• Business

    Ποιοι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι διατηρούνται ζεστοί στη μάχη για την σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Εγνατία οδός

    Εγνατία Οδός


    Οι φορείς – κοινοπραξίες που αρχικά εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων ήταν επτά.

    Στην πορεία έμειναν τρεις κοινοπραξίες και τώρα το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο αν τελικά θα καταθέσουν δεσμευτική προσφορά δύο ή τρεις.

    Δεδομένο θεωρείται ότι στο διαγωνισμό για την Εγνατία θα συμμετέχει η κοινοπραξία των ΓΕΚ Τέρνα – EGIS ProjectsS.A. (μέλος του γαλλικού ομίλου EGIS, ο οποίος δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών, των κατασκευών και της ενέργειας) η οποία ήταν η μοναδική που ήταν έτοιμη και κατέθεσε προσφορά στις 11 Δεκεμβρίου 2020.

    Οι κοινοπραξίες των VINCI Highways S.A.S – VINCI Concesiones S.A.S – Μυτιληναίος και Roadis Transportation Holding – Άκτωρ Παραχωρήσεις, ενόψει της καταληκτικής ημερομηνίας της 11η Δεκεμβρίου κατέθεσαν και κέρδισαν ασφαλιστικά μέτρα στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για το γεγονός ότι δεν έγινε δεκτό το αίτημά τους στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) για παράταση της κατάθεσης των προσφορών.

    Η νέα καταληκτική ημερομηνία που ορίστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, έπειτα από την απόφαση του ΣτΕ, είναι η 1η Απριλίου.

    Επίσης δεδομένη θεωρείται η συμμετοχή της κοινοπραξίας των VINCI Highways S.A.S – VINCI Concesiones S.A.S – Μυτιληναιος η οποία ενισχύθηκε με την παρουσία της Άβαξ.

    Αντίθετα, σε ό,τι αφορά την κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η Άκτωρ Παραχωρήσεις, θυγατρική της Ελλάκτωρ, πληροφορίες που συζητούνται στον κατασκευαστικό κλάδο (χωρίς να επιβεβαιώνονται) αναφέρουν ότι μπορεί να μην καταθέσει προσφορά. Οι πληροφορίες αυτές συνοδεύονται από σενάρια για τη μια ή την άλλη περίπτωση.

    Λέγεται συγκεκριμένα ότι αν μπει στη μάχη για την Εγνατία η Άκτωρ Παραχωρήσεις, τότε είναι πιθανό η κοινοπραξία της Μυτιληναίος να κάνει προσφυγή με αιτιολογία βασισμένη στη συμμετοχή της ολλανδικής Reggeborgh στο μετοχικό κεφάλαιο μελών και των δύο αντιπάλων της (Ελλάκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα).

    Γενικότερα το θέμα αυτό συζητείται εκτενώς από τη στιγμή που η ολλανδική εταιρεία εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελλάκτωρ, ενώ είναι στη ΓΕΚ Τέρνα (αν και ως επενδυτής που δεν συμμετέχει στο management). Ωστόσο, μένει να επιβεβαιωθεί αν σε αυτόν τον διαγωνισμό ή σε έναν επόμενο που θα συμμετέχουν οι Ελλάκτωρ και ΓΕΚ Τέρνα θα εγερθεί θέμα από τις ανταγωνίστριες εταιρείες και κυρίως ποια θα είναι η απάντηση των αρμοδίων αρχών.

    Την ίδια στιγμή, άλλα στελέχη των κατασκευών σημειώνουν ότι, αν η Ελλάκτωρ μείνει έξω από τη μάχη για την Εγνατία, τότε θα τεθεί θέμα από μετόχους της, ειδικά από αυτούς που αμφισβητούν τη νέα διοίκησή της. Είναι ενδιαφέρον ότι το σενάριο αυτό συνοδεύεται με την πληροφορία ότι στα τέλη του 2020, κατά την περίοδο που επικεφαλής της Ελλάκτωρ ήταν ο Αν. Καλλιτσάντσης, είχαν δημιουργηθεί προβλήματα στις σχέσεις του κατασκευαστικού Ομίλου με την Roadis (θυγατρική της PSP Investments Canada, Inc. η οποία είναι εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων συνταξιοδοτικών ταμείων με έδρα τον Καναδά).

    Η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού θεωρείται σημαντική για τον κλάδο. Η εκτίμηση είναι ότι το συνολικό οικονομικό αντικείμενο για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη (τα απαραίτητα έργα που θα κάνει ο παραχωρησιούχος και το τίμημα που θα καταβάλει στο δημόσιο) μπορεί να ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Ο ανάδοχος θα αναλάβει την είσπραξή των διοδίων και θα έχει έσοδα και από την εκμετάλλευση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

    Η Εγνατία Οδός έχει μήκος 658 χιλιομέτρων και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

    Διαβάστε επίσης

    ΤΑΙΠΕΔ: 1 Απριλίου η νέα ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την Εγνατία Οδό

    Αλλαγή πλεύσης του ΤΑΙΠΕΔ για την Εγνατία έπειτα από την απόφαση του ΣτΕ

    Υπ. Υποδομών και Μεταφορών: Ξεκινούν έργα οδικής σήμανσης σε 7.000 σημεία στη χώρα



    ΣΧΟΛΙΑ