• Business

    ΟΛΘ: Πώς θα κάνουμε τη Θεσσαλονίκη το μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου


    Τους βασικούς άξονες του στρατηγικού σχεδίου που θα καταστήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου ανέλυσε η νέα διοίκηση του ΟΛΘ στην παρθενική συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 67% του Οργανισμού από την κοινοπραξία South East Gateway Thessaloniki.

    Η νέα διοίκηση επεσήμανε πως σκοπεύει να προχωρήσει πιο γρήγορα από τα προβλεπόμενα τις επενδύσεις. Και αυτό, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Σωτήρης Θεοφάνης, όχι γιατί αποτελεί υποχρέωση αλλά γιατί είναι απαραίτητες για να γίνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το μοναδικό μεγάλο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου, της ΝΑ Ευρώπης και των Βαλκανίων.

    Ο κ. Θεοφάνης σημείωσε ακόμη ότι η νέα διοίκηση συνάντησε δυσκολίες τις οποίες ωστόσο ξεπερνάει σταδιακά και τόνισε ότι ήδη επιτυγχάνονται μικρές νίκες όπως το ότι τρεις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες που είχαν διακόψει τις στοχευμένες τροφοδοτικές τους γραμμές στη Θεσσαλονίκη, επανακάμπτουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες με δικές τους υπηρεσίες.

    Ακόμη τόνισε ότι ήδη παρατηρείται βελτίωση στην εξυπηρέτηση και τους χρόνους αναμονής. «Πέρσι τον Δεκέμβριο ο μέσος όρος αναμονής ήταν 150-170 ώρες κατά μέσο όρο. Σήμερα έχει πέσει στις 15 με 16 ώρες και αυτό χωρίς να έχουν αλλάξει οι υποδομές, απλά με καλύτερο μάνατζεμεντ και πιο σφικτή λειτουργία», σημείωσε.

    Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία South East Gateway Θεσσαλονίκη πλειοδότησε στον διαγωνισμό για την πώληση του 67% του ΟΛΘ που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ καταβάλλοντας τίμημα 231,9 εκατ. και αναλαμβάνοντας την υποχρέωση να προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ μέσα σε διάρκεια επτά χρόνων.  Την κοινοπραξία απαρτίζουν η Deutsche Invest Equity Partners,  η Terminal Link και η Βelterra Investments του ομίλου Σαββίδη.

    Ο κ. Θεοφάνης σημείωσε ότι στους άμεσους στόχους της νέας διοίκησης του ΟΛΘ είναι:

    1. Η αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού και οι επαφές με τους πελάτες για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη.
    2. Να ξεκινήσει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα επισκευών στον εξοπλισμό, καθώς υπάρχει ανάγκη για άμεσες επενδύσεις, περίπου 27 εκατ. ευρώ μέσα στον πρώτο χρόνο. Ήδη, όπως είπε, έχουν παραγγελθεί δύο νέες γερανογέφυρες που θα παραδοθούν σε 18 μήνες από σήμερα. Παράλληλα, θα αγοραστούν δύο καινούργια οχήματα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και θα επισκευαστούν αλλά εννέα, καθώς και τρεις γερανογέφυρες.
    3. Να ξεκινήσουν άμεσα οι υποχρεωτικές επενδύσεις με την επέκταση της προβλήτας έξι, και να μπουν πέντε σύγχρονες γερανογέφυρες, για να εξυπηρετούν πλοία Panamax.

    Στήριξη από την πολιτεία

    «Στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε τις υποχρεωτικές επενδύσεις στα τέσσερα χρόνια και όχι στα επτά που είναι υποχρέωση μας», σημείωσε ο κ. Θεοφάνης συμπληρώνοντας ωστόσο ότι για να γίνει αυτό «θα πρέπει να μας βοηθήσει το κράτος». Απαραίτητη όπως είπε είναι η προϋπόθεση είναι και η ολοκλήρωση της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεση του λιμανιού. Ενώ ιδιαίτερη μνεία έκανε στην ταχύτερη δυνατή έκδοση των απαραίτητων αδειών.

    Ο κ. Θεοφάνης αναφέρθηκε εκτεταμένα και στην κατάσταση που παρέλαβε η νέα διοίκηση κάνοντας λόγο για παλιό εξοπλισμό, σημαντικές καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες. Μάλιστα τόνισε η  κατάσταση στο λιμάνι ήταν διαφορετική απ’ αυτή που περιγραφόταν στα κείμενα του διαγωνισμού. «Δεν είχαμε την ακριβή πληροφόρηση και αυτό το λέω με σεβασμό προς την ελληνική κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ συμπληρώνοντας ότι θα συνεχισθεί το due diligence το οποίο θα ολοκληρωθεί στο τέλος Απριλίου. Τότε όπως είπε η κοινοπραξία θα λάβει τις αποφάσεις της σχετικά με τον τρόπο που θα κινηθεί.

    Αδειοδοτήσεις

    Στην επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας αγοράς των μετοχών στάθηκε ο Μπόρις Βεντσέλ, διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link και αντιπρόεδρος του ΟΛΘ. «Τα πράγματα κύλησαν ομαλά και όμορφα. Είμαστε αισιόδοξοι και θέλουμε να προχωρήσουμε γρήγορα στις αλλαγές, ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει προορισμός για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Στόχος μας να ανακτήσουμε της εμπιστοσύνη των πελατών μας που χάθηκε λόγω των προβλημάτων με τις τελωνειακές αρχές», σημείωσε.

    «Στόχος μας είναι να υλοποιήσουμε όλες τις μεγάλες επενδύσεις για να γίνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το μεγαλύτερο της Μεσογείου. Και αυτό δεν είναι όραμα αλλά στόχος», σημείωσε από μεριάς του ο Αρτουρ Νταβιντιάν διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Dimera τονίζοντας ότι ο όμιλος είναι πολύ περήφανος για την συμμετοχή του σε αυτή τη δυνατή κοινοπραξία που αποτελείται από καινοτόμες και κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη.

    «Είναι σύνηθες όταν αρχίζεις μια νέα επένδυση να βρίσκεις κάτι διαφορετικό απ’ αυτό που περίμενες. Συνήθως έρχεσαι προ εκπλήξεων. Ωστόσο υπάρχουν επενδυτές, παρά τα εμπόδια, που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Ελλάδα», σημείωσε, από την πλευρά του ο Αλεξάντερ Φον Μέντελιν διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Invest Equity Partners απαντώντας σε ερώτηση για εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ξένοι επενδυτές στην Ελλάδα και αν υπάρχει ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα μας.

    Τέλος, ο Ρουί Πίντο, εμπορικός διευθυντής του ΟΛΘ, σημείωσε ότι η Θεσσαλονίκη ήταν πάντοτε εμπορικός κόμβος και επεσήμανε πως βούληση της κοινοπραξίας είναι να δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε να διευκολυνθεί το έργο των εξαγωγέων της Βορείου Ελλάδος.



    ΣΧΟΛΙΑ