Τέρνα Ενεργειακή ΤΕΝΕΡΓ 0,84% 18,00 .

    Η δε ΑΒΑΞ ΑΒΑΞ 3,60% 1,44  δίνει μέρισμα για πρώτη φορά ύστερα από 12 χρόνια, ενώ παρατηρείται δραστική μείωση δανεισμού από τα 442 εκατ. στα 337 εκατ. Ευρώ.

    Το ανεκτέλεστο ανέρχεται 2,2 δισ. ευρώ, ενώ  εντός του 2023 υπογράφηκαν επιπλέον έργα ύψους 274 εκατ. Ευρώ. Παράλληλα, υπάρχουν και συμβάσεις προς υπογραφή αξίας 43 εκατ. Ευρώ.

    Μαζί με την Ελλάκτωρ διεκδικεί την Αττική Οδό.

    Η δε Intrakat, με τον Αλέξανδρο Εξάρχου στο τιμόνι της επιδιώκει μέσω της εξαγοράς της Άκτωρ να έχει το δεύτερο μεγαλύτερο ανεκτέλεστο μεταξύ των Ελλήνων κατασκευαστών (4 δισ. ευρώ).

    Προσφάτως, έγινε γνωστό ότι μαζί με τη γαλλική Bouygues ανέλαβε και επίσημα το Riviera Tower στο Ελληνικό. Άλλωστε, το διεθνές οικονομικό πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg έγραφε ότι η εισηγμένη κατασκευαστική είναι πλέον η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ελλάδα.

    Οι επενδυτές έλκονται από την Mytilineos ΜΥΤΙΛ 1,15% 37,04  και για την κατασκευαστική δραστηριότητά της.

    Στα 3 δις. ευρώ το ανεκτέλεστο, μέρισμα 1,2 ευρώ, στον MSCI και κεφαλαιοποίηση που πλησιάζει τα 4,5 δις. ευρώ παραμένει το απόλυτο play της αγοράς με σταθερή αύξηση του EBITDA άνω του 1 δις. ευρώ για τα επόμενα χρόνια. Κίνηση ματ, η εξαγορά στον Καναδά.

    Ως προς τους «μικρούς» εισηγμένους του κλάδου, η ΕΚΤΕΡ ΕΚΤΕΡ 3,99% 4,17 ανέλαβε προσφάτως έργα συνολικής αξίας άνω των 10 εκατ. Ευρώ για λογαριασμό της Oympic Air στο Ελ. Βενιζέλος.

    Αφορούν στο νέο πράσινο Hub της αεροπορικής που θα γίνει τεχνική βάση και κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων.

    Η  δε Δομική Κρήτης υπέστη την αποτυχία από το deal εξαγοράς του Δημήτρη Κούτρα.

    Ωστόσο, διαθέτει νεκτέλεστο 34,7 εκατ. Ευρώ.

    Διαβάστε επίσης

    Τζον Κατσιματίδης: O Έλληνας κροίσος που θέλει να αγοράσει το CNN

    Alpha Finance: Θετικές προοπτικές για Jumbo, αυξάνει την τιμή-στόχο στα €27,30

    Crispin Odey: Οι τράπεζες της Wall Street τον εγκαταλείπουν μετά τις κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση

    ──────────────────

    Εκλογές 2023

    Εκλογές 2023: Όλη η επικαιρότητα στο mononews.gr

    Οδηγός – Πού και πώς ψηφίζω στις 25 Ιουνίου

    Δείτε live τον χάρτη των αποτελεσμάτων



    ΣΧΟΛΙΑ