• Business

    Ποιοι είναι οι κυρίαρχοι Έλληνες εφοπλιστές με διευρυμένο στόλο

    εφοπλιστές

    Από αριστερά: Γιάννης Αγγελικούσης (Angelikousis Group), Αγγελική Φράγκου (Navios Group), Γιώργος Προκοπίου (Dynacom)


    Οι Έλληνες εφοπλιστές για ακόμη μια φορά έχουν καταφέρει να βρουν τον τρόπο για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει και ο κλάδος της ναυτιλίας, ως αποτέλεσμα της γενικευμένης οικονομικής κρίσης που δεν έχει αφήσει κανέναν τομέα ανεπηρέαστο.

    Ο τρόπος αυτός δεν είναι άλλος από τη διεύρυνση του στόλου τους, έτσι ώστε να αποτελείται από διαφορετικούς τύπους πλοίων, κάτι που, σύμφωνα με τους εφοπλιστές, αποτελεί και το «μυστικό» στην επιτυχή αντιμετώπιση της κρίσης.

    Είναι γεγονός ότι οι πιο κερδισμένοι και ταυτόχρονα πιο ασφαλείς είναι όσοι έχουν δημιουργήσει μεικτό στόλο και έτσι έχουν έκθεση σε διαφορετικές αγορές αλλά και όσοι έχουν κρατήσει τις εταιρείες τους ιδιωτικές (δηλαδή δεν τις έχουν εισάγει στο Χρηματιστήριο), κάτι που τους δίνει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων. Από την άλλη, όσοι είχαν επικεντρωθεί για χρόνια μόνο στις μεταφορές ξηρού φορτίου – όπως ο Πέτρος Παππάς – είναι εκείνοι που ήρθαν αντιμέτωποι με τις μεγαλύτερες προκλήσεις.

    εφοπλιστές
    Από αριστερά: Πήτερ Λιβανός (GasLog), Ντίνος Μαρτίνος (Thenamaris), Γιώργος Οικονόμου (Cardiff Group)

    Ποιοι εφοπλιστές κυριαρχούν

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information System, οι παρακάτω Έλληνες εφοπλιστές είναι εκείνοι που έχουν τους μεγαλύτερους και πιο διευρυμένους στόλους.

    • Η Αγγελική Φράγκου με τον όμιλο Navios διαθέτει στόλο από 142 πλοία εκ των οποίων τα 71 είναι φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα 51 είναι δεξαμενόπλοια και τα υπόλοιπα 20 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
    • O Γιώργος Προκοπίου, ο οποίος ελέγχει τις ναυτιλιακές Dynacom, Dynagas και Sea Traders διαθέτει έναν στόλο που συνολικά αποτελείται από 126 πλοία, εκ των οποίων τα 21 είναι μέρος ενός μεγάλου ναυπηγικού προγράμματος. Πιο συγκεκριμένα, η Dynacom έχει στόλο με 54 δεξαμενόπλοια και ακόμη 14 υπό ναυπήγηση. Η Sea Traders έχει στόλο με 41 πλοία, εκ των οποίων τα 39 είναι φορτηγά και τα υπόλοιπα δύο είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η Dynagas διαθέτει 10 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), εκ των οποίων, τα έξι ανήκουν στην εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά θυγατρική Dynagas LNG Partners. Ακόμη, η Dynagas έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για άλλα επτά πλοία μεταφοράς LNG.
    • Ο Γιάννης Αγγελικούσης ελέγχει τρεις ναυτιλιακές, τις Anangel Maritime Services Inc., Maran Tankers Management Inc. και Maran Gas Maritime Inc., με τις οποίες διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται από συνολικά 113 πλοία ενώ έχει σε εξέλιξη ένα σημαντικό ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την κατασκευή 21 πλοίων διαφόρων τύπων. Ειδικότερα, η Anangel Maritime Services Inc. έχει 51 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, η Maran Tankers διαθέτει στόλο 39 δεξαμενόπλοιων και 11 υπό κατασκευή και τέλος η Maran Gas διαθέτει στόλο 23 πλοίων μεταφοράς LNG και άλλα 10 υπό ναυπήγηση με options για ακόμη δύο.
    εφοπλιστές
    Από αριστερά: Νίκος Τσάκος (Tsakos Group), Χάρης Βαφειάς (Όμιλος Βαφειά)
    • Ο Γιώργος Οικονόμου ελέγχει (εκτός από τις εισηγμένες DryShips και Ocean Rig) τον Όμιλο Cardiff. Έχει συνολικά 108 πλοία, εκ των οποίων τα 56 είναι φορτηγά πλοία και τα 32 είναι δεξαμενόπλοια. Ακόμη στο στόλο αυτό συμπεριλαμβάνονται και πλοία μεταφοράς LNG και LPG (υγραέριο).
    • Ο Πήτερ Λιβανός είναι επικεφαλής των εισηγμένων Gaslog Ltd. και GasLog Partners. Με τις εταιρείες αυτές, διαχειρίζεται στόλο με 22 πλοία μεταφοράς LNG εκ των οποίων 5 (ιδιοκτησίας της μητρικής GasLog) είναι υπό ναυπήγηση. Ακόμη, μέσω της μη εισηγμένης DryLog Bulkcarriers έχει παρουσία και στις μεταφορές ξηρού φορτίου.
    • Ο Χάρης Βαφειάς – επικεφαλής του ομίλου Βαφειά – διαθέτει 86 πλοία, εκ των οποίων τα 10 είναι φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα 21 είναι δεξαμενόπλοια και τα 55 είναι πλοία μεταφοράς LPG.
    • Ο Ντίνος Μαρτίνος μέσω της Thenamaris ελέγχει στόλο που αποτελείται από 71 πλοία εκ των οποίων, τα 17 είναι φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα 48 είναι δεξαμενόπλοια, 3 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 είναι πλοία μεταφοράς LNG, ενώ έχει σε εξέλιξη ένα μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει συνολικά την κατασκευή 14 πλοίων, εκ των οποίων 4 πλοία μεταφοράς LNG, 2 δεξαμενόπλοια τύπου VLCC, 2 δεξαμενόπλοια τύπου suezmax, 4 δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου τύπου aframax και 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου aframax.
    • Ο Νίκος Τσάκος – επικεφαλής του ομίλου Tsakos Group – διαθέτει έναν στόλο που αποτελείται από 90 πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,5 εκατ.-dwt,  εκ των οποίων τα 7 είναι φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 70 είναι δεξαμενόπλοια διαφόρων τύπων, 10 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 2 είναι πλοία μεταφοράς LNG, ενώ ένα είναι ρυμουλκό. Ακόμη, ο όμιλος διαθέτει ναυπηγικό πρόγραμμα κατασκευής 4 ακόμη δεξαμενόπλοιων τύπου aframax.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Προθεσμία μέχρι τις 15 Απριλίου δίνει στη Rickmers Maritime η HSH Nordbank

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Ετοιμάζεται για δημόσια προσφορά ύψους 2 δις δολαρίων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Φράγκου: Ολοκληρώθηκε η πώληση μετοχών αξίας 100 εκατ. δολαρίων της Navios Partners



    ΣΧΟΛΙΑ