“Με την ανθεκτικότητα, τη μεθοδικότητα και την αξιοπιστία στην υλοποίηση των δεσμεύσεών της, η Motor Oil κατάφερε να ξεπεράσει το τελευταίο 11μηνό των δυσκολιών και να είναι έτοιμη να μπει σε μια νέα φάση βελτίωσης μεγεθών και ευνοϊκότερων συνθηκών”. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Πέτρος Τζαννετάκης, μιλώντας χθες στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Ο κ. Τζαννετάκης, σημείωσε ότι ήδη το τρίτο τρίμηνο του 2025 θα είναι καλύτερο από το δεύτερο καθώς πλέον το διυλιστήριο του ομίλου λειτουργεί από τον Αύγουστο σε πλήρη παραγωγή, ενώ και τα περιθώρια διύλισης είναι βελτιωμένα και η ζήτηση των προϊόντων της Motor Oil  ήταν σε υψηλό επίπεδο λόγω της τουριστικής περιόδου. Ταυτόχρονα και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ κινήθηκε υψηλότερα τον Ιούλιο και Αύγουστο λόγω των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών.

1

Τόνισε επίσης ότι η Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής αν και είναι σε δοκιμαστική λειτουργία μέχρι το τέλος του έτους, συνεισφέρει ήδη στα έσοδα και τα κέρδη.

Όσον αφορά τις αποζημιώσεις που έχει λάβει ήδη η εταιρεία από την ασφαλιστική  εταιρεία για τη ζημιά στη μονάδα της στην Κόρινθο, που είναι ήδη 200 εκ. ευρώ, σημείωσε ότι αναμένει ακόμη δύο πληρωμές στα τέλη του τρίτου τριμήνου και στα τέλη του έτους.

Απαντώντας σε ερώτηση αναλυτών σχετικά με το χρόνο αναχρηματοδότησης του ομολόγου της εταιρείας που έχει ημερομηνία λήξης το καλοκαίρι του 2026, σημείωσε ότι αν και η εταιρεία είναι ήδη σε συζητήσεις με τράπεζες, η τελική απόφαση για την αναχρηματοδότηση θα ληφθεί κοντά στη λήξη του ώστε να επωφεληθεί η εταιρεία όσο γίνεται περισσότερο από το ευνοϊκό επιτόκιο που σήμερα έχει.

Όσον αφορά τη δραστηριότητα του ομίλου στην ηλεκτρική ενέργεια, σημείωσε ότι είναι κομβική σημασίας η συμφωνία NRG με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η οποία αναμένεται να εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στα τέλη του χρόνου. Το 2026, σημείωσε ο κ. Τζαννετάκης θα είναι η χρονιά που θα υλοποιηθεί ο μετασχηματισμός των δύο εταιρειών δημιουργώντας μια νέα εταιρεία με σημαντικά πλεονεκτήματα. Τα οφέλη που θα προκύψουν, όπως είπε, είναι η συγκέντρωση του μεριδίου, η δημιουργία οικονομιών κλίμακας, η ευθυγράμμιση της παραγωγής και η εξασφάλιση καλύτερων τιμών φυσικού αερίου λόγω του μεγαλύτερου μεγέθους των παραγγελιών.

Σε γενικές γραμμές, η εταιρεία έχει αφήσει πίσω της τη δυσκολότερη φάση στη λειτουργία της, και αναμένει τους επόμενου μήνες καλύτερα οικονομικά μεγέθη.

Όπως εξάλλου αναφέρει και στην οικονομική έκθεση για το πρώτο εξάμηνο, το δεύτερο εξάμηνο του 2025 εκτιμάται καλύτερο, τόσο λόγω εποχικής συγκυρίας όσο λόγω της επαναλειτουργίας από τον Αύγουστο του διυλιστηρίου στην Κόρινθο.
Όπως τονίζει οι λειτουργίες καθώς και η κερδοφορία των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της «διύλισης πετρελαίου και εμπορίας πετρελαιοειδών» επηρεάζονται από μια σειρά εξωτερικών παραμέτρων και κυρίως από τις τιμές του αργού πετρελαίου, τα περιθώρια διύλισης, την ισοτιμία ευρώ/δολαρίου ΗΠΑ και την αστάθεια των επιτοκίων.

Όπως σημειώνει η εταιρεία, στο πρώτο εξάμηνο του 2025, τα διεθνή περιθώρια διύλισης, ήταν σημαντικά χαμηλότερα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, με την πιο απότομη μείωση να παρατηρείται στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2025, και μέχρι την ημερομηνία σύνταξης της έκθεσης της εταιρείας, τα περιθώρια διύλισης έχουν αυξηθεί λόγω της εποχικής ζήτησης για βενζίνη και καύσιμα αεροπορίας.

Οι προβλέψεις

Για το δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2025, τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) της MOTOR OIL (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. αναμένεται να είναι ικανοποιητικά, λαμβάνοντας υπόψη μια σειρά από βασικούς παράγοντες ως εξής:

α) το υψηλό ποσοστό αξιοποίησης των Μονάδων Διυλιστηρίου, δεδομένου ότι η Μονάδα Απόσταξης Αργού (ΜΑΑ), η οποία επηρεάστηκε από το περιστατικό πυρκαγιάς της 17.09.2024, τέθηκε σε λειτουργία τον Αύγουστο του 2025
β) η μεγαλύτερη συνεισφορά των βιομηχανικών πωλήσεων στον συνολικό όγκο πωλήσεων, καθώς μέρος της εμπορικής δραστηριότητας θα αντικατασταθεί από βιομηχανική (διυλιστήρια) δραστηριότητα μετά την πλήρη αποκατάσταση της ΜΑΑ
γ) η ιστορικά αποδεδειγμένη ικανότητα του Διυλιστηρίου να προσφέρει υγιή περιθώρια διύλισης στο ανώτερο άκρο του κλάδου

Για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) του Ομίλου αναμένεται επίσης να είναι ικανοποιητικά. Πιο συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι, όσον αφορά τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), η συνολική συνεισφορά των θυγατρικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στην αγορά λιανικής πώλησης υγρών καυσίμων (AVIN & CORAL), της MORE, η οποία διαχειρίζεται το χαρτοφυλάκιο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), της LPC, η οποία δραστηριοποιείται στην εμπορία και επεξεργασία λιπαντικών, και του Ομίλου HELECTOR (η εξαγορά ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο 2025) που δραστηριοποιείται στον τομέα της κυκλικής οικονομίας, θα είναι τουλάχιστον παρόμοια με τα αποτελέσματα που παρήγαγαν στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Το πρώτο εξάμηνο του 2025, τα EBITDA του ομίλου ήταν 387.437 χιλ. ευρώ, έναντι 638.682 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024 (μείωση 39,34%).Ο κύκλος εργασιών της Motor Oil ανήλθε σε 5.265,6 εκατ. ευρώ έναντι 6.237,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σημειώνοντας μείωση 15,59%.

Διαβάστε επίσης

Motor Oil: Στα 500 εκ. οι επενδύσεις το 2025- Γιατί θα είναι καλύτερο το δεύτερο εξάμηνο

Alpha Bank: Γιατί η UniCredit πλησιάζει το 30%, τι μήνυμα στέλνει ο Αντρέα Ορσέλ

Andrea Pignataro (ΙΟΝ): Ποιος είναι ο νέος μέτοχος της Lamda που σχεδιάζει τη «Silicon Valley» του Ελληνικού