• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Θετικό το πρόσημο της αγοράς στα πλοία ξηρού φορτίου την εβδομάδα 27-31 Μαρτίου 2017 με εξαίρεση τα πλοία τύπου Capesize, όπου οι τάσεις ήταν οριακά πτωτικές.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ελαφριά μείωση παρουσίασε η ζήτηση σε πλοία τύπου Capesize για ταξίδια από την Δυτική Αυστραλία κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε.

    Εντωμεταξύ, ο κυκλώνας που χτύπησε την Ανατολική Αυστραλία δημιούργησε βραχυπρόθεσμα προβλήματα στα λιμάνια της περιοχής, ενώ στην αγορά της Νοτίου Αφρικής προς την Κίνα παρουσιάστηκαν νέα φορτία για το δεύτερο δεκαήμερο του Απριλίου, με τους ναυλωτές να διαπραγματεύονται κοντά στα $12 ανά τόνο, σε αντιπαράθεση με τους πλοιοκτήτες που ζητούσαν κοντά στα $12,90 ανά τόνο.

    Στα υπερανταντικά ταξίδια, η δραστηριότητα ενισχύθηκε με αποτέλεσμα η τιμή spot από το Bolivar προς το Rotterdam να διαμορφωθεί στα $9,15 ανά τόνο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο χωρητικότητας 170.000-dwt 10%, από το Dampier της δυτικής Αυστραλίας προς το Qingdao της Κίνας μέσα Απριλίου στα $6,90 ανά τόνο και άλλο χωρητικότητας 150.000-dwt 10% από το Richards Bay της νοτίου Αφρικής προς το Krishnapatnam της Ινδίας στα $8.25 ανά τόνο.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση 4% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $19.935 ημερησίως.

    Panamax

    Αναφορικά με πλοία τύπου Panamax οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι την εβδομάδα που πέρασε στην αγορά του Ατλαντικού το κλίμα παρέμεινε θετικό, καθώς η ενισχυμένη δραστηριότητα που παρατηρήθηκε από τις ανατολικές ακτές της νοτίου Αμερικής και το Continent στήριξε τις τιμές των ναύλων.

    Πάραυτα, σε κάποιες διαδρομές παρατηρήθηκε πίεση στις τιμές των Panamaxes από πλοία τύπου Ultramax, όμως, καθώς η προσφορά σε τονάζ συνέχισε να είναι περιορισμένη, οι ίδιοι αναλυτές εξέφρασαν την άποψη ότι για το επόμενο διάστημα όλα δείχνουν ότι η αγορά θα συνεχίσει τη θετική της πορεία.

    Εντωμεταξύ, στην περιοχή του νότιου Ειρηνικού οι τιμές spot ενισχύθηκαν από την αύξηση φορτίων που παρατηρήθηκε από την Ινδονησία, όπως επίσης και από την περιορισμένη προσφορά σε τονάζ, καθώς πολλά πλοία ταξίδεψαν υπό έρμα προς τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 82.200-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στη Goa της Ινδίας και με τον χρόνο να μετράει από 26 Μαρτίου για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $13.500 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 81.500-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στο Ijmuiden της Ολλανδίας για δυο με τρία ταξίδια και επαναπαράδοση στον Ατλαντικό στα $12.500 ημερησίως και για ένα πλοίο χωρητικότητας 82.000-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στο Rizhao της Κίνας για ταξίδι μέσω βόρειου Ειρηνικού και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $11.500 ημερησίως.

    Σε χρονοναύλωση μακράς διαρκείας αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο 81.700-dwt/κατασκευής 2008 με παράδοση στο Koh Si Chang της Κίνας για 5-8 μήνες και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $11.950 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο 11% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $12.166 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $11.025 ημερησίως με άνοδο 16%.

    Supramax/Handysize

    Η αύξηση της προσφοράς σε τονάζ που παρατηρήθηκε στον Κόλπο της Αμερικής την εβδομάδα που πέρασε, σύμφωνα με τους ίδιους αναλυτές, άσκησε πίεση στις τιμές των ναύλων για πλοία τύπου Supramax σε ταξίδια από την περιοχή αυτή, ενώ στην περιοχή του Ειρηνικού, παρά την ησυχία που επικράτησε κατά την διάρκεια της εβδομάδας, οι τιμές παρέμειναν σχετικά ενισχυμένες.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 56.900-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στο Durban της νοτίου Αφρικής και επαναπαράδοση στις δυτικές ακτές της Ινδίας στα περίπου $18.200 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 54.800-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Tuticorin της Ινδίας για ταξίδι μέσω Νοτίου Αφρικής και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $9.500 ημερησίως και για ένα πλοίο χωρητικότητας 37.800-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στο Aratu της Βραζιλίας για ταξίδι μέσω της Βραζιλίας και επαναπαράδοση στις ανατολικές ακτές του Μεξικού στα $10.000 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε άνοδο 3% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, στα $9.250 ημερησίως και στην spot αγορά άνοδο 3% στα $11.058.

    Σε πλοία τύπου Handysize, ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο 4% στα $8.083.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Δεν πουλάει ο Πήτερ Γεωργιόπουλος

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Λ. Κολλάκης: Τέσσερα νέα πλοία παρήγγειλε η Chartworld σε κινεζικά ναυπηγεία

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Οικονόμου: Έχει δώσει 662 εκατ. δολ. για 14 πλοία – Ραγδαία πτώση της μετοχής της DryShips κατά 18,79%



    ΣΧΟΛΙΑ