• Business

    Νομοθετική ρύθμιση για να προχωρήσει ο διαγωνισμός των 1,8 δισ. για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

    Κώστας Καραμανλής: Μπαίνει τέλος στη μεγάλη περιπέτεια των πολιτών με το Πάτρα - Πύργος

    Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής


    Στην αναγκαιότητα νομοθετικής παρέμβασης, προκειμένου να ξεκολλήσουν οι διαδικασίες για τα έργα, όπως είναι η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, έχει καταλήξει, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

    Σχετική πρόταση νομοθετικής ρύθμισης έχει συνταχθεί, έπειτα από τη διερεύνηση του ζητήματος από τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και είναι θέμα της πολιτικής ηγεσίας (του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή) να αποφασίσει την προώθησή της.

    Γνώση του περιγράμματος της λύσης που βασίζεται κυρίως στο ευρωπαϊκό δίκαιο περί ανταγωνισμού έχει λάβει και η αγορά των κατασκευών.

    Ο στόχος είναι να δοθεί ένα τέλος στις συνέπειες που υφίστανται οι κατασκευαστικοί όμιλοι (Ελλάκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα, ΑΒΑΞ, Ιντρακάτ κ.λ.π.), οι οποίοι είχαν μπει στη διαδικασία της διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού για το καρτέλ στις κατασκευές, καταβάλλοντας πρόστιμα και κυρίως να προχωρήσουν τα έργα.

    Εκτός από τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και το «αδερφό» έργο της, που αφορά στις πρόδρομες εργασίες της γραμμής, ενστάσεις που σχετίζονται με το αν έχει ή δεν έχει το δικαίωμα μια εταιρεία που μπήκε στη διευθέτηση να αναλάβει δημόσια έργα, έχουν κατατεθεί για το σιδηροδρομικό έργο (ηλεκτροκίνηση) Κιάτο – Ροδοδάφνη και το οδικό Άκτιο – Αμβρακία.

    Οι ενστάσεις έχουν λάβει τη μορφή χιονοστιβάδας με το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) πρόσφατα να λαμβάνει απόφαση υπέρ της προσφεύγουσας εταιρείας, παγώνοντας την υπογραφή της σύμβασης για το Κιάτο -Ροδοδάφνη, ύψους 85 εκατ. ευρώ.

    Εφόσον η απόφαση αυτή αποτελέσει δεδικασμένο (κάτι εξαιρετικά πιθανό) τότε ο διαγωνισμός για το Μετρό της Αθήνας, που σε διαφορετική περίπτωση θα μπορούσε να τελεσφορήσει σε λίγους μήνες, κινδυνεύει ακόμα και με ακύρωση.

    Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει ως συνέπεια να καθυστερήσει η έναρξη του έργου (του μοναδικού μεγάλου για το οποίο η διαδικασία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο) τουλάχιστον δύο χρόνια.

    Υπενθυμίζεται ότι για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας δεσμευτικές προσφορές έχουν καταθέσει οι κοινοπραξίες Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi – Rail Italy και ABAΞ – Ghella – Alstom. Έχουν ανοιχτεί οι τεχνικές προσφορές με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι υπάρχει ένα ελαφρύ προβάδισμα για τη δεύτερη κοινοπραξία και μένει να ανοίξουν και οι οικονομικές.



    ΣΧΟΛΙΑ